سوخویی که قرار است به ایران بیاید را بهتر بشناسید!، عکس

به گزارش وبلاگ کلشی ها، پنتاگون از تائید فروش جنگنده های اف-35 به یونان به وسیله وزارت امورخارجه آمریکا اطلاع داد.

سوخویی که قرار است به ایران بیاید را بهتر بشناسید!، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ کلشی ها ، جنگنده ها در دنیای امروز نقش مهم و موثری را در حوزه دفاعی و نظامی کشورهای دنیا ایفا می نمایند؛ در این میان بعضی از جنگنده ها به واسطه امکانات و تجهیزاتی که دارند، معروفیت بیشتری را در دنیا پیدا می نمایند. سوخو 35 یکی از همین هواپیماهاست. این جنگنده ساخت روسیه برای عملیات فزونی هوایی ساخته شده و بسیار مانورپذیر است. سوخو 35 به تجهیزات اویونیک و تسلیحات پیشرفته، از جمله سیستم راداری قوی و موشک های هوا به هوای مختلف مجهز است و می تواند تا 3600 کیلومتر برد داشته باشد.

براساس گزارش دنیای اقتصاد، سوخو 35 نسخه پیشرفته از سوخو 27 است که در اوایل دهه 1980 توسعه و ساخت آن شروع شد. این هواپیما اولین بار در سال 1988 پرواز کرد و در ابتدا با نام Su-27M شناخته می شد. این هواپیما فوق چابک در درجه اول برای ماموریت های فزونی هوایی استفاده می گردد اما بعلاوه به واسطه قابلیت بسیار گسترده که داشت، برای انجام عملیات های هوا به زمین پیشنهاد شد.

بعدها طراحی این هواپیما به عنوان سوخو 35 تغییر کرد و به عنوان جایگزینی برای جنگنده های Su-27 و MiG-29 پیشنهاد شد. موتورهای بزرگ و قدرتمند این جنگنده توانایی سوپرکروز را برای مدت طولانی در اختیار خلبان قرار می دهد. بعلاوه موتورهای آن امکان رسیدن به سرعت های مافوق صوت را فراهم می نمایند. موتورها دارای بردار رانش سه بعدی هستند که این جنگنده را بسیار قابل مانور می نماید.

سوخو 35 در حال حاضر تنها جنگنده تولیدی است که از نازل های بردار رانش دو صفحه ای استفاده می نماید. این هواپیما می تواند 11.5 تن سوخت حمل کند. این جنگنده چند منظوره مجهز به سیستم اویونیک پیشرفته است و قابلیت جستجو و ردیابی مادون قرمز را دارد. سوخو 35، برای پرواز با سرعت بالا و مانورپذیری بالا بهینه شده است و موتورهای بردار بال و رانش با شیب تنn به آن مزیت قابل توجهی در پیچ های G بالا و قابلیت مانور می دهد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "سوخویی که قرار است به ایران بیاید را بهتر بشناسید!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوخویی که قرار است به ایران بیاید را بهتر بشناسید!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید