هم بنیان گذار دیپ مایند: هوش مصنوعی اساساً ابزاری برای جایگزینی با نیروی کار است

به گزارش وبلاگ کلشی ها، به گفته مصطفی سلیمان، هم بنیان گذار دیپ مایند و مدیرعامل Inflection AI، هوش مصنوعی ابزاری است که اساساً جایگزین نیروی کار می گردد. او بعلاوه می گوید که هوش مصنوعی تا سال 2029 قادر به اختراع، بازاریابی و ایجاد مشاغل تازه خواهد بود.

هم بنیان گذار دیپ مایند: هوش مصنوعی اساساً ابزاری برای جایگزینی با نیروی کار است

مصطفی سلیمان در مصاحبه ای با CNBC در مجمع جهانی اقتصاد داووس سوئیس گفت هوش مصنوعی یک فناوری باورنکردنی است، اما در درازمدت اساساً جایگزین نیروی کار می گردد. او بعلاوه اعتقاد دارد که تا قبل از سال 2030، یک سیستم هوش مصنوعی می تواند یک محصول را اختراع، فراوری و بازاریابی کند و سپس آن را بفروشد.

نظرات هم بنیان گذار دیپ مایند درباره هوش مصنوعی

سلیمان در سال 2022 گوگل را ترک کرد و اکنون یکی از بنیان گذاران و مدیرعامل Inflection AI است. او می گوید که اگرچه هوش مصنوعی در چند دهه آینده ما را توانمندتر و باهوش تر خواهد نمود، اما در بلندمدت هیچ چیزی تعیین نیست و ممکن است جایگزین نیروی کار گردد.

سلیمان شرح داد که هوش مصنوعی از دو جهت مفید است؛ نخست آنکه کسب وکارها در هزینه ها صرفه جویی می نمایند، زیرا سازوکارهای موجود را بسیار کارآمدتر می نماید. دوم، هوش مصنوعی به ما اجازه می دهد کارهای جدیدی انجام دهیم که نرم افزارهای پیشین هرگز قادر به انجام آن نبوده اند. این ابزارها خلاق هستند و درواقع بسیار بیشتر شبیه به انسان عمل می نمایند.

او بعلاوه پیش بینی می نماید که ظرف پنج سال آینده، مطمئناً قبل از انتها این دهه میلادی، قابلیت های گسترده ای را با یاری هوش مصنوعی و با قیمت بسیار مقرون به صرفه و به صورت متن باز خواهیم داشت.

از زمانی که ChatGPT در سال 2022 راه اندازی شد، موجی از هیاهو درباره این فناوری به راه افتاد و نگرانی هایی را درمورد تأثیر آن بر انسان ها ایجاد کرد. بعضی از کارگران نگران هستند که هوش مصنوعی شغل آن ها را منسوخ کند؛ زیرا این فناوری می تواند سریع تر و مقرون به صرفه تر کارهایی مانند نوشتن و کدنویسی را انجام دهد.

اریک برینیولفسون (Erik Brynjolfsson)، استاد دانشگاه استنفورد، در سخنرانی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس گفت شرکت هایی که هوش مصنوعی را جایگزین کارکنان می نمایند، بازنده هستند. به باور او، شرکت های باهوش از این فناوری برای تکمیل کارکنان خود استفاده خواهند کرد؛ زیرا بعضی از امور

به وسیله انسان و بعضی دیگر به وسیله هوش مصنوعی بهتر انجام می گردد.

منبع: دیجیاتو

منبع: انتخاب

به "هم بنیان گذار دیپ مایند: هوش مصنوعی اساساً ابزاری برای جایگزینی با نیروی کار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هم بنیان گذار دیپ مایند: هوش مصنوعی اساساً ابزاری برای جایگزینی با نیروی کار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید