قیمت گوشت مرغ کاهش می یابد

به گزارش وبلاگ کلشی ها، مشاور اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با اعلام اینکه برای خردادماه 120 میلیون قطعه جوجه ریزی اجرا شده که بیش از احتیاج کشور است، گفت: این اقدام ترمز افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار خواهد بود و با اقدامات دولت، بخش خصوصی و تشدید نظارت ها، قیمت این محصول کاهش می یابد.

قیمت گوشت مرغ کاهش می یابد

به گزارش ایرنا، محمدعلی کمالی در مورد شرایط بازار مرغ و تداوم گران فروشی این محصول در بازار اضافه نمود: مرغ مورد احتیاج کشور تامین است و کمبودی در این زمینه نداریم به طوری که مرغ گرم و مرغ منجمد در بازار عرضه می گردد.

مشاور اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی، دلیل گرانی گوشت مرغ را در بازار همچنان بالا بودن نرخ جوجه یکروزه به وسیله بعضی شرکت ها ناشی از رفتار هیجانی فراورینمایندگان مرغ گوشتی دانست و گفت: هنوز آثار حذف گله های مادر و تولکی که در ماهای پایانی سال گذشته رخ داد، دیده می گردد.

کاهش قیمت جوجه یکروزه با افزایش فراوری

وی توضیح داد: کماکان قیمت جوجه یکروزه به خصوص سویه های وارداتی با نرخ های 25 تا 30 هزار تومان به فروش می رسد که این امر مشکل اصلی واحدهای فراوریی پرورش مرغ گوشتی استT البته دولت برای حمایت از فراورینماینده مرغ گوشتی و مصرف نماینده مجوز واردات تخم مرغ نطفه دار را صادر کرد و اکنون تخم مرغ های نطفه دار وارداتی در دستگاه ها قرار دارند که با افزایش فراوری جوجه یکروزه قیمت ها روند کاهشی به خود می گیرد.

کمالی گفت: طبق گزارش های موجود، مجوز واردات حدود 20 میلیون تخم مرغ نطفه دار صادر شده که بخشی وارد شده و بخشی دیگر نیز وارد کشور خواهد شد.

وی اضافه نمود: اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده درب واحدهای فراوریی به طور میانگین بین 59 تا 60 هزار تومان است البته در بعضی استان ها مانند سیستان و بلوچستان و خوزستان ممکن است بیش از 60 هزار تومان نیز به فروش برسد که با اقدامات دولت و بخش خصوصی و تشدید نظارت ها این نرخ کاهش می یابد.

قیمت مصوب گوشت مرغ، مناسب است

مشاور اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ادامه داد: قیمت مصوب هر کیلوگرم هر کیلوگرم مرغ زنده درب واحدهای فراوریی 52 هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ برای مصرف نمایندگان 73 هزار تومان مشخص شده است که نرخ مناسبی است و باید فراورینمایندگان و بازار از این قیمت تبعیت نمایند.

کمالی با بیان اینکه پس از هر گرانی یا ارزانی محصولی متعادل شدن بازار زمان بر است توضیح داد: در اردیبهشت ماه بیش از 110 میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است که با ورود آن به بازار ترمز گرانی کشیده و قیمت ها متعادل می گردد.

وی گفت: برای خردادماه نیز 120 میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که بیش از احتیاج داخلی است؛ بنابراین طی توافقی قرار است 10 میلیون قطعه مازاد صادر و یا به وسیله شرکت پشتیبانی امور دام کشور خریداری گردد.

اکنون قیمت گوشت مرغ به وسیله بعضی واحدهای عمده فروشی و خرده فروشی با نرخ مصوب 73 هزار تومان به فروش می رسد و بعضی خرده فروشی ها نیز این محصول را کیلویی بین 85 تا 100 هزار تومان به فروش می رسانند که این اقدام آنها گران فروشی محسوب می گردد.

منبع: فرارو

به "قیمت گوشت مرغ کاهش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت گوشت مرغ کاهش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید