7 علت برای خریدن گلکسی S24 اولترا (و 3 علت برای نخریدن)

به گزارش وبلاگ کلشی ها، گلکسی S24 اولترا می تواند یکی از بحث برانگیزترین پرچم داران سامسونگ باشد؛ زیرا این گوشی از نظر سخت افزاری و ظاهری با تغییرات زیادی روبرو نشده و تنها تغییر دوربین هم شاید اصلا یک مزیت نباشد. اما در این میان، سامسونگ سال جاری تصمیم گرفته برای این گوشی توجه بیشتری به نرم افزار نشان بدهد و در نتیجه با چندین قابلیت هوش مصنوعی نو روبرو هستیم.

7 علت برای خریدن گلکسی S24 اولترا (و 3 علت برای نخریدن)

حالا با در نظر گرفتن این موارد، آیا این گوشی واقعا ارزش خرید بالایی دارد؟ در این مطلب 7 دلیل برای خرید این گوشی و 3 دلیل برای نخریدن آن مطرح می کنیم تا به خوبی از مزایا و معایب گلکسی S24 اولترا اطلاع پیدا کنید.

دلایل برای خریدن

ویژگی های هوش مصنوعی مجذوب نماینده

ویژگی های هوش مصنوعی بدون شک مهم ترین تعیینه گوشی های سری S24 هستند. به عنوان مثال می توانیم به قابلیت Circle to Search اشاره کنیم که به شما اجازه می دهد در اپ های مختلف دور یک محصول یا هرچیز دیگری دایره بکشید و با این کار، گوگل در خصوص آن چیز جستجو می نماید. از دیگر قابلیت ها باید به ترجمه همزمان حین تماس تلفنی، استفاده از هوش مصنوعی برای چت کردن با دیگران و خلاصه کردن یادداشت ها اشاره کنیم.

ضمناًً نباید امکان اسلوموشن کردن ویدیو و ادیت عکس با استفاده از هوش مصنوعی را از قلم بیندازیم. در هر صورت این قابلیت ها می توانند برای عموم کاربران بسیار کاربردی باشند که باید ببینیم تا چه حد با استقبال روبرو می شود.

نمایشگر تخت و روشن تر

یکی از مهم ترین مسائل نسل های قبلی گوشی های اولترا، خمیده بودن لبه های نمایشگر آن ها بود که دردسرهای زیادی ایجاد می کرد. این تعیینه نه تنها خوش دستی گوشی را کاهش می داد، بلکه برای استفاده از آیتم هایی که کنار نمایشگر قرار داشتند، با دردسر روبرو می شدید. خوشبختانه بعد از مدت ها انتظار، سامسونگ بالاخره این تعیینه را کنار گذاشته و برای گلکسی S24 اولترا از نمایشگر تخت 6.8 اینچی استفاده نموده است.

این نمایشگر نه تنها تخت شده، بلکه حالا روشنایی بیشتری هم دارد. به طور تعیین حداکثر روشنایی این نمایشگر به 2600 نیت می رسد که برای مقایسه باید به حداکثر روشنایی 1750 نیت نسل قبلی اشاره کنیم. در نتیجه در روشن ترین محیط ها هم این نمایشگر می تواند خوانایی فوق العاده ای داشته باشد.

برترین چیپست در بین گوشی های اندرویدی

برخلاف گوشی های S24 و S24 پلاس که با دو چیپست راهی بازار می شوند، سامسونگ برای گلکسی S24 اولترا تصمیم گرفته این گوشی را صرفا با اسنپدراگون 8 نسل 3 به دست کاربران برساند. این یک مزیت مهم برای این گوشی محسوب می شود. با وجود اینه طبق آنالیز های اجرا شده اگزینوس 2400 بسیاری از مسائل نسل های قبلی را ندارد و رقیب قدرتمندی برای اسنپدراگون محسوب می شود، اما واقعیت این است که اسنپدراگون 8 نسل 3 همچنان چیپست بهتری است.

طی چند سال گذشته، کوالکام نشان داده که برای چیپست های پرچم دار خود، توجه ویژه ای به بهبود مصرف انرژی نشان می دهد. اسنپدراگون 8 نسل 3 هم در این زمینه حرف زیادی برای گفتن دارد و در نتیجه گلکسی S24 اولترا نسبت نسل قبلی می تواند عمر باتری بهتری ارائه دهد.

عمر باتری عالی

بر اساس آنالیز های اولیه، گلکسی S24 اولترا عمر باتری بسیار خوبی دارد. بخشی از این موضوع به نمایشگر LTPO برمی شود که می تواند رفرش ریت متغیر بین 1 تا 120 هرتز را ارائه کند. البته در چند سال گذشته گوشی های اولترا مجهز به چنین نمایشگری بوده اند. از سوی دیگر همانطور که گفتیم، چیپست تازه هم در این زمینه نقش بسیار مهمی را ایفا می نماید و به همین دلیل گلکسی S24 اولترا از نظر عمر باتری، یکی از برترین گوشی های بازار به شمار میرود. خوشبختانه استفاده از نمایشگر روشن تر هم منجر به کاهش عمر باتری نشده است.

عکس های روشن تر با دوربین اصلی

سامسونگ به غیر از استفاده از دوربین پریسکوپی 50 مگاپیکسلی، در خصوص دوربین ها تغییر زیادی عملی ننموده است. با این حال در خصوص سنسور اصلی 200 مگاپیکسلی، میزان پیکسل ها 60 درصد بزرگ تر شده است. همانطور که احتمالا می دانید، هرچقدر پیکسل های سنسور بزرگ تر باشد، نور بیشتری راهی سنسور می شود و در نتیجه می تواند عکس های روشن تری در اختیار شما قرار دهد.

البته زمانی که عکس های ثبت شده با دوربین اصلی گلکسی S24 اولترا را کنار عکس های دوربین اصلی نسل قبلی قرار می دهید، تفاوت خیلی زیادی نمی بینید اما در هر صورت تا حدی عکس ها روشنتر هستند. دوربین اصلی گلکسی S23 اولترا یکی از برترین دوربین ها در بین گوشی های پرچم دار بود و با وجود اینکه S24 اولترا در زمینه دوربین تغییر شگفت انگیزی نداشته، اما در هر صورت نمی توانیم کیفیت بالای دوربین های این گوشی را کتمان کنیم.

دوام بیشتر بدنه

مانند مدل های پرو آیفون 15، سامسونگ برای این گوشی از فریم تیتانیومی استفاده نموده است. همانطور که احتمالا می دانید، تیتانیوم نسبت به آلومینیوم وزن کمتری دارد و در عین حال دوام بیشتری ارائه می نماید. یکی دیگر از ویژگی های مهم این گوشی، قرارگیری شیشه محافظ Gorilla Armor بر روی نمایشگر است که تا 4 برابر مقاومت بالاتری در برابر خط و خش نشان می دهد. با وجود اینکه تقریبا تمام خریداران این گوشی برای آن از کاور و گلس محافظ استفاده خواهند کرد، اما در هر صورت واقعیت این است که نسبت به نسل قبلی به طور قابل توجهی دوام بیشتری در برابر ضربات و خط و خش دارد.

پشتیبانی نرم افزاری 7 ساله

در نهایت یکی از مهم ترین مزایای گوشی های سری S24، پشتیبانی نرم افزاری 7 ساله از آن ها است و بنابراین می توانید با خیال راحت 7 سال از آن ها استفاده کنید. تا سال گذشته، سامسونگ سیاست 4 سال پشتیبانی نرم افزاری را برای بیشتر گوشی های تازه خود ارائه می کرد ولی بعد از عرضه سری گوگل پیکسل 8، سامسونگ تصمیم گرفته برای پرچم داران خود به مدت 7 سال نسخه تازه اندروید منتشر کند. آیا کاربران زیادی به مدت 7 سال یک گوشی را نگه می دارند؟ طبیعتا خیر. اما نمی توانیم مجذوب نماینده بودن چنین تعیینه ای را نادیده بگیریم.

از سوی دیگر به لطف همین قابلیت، احتمالا دو تا سه سال دیگر، بخشی از کاربران به جای خرید یک گوشی میان رده معمولی، گلکسی S24 اولترا را خریداری می نمایند که حتی بعد از خرید هم چند سال آپدیت نرم افزاری دریافت می نماید.

دلایل برای نخریدن

کاهش محدوده زوم دوربین پریسکوپی

یکی از عجیب ترین تغییرات گلکسی S24 اولترا، کاهش محدوده زوم دوربین پریسکوپی نسبت به نسل قبلی است. به طور تعیین این دوربین حالا از سنسور 50 مگاپیکسلی به جای سنسور 10 مگاپیکسلی بهره می برد ولی در عوض زوم 5 برابری را به جای زوم 10 برابری ارائه می دهد. سامسونگ می گوید به لطف استفاده از سنسور با رزولوشن بالاتر، حالا می تواند زوم دیجیتالی 10 برابری را با کیفیت گذشته ارائه دهد. از سوی دیگر این شرکت اعلام نموده که با آنالیز های اجرا شده، متوجه شده که بیشتر کاربران از زوم 5 برابری استفاده می نمایند.

چنین صحبت هایی شاید بر روی کاغذ درست به نظر برسند، ولی بر اساس آنالیز های اولیه باید بگوییم که زوم 10 برابری نسل قبلی به طور قابل توجهی بهتر از نسل تازه است. این یعنی عملا دوربین پریسکوپی ضعیف تر از نسل قبلی شده و در این زمینه حرفی برای گفتن ندارد.

فقدان ویژگی های تازه برای قلم S Pen

گلکسی S21 اولترا با پشتیبانی از قلم S Pen عرضه شد تا کاربران گوشی های سری نوت بتوانند بار دیگر از این تعیینه بهره ببرند. اما طی چند سال گذشته، این قلم عملا فراموش شده و سامسونگ دیگر توجهی به آن نشان نمی دهد. چرا حالا که سامسونگ از قابلیت های هوش مصنوعی برای این گوشی استفاده نموده، برای این قلم امکانات بیشتری ارائه نداده و این فرصت را از دست داده است؟ بنابراین باید این موضوع را به عنوان یکی از ضعف های مهم قلم S Pen در نظر بگیریم.

افزایش قیمت

زمانی که آیفون 15 پرو مکس با افزایش قیمت 100 دلاری راهی بازار شد، بسیاری از کارشناسان اعلام کردند این فرصت مناسبی برای سامسونگ است که با ثابت نگه داشتن قیمت S24 اولترا، بتواند مجذوب نمایندهیت آن را نسبت به گوشی اپل افزایش دهد. اما در این میان سامسونگ هم تصمیم گرفت قیمت پایه گلکسی S24 اولترا را 100 دلار افزایش دهد. این در حالی است که این گوشی نسبت به نسل قبلی با تغییرات زیادی روبرو نشده و این افزایش قیمت هم ارزش خرید آن را به طور قابل توجهی کاهش داده است.

سخن پایانی

در کل این گوشی با وجود اینکه تغییرات زیادی نسبت به نسل قبلی ندارد، ولی نمی توانیم مجذوب نمایندهیت آن را به عنوان یکی از برترین گوشی های پرچم دار 2024 کتمان کنیم. اما از سوی دیگر اگر علاقه ای به قابلیت های هوش مصنوعی این گوشی ندارید، احتمالا مجذوب نمایندهیت زیادی برای شما نخواهد داشت و ضمناًً افزایش قیمت آن، این مجذوب نمایندهیت را کاهش هم داده است.

منبع: Toms Guide

منبع: دیجیکالا مگ

به "7 علت برای خریدن گلکسی S24 اولترا (و 3 علت برای نخریدن)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 علت برای خریدن گلکسی S24 اولترا (و 3 علت برای نخریدن)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید