هوش مصنوعی

عکس های گوشی بی نام و نشان روی سامسونگ را کم کرد!، عکس

اگرچه غول فناوری، یعنی سامسونگ تاج قوی ترین دوربین تله فوتو را بر سر خود گذاشته است و حتی توانسته است گوگل پیکسل را شکست دهد، اما ظاهرا یک رقیب سرسخت تر برایش پیدا شده است: Vivo X100 Pro

16 اسفند 1402

فصل نهم بازی اورواچ 2 میخواهد تجربه اصیل این بازی را دوباره زنده کند

بازی اورواچ 2 (Overwatch 2) چند سال پیش عرضه شد و از زمان عرضه با مسائل بسیار زیادی روبرو بود. در اصل شرکت بلیزارد (Blizzard) با شماره 2 تصمیم گرفت تا سیستم تجاری خود را به طور کامل تغییر دهد و بازی اورواچ را به یک عنوان سرویس محور تبدیل کرد. چیزی که باعث شد اورواچ 2...

23 بهمن 1402

هوش مصنوعی این زن را میلیاردر کرد!

طبق گزارش فوربس، ارزش خالص دارایی های سو به طور تقریبی 1.1 میلیارد دلار است و او بیست وششمین زن یک میلیارد دلاری خودساخته ایالات متحده محسوب می شود.

22 بهمن 1402

7 علت برای خریدن گلکسی S24 اولترا (و 3 علت برای نخریدن)

گلکسی S24 اولترا می تواند یکی از بحث برانگیزترین پرچم داران سامسونگ باشد؛ زیرا این گوشی از نظر سخت افزاری و ظاهری با تغییرات زیادی روبرو نشده و تنها تغییر دوربین هم شاید اصلا یک مزیت نباشد. اما در این میان، سامسونگ سال جاری تصمیم گرفته برای این گوشی توجه...

2 بهمن 1402

هم بنیان گذار دیپ مایند: هوش مصنوعی اساساً ابزاری برای جایگزینی با نیروی کار است

به گفته مصطفی سلیمان، هم بنیان گذار دیپ مایند و مدیرعامل Inflection AI، هوش مصنوعی ابزاری است که اساساً جایگزین نیروی کار می گردد. او بعلاوه می گوید که هوش مصنوعی تا سال 2029 قادر به اختراع، بازاریابی و ایجاد مشاغل تازه خواهد بود.

1 بهمن 1402

کشف سنگ های عجیب در پنج قاره جهان، یک اتفاق تلخ و درعین حال خطرناک

نوع جدیدی از سنگ های حاوی پلاستیک در سراسر جهان پیدا شده که جنس عمده آن از پلاستیک هایی است که تا به امروز در جهان ساخته و دور انداخته شده اند.

1 دی 1402

فیلم صحبت کردن ایرانیان باستان ساخته شد!، فیلم

آیا تا به امروز از خود پرسیده اید که زبان های باستانی چگونه شنیده می شده اند؟ دیگر جای تعجب نیست، زیرا یک مجموعه ویدیویی ساخته شده با استفاده از هوش مصنوعی (AI) می تواند به شما نشان دهد که زبان های باستانی به چه شکل بوده اند.

21 مهر 1402

این خودروی پرنده ای است که آیندگان سوار خواهند شد!، عکس

Alef Aeronautics، شرکت خودروسازی و هوانوردی مستقر در ایالات متحده، می گوید: خودروی پرنده مدل A آنها برد رانندگی در حدود 320 کیلومتر و برد پروازی بیش از 160 کیلومتر خواهد داشت.

1 مهر 1402

رفاه عجیب سگ ها در چین، از لباس عروس 13700 دلاری، تا داشتن دوستان رباتیک

برگزاری نمایشگاه بزرگ، لوکس و فناورانه حیوانات خانگی در شانگ های چین توجه مقامات و کارشناسان را برانگیخته است.

1 شهریور 1402

روبات ها در چه مشاغلی جایگزین انسان می شوند؟ ، آمار ترسناک استفاده دانش آموزان از هوش مصنوعی

در پی تقویت هوش مصنوعی (AI)، توجه به تأثیری که چنین نوآوری می تواند بر بازار کار داشته باشد، معطوف شده است.

4 مرداد 1402

ردیابی بیماری های نادر با یاری فیلم آواتار

ایسنا نوشت: دانشمندان از فناوری هوش مصنوعی بکار گرفته شده در فیلم آواتار برای ردیابی بیماری های نادر استفاده می نمایند، چرا که این فناوری می تواند اختلالات را تا شش ماه زودتر از پزشکان تشخیص دهد.

6 بهمن 1401

بالاخره امکان زنده شدنِ مُردگان فراهم شد

فناوری هوش مصنوعی ایری (EERIE) به خانواده های داغدار اجازه می دهد تا دوباره با عزیزان مرده خود در چت های ویدیویی مجازی صحبت نمایند. هوش مصنوعی ایری می تواند چیزهایی مانند صدا و حالات چهره را به لطف هوش مصنوعی که همواره در حال بهبود است، بازسازی کند.

24 دی 1401

گزارشی از عملکرد خبرنگاران در آنالیز آگهی های مخرب

افراد سودجو همه جا هستند. افرادی که سعی می نمایند با غبارآلودکردن فضا در کسب وکارها و خصوصا کسب وکارهای تعاملی مانند خبرنگاران، از دیگران سوءاستفاده نمایند و در این بین به نفعی دست پیدا نمایند. سایت های خریدوفروش آنلاین به واسطه مجازی بودن و شاید ناشناخته...

8 دی 1401

نظام اداری باید برای حرکت به سمت توسعه متحول گردد

معاون آمار و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: نظام اداری به عنوان پیشران توسعه شناخته می گردد و هر ایراد و اشکال در این نظام می تواند امر توسعه را با چالش های جدی روبرو کند.

26 آبان 1401

هوش مصنوعی نخست وزیر نو انگلیس را معرفی کرد، عکس

هوش مصنوعی پیش بینی کرد که پست نخست وزیری بریتانیا پس از استعفای لیز تراس دوباره به بوریس جانسون خواهد رسید!

29 مهر 1401

بازسازی چهره سه انسان قرون وسطایی

کریس رین، یک انسان شناس و جمجمه شناس فعال در حوزه پزشکی قانونی در اسکاتلند با استفاده از ترکیبی از فناوری و تکنیک های عملی، چهره یک زن جوان، یک کشیش و اسقف را بر اساس اسکلت های کشف شده در سال 1975 به وسیله باستان شنان، بازسازی کرد.

12 مهر 1401

ربات Miko 3؛ جایگزین شخصیت های کارتونی برای بچه ها

چند ماه پیش شرکت Miko از ربات آموزشی Miko 3 رونمایی کرد. این ربات که با هدف آموزش بچه ها 5 تا 10 ساله طراحی شده است، می تواند به هشت زبان صحبت کند.

4 شهریور 1401

خرید فیزیکی انواع کالا با فناوری هوش مصنوعی

شیوع ویروس کرونا مراجعه به فروشگاه ها برای خرید فیزیکی را خطرناک نموده، اما دو فناوری هوش مصنوعی و واقعیت افزوده به حل این مشکل یاری می نمایند.

11 آبان 1399

ناسا با همکاری آمازون به جنگ خورشید می رود!

آژانس فضایی آمریکا(ناسا) با یاری شرکت آمازون به آنالیز این موضوع خواهد پرداخت که چه چیزی طوفان خورشیدی(solar storm) را به ابرطوفان خورشیدی(solar superstorm) تبدیل می نماید.

13 اسفند 1398