رعایت چند نکته برای آنکه در خرید زمین گول نخوریم!

به گزارش وبلاگ کلشی ها، امروزه یکی از بهترین و سودآورترین روش های سرمایه گذاری در بازار مسکن، به خرید زمین اختصاص پیدا می کند البته به این شرط که موقعیت جغرافیایی آن را در اولویت قرار دهید. به عنوان مثال خرید زمین در منطقه ها شمالی کشور مانند استان مازندران امروزه با استقبال زیادی روبرو شده است چرا که افراد با بررسی تمامی جوانب به این نتیجه رسیده اند که در حال حاضر منطقه ها شمالی روز به روز در حال پیشرفت بوده و در آینده رونق بسیار زیادی به همراه خواهد داشت.

رعایت چند نکته برای آنکه در خرید زمین گول نخوریم!

اگر شما خرید زمین در تهران را ترجیح می دهید، باید در ابتدا قیمت خرید آپارتمان در منطقه مورد نظر را برآورد کنید به عنوان مثال اگر در محله سعادت آباد تهران قصد خرید زمینی را دارید، می توانید از قیمت خرید آپارتمان در سعادت آباد باخبر شده و رنج قیمتی منطقه را به دست آورید.

یکی از روش های امن و مطمئن در هنگام خرید و فروش آپارتمان مراجعه به وبسایت و سوپراپلیکیشن آقای املاک با مدیریت مهندسایمان خدابخش ، بنیانگذار و مدیرعامل پلتفرم آقای املاک است. آقای املاک در کنار طراحی چندین ابزار حرفه ای برای فعالان صنعت ساختمان، با استفاده از مشاوران بسیار حرفه ای و دارای مجوز از اتحادیه املاک شما را در این مسیر با ارائه خدمات و نکات مهم در این زمینه راهنمایی خواهند کرد.

امروزه به دلیل استقبال زیاد افراد در زمینه خرید زمین، کلاهبرداری به ویژه در منطقه ها شمالی کشور افزایش پیدا کرده است به همین دلیل برخی در هنگام خرید زمین مسکونی، تجاری و یا حتی کشاورزی تردید داشته و نگرانی های زیادی دارند. برای جلوگیری از به دام افتادن کلاهبرداران باید چند نکته بسیار مهم را مد نظر قرار دهید. یکی از اصلی ترین نکات این است که:

در خرید زمین های اقساطی محتاط تر عمل کنید

یکی از روش های کلاهبرداری در زمینه خرید و فروش ملک، خرید زمین اقساطی است. چرا که کلاهبرداران برای ایجاد وسوسه به شما پیشنهاد می دهند که به سراغ خرید زمین های اقساطی بروید. چه برای خرید زمین به صورت اقساطی و چه برای خرید زمین به صورت نقدی، شما باید چند فاکتور بسیار مهم را در نظر بگیرید و با کمک یک مشاور املاک معتبر و معتمد یک سرمایه گذاری آینده دار داشته باشید. این فاکتورها عبارتند از:

1.هدف از خرید زمین

پس از تحقیق و جست و جوی ویژگی های زمین به جرات می توان گفت یکی از مهم ترین فاکتور ها هدف از خرید زمین است. اینکه هدف شما از انجام این خرید، خرید زمین مسکونی برای ساخت و ساز خانه و یا ویلا است یا صرفا سرمایه گذاری برای آینده؟ اگر قصد شما ساخت و ساز باشد باید به لوکیشن زمین و دسترسی به امکانات شهری دراولویت قرار بگیرد تا به موجب آن بتوانید در یک محیط آرام با امکانات رفاهی بالا زندگی کنید. اما اگر می خواهید آن را به عنوان یک سرمایه گذاری طولانی مدت در نظر بگیرید، می توانید با مشاورین وسایت و سوپراپلیکیشن آقای املاک مشورت کرده و با یک سرمایه کمتر در منطقه ها اطراف شهر زمینی را خریداری نمائید، چرا که با افزایش جمعیت، این زمین ها رو به پیشرفت بوده و در طولانی مدت سرمایه شما چندین برابر خواهد شد.

2.معین بودجه

ابتدا باید بودجه خود را معین کنید. همانطور که به آن اشاره کردیم احتمال دارد برخی از کلاهبرداران به شما پیشنهاد خرید زمین اقساطی بدهند و حتی بگویند که امکان دریافت وام کلان با اقساط طولانی مدت برای ساخت و ساز ملک بر روی زمین وجود داشته و شما از این طریق می توانید بودجه خرید زمین را تامین نمائید. نکته مهم این است که تا شما از بابت سرمایه اولیه خود مطمئن نشده اید به هیچ عنوان بی گدار به آب نزنید.

بنابراین باید معین کنید که سرمایه نقدی شما چقدر است. آیا امکان گرفتن وام برای شما وجود دارد یا خیر. بحث پرداخت اقساط وام را از قلم نیاندازید. در حقیقت با مدیریت بودجه شما می توانید برای خرید زمین مسکونی و یا حتی خرید زمین در مازندران یک تصمیم صحیح بگیرید. بهترین راه این است که به سراغ مشاور املاک معتبر و با سابقه بروید. به عنوان مثال اگر شما در هنگام خرید زمین در مازندران به سراغ مشاورین وبسایت تخصصی آقای املاک با مدیریت مهندس ایمان خدابخش بروید، آنها قبل از آنکه پیشنهادی برای شما داشته باشند حتماً در مورد مقدار بودجه از شما سؤال می پرسند چرا که باید بر اساس بودجه ، فایل های پیشنهاداتی را به شما معرفی کنند.

به گزارش ایسنا؛ اندازه بودجه اختصاصی شما برای سرمایه گذاری بسیار مهم است است چرا که در صورت معین کردن مقدار بودجه سریع تر می توانید زمین مورد نظر خود برای خرید را پیدا کنید. در واقع باید بگوییم با توجه به بودجه شما در یک حوزه و محدوده خاص توانایی خرید دارید، که در صورت پیدا کردن این محدوده سریع تر به هدف خود دست می یابید.

3.بررسی ابعاد زمین

قبل از بررسی متراژ زمین باید معین کنید که زمین دقیقا به چه منظور مورد استفاده قرار می گیرد. به طور مثال اگر قصد شما از خرید زمین ساخت و ساز خانه است و یا اگر قصد شما از خرید زمین در شمال کشور ساخت ویلااست، باید معین شود که شما چه ابعادی در نظر دارید تا به موجب آن زمین خود را خریداری نمایید. از طرفی شاید قصد شما از خرید زمین در گیلان کشت برنج و یا باغداری باشد. در این صورت نیز همچنان ابعاد زمین بسیار مهم می باشد.

4.بررسی ویژگی های زمین

یکی از مهمترین فاکتور ها جهت خرید زمین مسکونی این است که ویژگی های آن را با حوصله جست و جو و بررسی کنید. اگر می خواهید ملکی در یک منطقه بسازید و یا در شمال کشور ویلای اختصاصی داشته باشید باید منطقه را به گونه ای انتخاب کنید که به امکانات رفاهی دسترسی داشته باشید و علاوه بر این از محیط های شلوغ و پرترافیک دوری کنید. به یاد داشته باشید امنیت منطقه جهت خرید زمین بسیار مهم است از سوی دیگر اگر در آینده قصد فروش ملک را داشته باشید همین فاکتور ها بر روی جلب مشتری تأثیر می گذارند.

5.توجه به هزینه های اضافی زمین

قاعدتا در هنگام انتخاب زمین باید از بابت اسناد و مدارک آن نیز اطمینان حاصل نمائید. احتمال دارد فرایند های قانونی ای وجود داشته باشد تا شما بتوانید از این زمین برای ساخت و ساز استفاده کنید. در اینجا مشاورین املاک باید این موارد را به صورت کامل برای شما توضیح دهند چرا که لازم است بدانید پس از خرید زمین باید چه مراحل قانونی ای را جهت امکان استفاده از زمین طی کنید و از طرف دیگر برای انجام این فرایند ها باید چه مبلغی را بپردازید. اگر فکر می کنید زمین مورد نظر شما دارای مسائلی است قبل از امضای قرارداد باید از صاحب زمین بخواهید که امور قانونی را انجام دهد زیرا در غیر این صورت هزینه های برطرف کردن و یا به اصطلاح هزینه های اضافی این مسائل بر دوش شما خواهد بود.

6.استعلام زمین

این نکته را از قلم نیاندازید که زمین مورد نظر شما حتی دارای یک مشکل کوچک باشد احتمال آنکه مدت ها برای شما دردسرساز شود، بسیار است. بنابراین قبل از خرید حتماً از ارگان های مربوطه استعلام بگیرید تا مطمئن شوید که اسناد آن قانونی بوده و مالکان این زمین حقیقی هستند. از طرف دیگر باید معین شود که آیا این زمین به کس دیگری فروخته شده است یا خیر. با گرفتن استعلام تمام این موارد برای شما معین خواهدشد.

5/5 - (1 امتیاز)

منبع: اتاق

به "رعایت چند نکته برای آنکه در خرید زمین گول نخوریم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رعایت چند نکته برای آنکه در خرید زمین گول نخوریم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید