هواپیماهای ایرلاین ایرفرانس: معرفی کامل ناوگان

به گزارش وبلاگ کلشی ها، اولین ایرلاین کشور فرانسه

کشور فرانسه یکی از کشورهای بزرگ اروپایی است که در صنایع مختلفی مانند مد، تفریح و حمل و نقل پیشرو می باشد. کشور فرانسه یکی از اولین کشورهای اروپایی است که اقدام به همکاری برای تاسیس شرکت هواپیماسازی ایرباس کرد. در حال حاضر نیز یکی از دفاتر مرکزی این شرکت در کشور فرانسه قرار گرفته است.

هواپیماهای ایرلاین ایرفرانس: معرفی کامل ناوگان

مسلماً کشوری که در این راستا قدم برمی دارد خود نیز در این صنعت فعال است و دارای فرودگاه ها و ایرلاین های متنوع و مجهز می باشد.

یکی از این ایرلاین ها ایر فرانس است که در این مقاله از وبلاگ کلشی ها می خواهیم آنئرا کاملا معرفی کنیم.

شرکت هواپیمایی ایرفرانس

شرکت هواپیمایی ایرفرانس در سال 1933 در شهر پاریس بنا نهاده شد.

این ایرلاین قدیمی فرانسوی که در زمان جنگ جهانی یاری های فراوانی به ارتش متحدین نموده و به برلین آلمان پروازهای زیادی را انجام داده تا به امروز موفقیت های چشمگیری در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

ایر فرانس که قطب اصلی پروازی آن در فرودگاه شارل دوگل پاریس است پس از ادغام با ایرلاین کی ال ام به وسعت بیشتری دست یافت و توانست پروازهای خود را توسعه دهد به گونه ای که امروزه 800 پرواز در روز را مدیریت می نماید. در ادامه که با ایرفرانس و ناوگان هوایی آن آشنا شویم بزرگی و موفقیت این ایرلاین را بیشتر درک خواهید کرد.

کلاس های پروازی ایرلاین ایرفرانس

  • فرست کلاس:

این کلاس پروازی همانند دیگر ایرلاین های جهان برترین کلاس پروازی این ایرلاین می باشد.

با پرداخت بیشترین هزینه می توانید برترین و راحت ترین سفر خود را در صندلی هایی که از چوب و چرم تهیه شده اند داشته باشید. هم چنین از سایر امکانات این کلاس یعنی اتاق مجهز و مجزا و ... بهره ببرید.

  • بیزینس کلاس:

این کلاس پروازی در درجه ای پایین تر از فرست کلاس قرار می گیرد با این حال حضور صندلی های تخت خواب شو و مانیتورهای 16 اینچی که به زبان های مختلف جهان برنامه پخش می نمایند از امکانات این کلاس پروازی هستند.

  • پرمیوم اکونومی:

این کلاس پروازی که به تازگی در بسیاری از ایرلاین های جهان دیده می گردد با داشتن امکاناتی بیشتر از کلاس اکونومی راحتی بیشتری برای مسافران به ارمغان می آورد. در ایرباس 380A تمام صندلی های پایین ترین کلاس پرواز به این کلاس اختصاص دارند.

  • کلاس اکونومی:

با این که کلاس پروازی اکونومی ممکن است به نسبت سایر کلاس های پروازی به نظر فاقد امکانات مناسب برسد اما باید بگوییم که کلاس اکونومی ایرلاین ایر فرانس از بسیاری از کلاس های اکونومی ایرلاین های دیگر بهتر بوده و راحتی بیشتری در اختیار مسافران قرار می دهد.

با خرید بلیط هواپیما ایرفرانس در هر کدام از کلاس های پروازی از برترین امکانات و بیشترین امنیت برخوردار خواهید شد.

ناوگان هوایی ایر فرانس

  • ایر باس A 318-100
  • ایر باس A319-100
  • ایر باسA320-200
  • ایر باسA321-100
  • ایر باس A330-200
  • ایر باس A340-300
  • ایر باسA350-900
  • ایر باسA380-800
  • بوئینگ 777
  • بوئینگ777- ER300
  • بوئینگ787-9

شرکت هواپیماسازی ایرباس

شرکت هواپیماسازی ایرباس در بحبوحه پس از جنگ جهانی به وسیله کشورهای اروپایی به ویژه آلمان و انگلیس راه اندازی شد تا به دومین شرکت هواپیماسازی جهان و اولین شرکت هواپیماسازی اروپا تبدیل گردد.

این شرکت از شروع فعالیت رسمی خود تا به امروز مدل های مختلفی از هواپیما را طراحی و ساخته است که بعضی از آن ها تا به امروز در چندین نسل به فراوری رسیده اند.

  • A318:

این ایرباس در اصل از خانواده 320 است که در جثه کوچک تر آن به فراوری رسیده لذا نام 318 را به خود گرفته است. این هواپیما که کوچک ترین عضو این خانواده نیز می باشد در سال 1998 فراوری شد و به پرواز عایدی.

این هواپیما دارای دو موتور توربوفن است که می تواند 129 مسافر را در خود جای دهد.

این مدل ایرباس 31.5 متر طول و 12.6 متر ارتفاع دارد. یک راهرو دارد اما با این حال فضای بیشتری برای افراد تعبیه شده است.

این مدل برای مسافت هایی با برد میانه مناسب می باشد.

  • A319:

از دیگر اعضای خانواده باریک پیکر 320 می توان به مدل جدیدتر آن یعنی 319 اشاره نمود که همراه با تکنولوژی متفاوتی در سال 1994 به بازار عرضه شد.

این هواپیما می تواند در دو کلاس پروازی پرواز کند و تا 75 تن وزن را نیز حمل کند.

این هواپیما که توانست با فروش 500 فروند رکوردی بالاتر از مدل 320 بزند تنها یک راهرو دارد و اگر در یک کلاس پروازی پرواز کند می تواند 156 مسافر را در خود جای دهد. اما اگر در دو کلاس پروازی پرواز کند 48 صندلی از 156 صندلی به کلاس تجاری تعلق می گیرد.

  • A320:

اولین فروند از این مدل در سال 1987 ساخته شد و در دسته 300 نهاده شد. این هواپیما پس از بوئینگ 737 توانست رکورد بیشترین تعداد فروش را از آن خود کند.

این هواپیمای باریک پیکر یک ویژگی منحصر به فرد دارد و آن این است که مسافت طی شده برای فرود این هواپیما کمتر از سایر هواپیماها می باشد و همین امر موجب می گردد تا سوخت کمتری مصرف و آلودگی کمتری فراوری کند.

ظرفیت این هواپیما 150 نفر و فاصله نوک دو بال آن 35.80 متر است و ارتفاع آن به ترتیب 37.57 و 11.76 متر می باشند.

  • A321:

این هواپیما نیز در رده هواپیماهای باریک پیکر قرار می گیرد با این حال از مدل های قبلی خود کشیده تر، سنگین تر و دارای تایرهای بزرگ تری است.

این هواپیما که برای مسافت های کوتاه برد طراحی شده است در دو مدل یکی همراه با سوخت اضافی و یکی بدون سوخت اضافی طراحی شده است. این هواپیما به دو صورت تک کلاس و دو کلاس پروازهای خود را انجام می دهد.

  • A330:

این مدل از خانواده 320 است و تنها تفاوتی که با سایر اعضای این خانواده دارد این است که از موتور ترنت 7 هزار رولز رویس استفاده می نماید و همین امر موجب شده تا راحتی بیشتری داشته باشد.

  • A340:

در واقع این مدل از هواپیماهای ایرباس در ابتدا به وسیله لوفت هانزا به پرواز درامد و باعث شد تا سایر ایرلاین ها نیز متوجه این مدل شوند. 340 را میتوان ایمن ترین هواپیمای جهان دانست چرا که از زمان فراوری این مدل تا سال 2018 هیچ گونه حادثه ای برای ان به ثبت نرسیده است.

  • A350:

یکی از جدیدترین هواپیماهای ایرباس که هم چنان در حال فراوری است مدل 350 است که از کشیده ترین بدنه با طول 75 متر برخوردار است. هدف از فراوری این هواپیمای پهن پیکر جابجایی تعداد بالای مسافران است. جالب است بدانید که در ساخت بدنه این هواپیما به جای استفاده از آلیاژهای سبک (الومینیوم سبک) از فیبر غنی شده کربن استفاده شده است.

  • A380:

هواپیمای 380 ایرباس که از سال 2007 تا به امروز لقب بزرگ ترین هواپیمای مسافربری جهان را یدک می کشد این لقب را از رقیب خود یعنی جامبوجت ربوده است.

حضور این مدل در هر ایرلاین نشان از وجود زیرساخت های بزرگ در آن ایرلاین می باشد.

این هواپیمای بزرگ الجثه با طول 50 متر در طبقه اول و 45 متر در طبقه دوم، فاصله دو نوک بال 80 متر و ارتفاع 34 متر و طول کلی 72 متر وزنی در حدود 277 تن در حالت عادی و حداکثر 560 تن را دارا است.

از 4 موتور توربوفن بهره می برد و به عنوان شیک ترین هواپیمای دو طبقه جهان نیز شناخته می گردد. قیمت این هواپیما را در حدود 450 میلیون دلار تخمین زده اند.

شرکت هواپیماسازی بوئینگ

شرکت هواپیماسازی امریکایی بوئینگ که در ابتدا به وسیله ویلیام بوئینگ پایه گذاری شد امروزه و پس از ادغام با شرکت بزرگ مک دانل داگلاس به بزرگ ترین شرکت هواپیماسازی جهان تبدیل شده است. این شرکت امریکایی علاوه بر ساخت قطعات و هواپیماهای غیرنظامی در دسته نظامی نیز فعال است و اغلب هواپیماها و قطعات نظامی مورد احتیاج ارتش امریکا را فراوری میکند و از این حیث در رده دوم جهانی واقع شده است.

  • 777:

یکی از مدل های نام اور بوئینگ، مدل 777 است که به علت برخورداری از قوی ترین موتور هواپیما در کتاب گینس نام خود را به ثبت رسانده است.

این هواپیما که تا به امروز در 4 نسل به فراوری رسیده است برای طراحی خود از هیچ کاغذی بهره نبرده و تماماً به وسیله کامپیوترها طراحی شده است.

هم چنین سیستم کنترل این هواپیما از سیستم کنترل هواپیماهای جنگنده بهره می برد. این هواپیما با توجه به کلاس پروازی خود می تواند بین 128 تا 550 مسافر را جابجا کند. برای جابجایی این هواپیما باید از بزرگ ترین ارابه های جهان استفاده گردد که خود رکوردی دیگر برای این مدل به شمار می رود.

  • 777-ER300:

یکی از اعضای خانواده 777 است. سایر اعضای این خانواده را می توان 200، 300، 200 ER دانست.

  • 787-9:

این هواپیمای غول پیکر در سال 2004 طراحی شد و در سال 2007 از اولین نسخه فراوریی آن رونمایی شد با این حال در سال 2011 به پرواز عایدی. این هواپیما که طراحی منحصر به فردی دارد انحنایی خارجی بر روی بدنه خود حمل می نماید و بازده سوختی بیشتری دارد.

با توجه به کلاس پروازی می تواند از 210 تا 330 نفر را جابجا کند با این که مدل کوچک تر آن تنها 30 نفر را جابجا می نماید. این مدل طراحی داخلی بسیار زیبا و شیکی دارد که از طراحی داخلی کشتی ها و هواپیماهای تفریحی الهام گرفته است.

منبع: طاهاگشت

به "هواپیماهای ایرلاین ایرفرانس: معرفی کامل ناوگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیماهای ایرلاین ایرفرانس: معرفی کامل ناوگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید