اخبار مجلس

جای خالی یوز های ایرانی

اعتماد نوشت: شرایط یوزپلنگ آسیایی در ایران سال هاست به مرحله بحرانی رسیده، اقدامات حفاظتی زیادی اجرا شده، ولی کافی نبود. یوزپلنگ حالا در آستانه انقراض است و همین تعداد اندک به جامانده هم در جاده ها به راحتی تلف می گردد. جاده عباس آباد- میامی مسیر مرگ این...

11 شهریور 1402

نحوه تازه محاسبه سنوات و حقوق بازنشستگی ؛ مهمترین تصمیمات مجلس ، سن بازنشستگی تغییر کرد؟

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه به تشریح مصوبات این کمیسیون درباره محاسبه سنوات و حقوق بازنشستگی پرداخت.

16 مرداد 1402

مهاجرت بزرگ توییتری ها!

دیجیاتو نوشت: تعدادی از کاربران برجسته توییتر به بلواسکای رفته اند و این اتفاق کاربران عادی را هم به پلتفرم رقیب جذب نموده است.

9 اردیبهشت 1402

آمریکا در پی محدودسازی بیشتر محصولات ICT برای چین

به گزارش خبرنگاران، در 7 مارس 2023 میلادی گروهی از سناتورهای آمریکایی لایحه ای ارائه کردند که قابلیت های شاخه اجرایی دولت برای محدود سازی محصولات و خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) را که به کشورهای متخاصم آمریکا مرتبط هستند، ارتقا می دهد.

11 فروردین 1402

طرحی برای ممنوعیت فناوری های نو 6 کشور در آمریکا؛ ایران، چین و روسیه در فهرست

12 سناتور آمریکایی طرحی دو حزبی را ارائه داده اند که به وزیر بازرگانی آمریکا اختیارات جدیدی می دهد تا نه تنها شبکه اجتماعی تیک تاک متعلق به پکن بلکه سایر فناوری های خارجی را از 6 کشور چین، روسیه، کره شمالی، ایران، ونزوئلا و کوبا ممنوع کند.

17 اسفند 1401

هشدار مهم درباره پیش فروش خودرو

نایب رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز با هشدار به فروشندگان و دفاتر فروش خودرو گفت: هیچ شرکتی حق پیش فروش خودرو را ندارد و پیش فروش خودرو تخلف محسوب می گردد.

11 اسفند 1401

بسته تشویقی شهرسازانه ابلاغ شد ، جزئیات بسته 19 بندی وزیر راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی بسته 19 بندی تشویقی کالبدی برای نوسازی بافت های فرسوده را به استانداران ابلاغ کرد و این مصوبات را فرصتی برای ساخت 4 میلیون مسکن پایدار دانست.

23 بهمن 1401

نشست دو روزه آنالیز اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان

با حضور مدیران کل دفاتر فنی و امور عمرانی و شهری استانداری ها و روسای سازمان های نظام مهندسی ساختمان کشور همایش ملی اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در یاسوج شروع به کار کرد.

12 آبان 1401

کشت گیاهان دارویی به صورت گسترده در چهارمحال و بختیاری اجرا گردد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: کشت گیاهان دارویی به صورت آزمایشی از سوی سازمان تحقیقات جهادکشاورزی در این استان به صورت گسترده اجرا گردد.

30 مهر 1401

زمان اعمال افزایش حقوق کارکان دولت معین شد

سخنگوی دولت بیان کرد: حداکثر افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان در لایحه ارسالی به مجلس شورای اسلامی 20 درصد در نظر گرفته شده که به شکل پلکانی برای کسانی که حداقل عایدی را دارند، اعمال می گردد.

13 مهر 1401

وصول همه منابع حاصل از فروش نفت ایران

خبرگزاری خبرنگاران-مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، از وصول همه منابع حاصل از فروش نفت ایران اطلاع داد.

29 خرداد 1401

135 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم

رییس سازمان امور مالیاتی اعلام نمود: حدود 50 درصد مالیاتی که وصول می کنیم فرار مالیاتی داریم که بر این اساس این مبلغ 135 هزار میلیارد تومان برآورد می گردد.

3 خرداد 1401

وام ازدواج 150 میلیون تومان شد

با تصویب مجلس، وام ازدواج زوج های جوان در سال آینده 150 میلیون تومان شد.

15 اردیبهشت 1401

قصد خارج کردن دانشگاه آزاد از زیرنظام های وزارت علوم را نداریم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه هیچ عنوان قصدی برای خارج کردن دانشگاه آزاد از زیرنظام وزارت علوم نداریم، گفت: با توجه به اینکه منابع اقتصادی این دانشگاه به وسیله شهریه پرداختی دانشجویان تامین می گردد و بودجه ای از دولت دریافت نمی کند....

27 بهمن 1400

پرداخت 265 میلیارد تومان به کشاورزان خسارت دیده از خشکسالی در اصفهان

در جلسه گارگروه سازگاری با کم آبی در استان مقرر شد تا سرانجام ماه 265 میلیارد تومان به کشاورزان خسارت دیده از خشکسالی پرداخت گردد.

27 بهمن 1400

نظر اعضای کمیسیون آموزش مجلس درباره نوری مثبت است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت کمیسیون آموزش و تحقیقات در روز معرفی آقای نوری به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بلافاصله جلسه ای را تشکیل داد و نظر اعضای کمیسیون بر روی ایشان مثبت بود.

20 بهمن 1400

بزرگ تر شدن مقدار جایگاه ها، رویای مسافران هواپیماها

کنگره (کشور امریکا) در حال آنالیز توقف فرایند کوچک شدن جایگاه های کلاس مالی (اکونومی) صنعت هوایی است. حرکتی بی سابقه که می تواند باعث راحت تر و انسانی تر شدن تجربه پرواز با هواپیما گردد. اصلاحیه پیشنهادی برای تصویب مجدد لایحه اداره اف.ای.ای (FAA، Federal Aviation...

20 بهمن 1400

احتمال بروز پیک ششم در اوایل آبان

تهران (پانا)- دبیر کمیته علمی کشوری کرونا با بیان اینکه بالا بودن مرگ های ناشی از کرونا در کشور و در بعضی استان ها، از آثار پیک پنجم است، در عین حال درباره احتمال بروز پیک ششم، گفت بسیاری از مجامع علمی در جهان اعلام کردند که ممکن است در اواخر اکتبر با پیک...

5 آبان 1400

شرایط حضور کارکنان در زمان واکسیناسیون و تغییر رنگ منطقه ها

طبق اعلام سازمان اداری و استخدامی، با تغییر رنگ بندی منطقه ها در روزهای اخیر، حضور کارکنان در دستگاه ها طبق دستورالعمل قبلی و با تشخیص مسئولان مربوطه خواهد بود و تصمیم جدیدی در رابطه با تغییر شرایط دورکاری اتخاذ نشده است.

11 مهر 1400

مخالفت شورای شهر تهران با تمدید بهره برداری از باشگاه های استقلال و پرسپولیس به مدت 10سال

تهران (پانا) - اعضای شورای اسلامی شهر تهران با تمدید بهره برداری از باشگاه های استقلال و پرسپولیس به مدت ده سال مخالفت کردند.

25 تیر 1400
تعداد: (41)