به این علت عجیب و باورنکردنی، ماشین زرد رنگ خریداری کنید!

به گزارش وبلاگ کلشی ها، اگر در حال خرید خودرو با ارزش فروش مجدد هستید، رنگ روشن ممکن است راه حلی باشد. بر اساس بعضی اعداد و ارقام به وسیله iSeeCars، خودرو های دست دوم سه ساله در صورتی که زرد رنگ باشند، کمترین استهلاک را دارند.

به این علت عجیب و باورنکردنی، ماشین زرد رنگ خریداری کنید!

به گزارش خبرآنلاین، در دنیای فروش خودرو های دست دوم، رنگ خودرو نقش قابل توجهی در معین ارزش فروش مجدد دارد. به نظر می رسد که خودرو های زرد کمترین استهلاک را متحمل می شوند. این نتایج برای کل بازار خودرو های دست دوم است.

به عنوان مثال پیکاپ های بژ رنگ، ارزش خود را به برترین شکل حفظ می نمایند. متداول ترین رنگ های خودرو مانند سفید، سیاه، نقره ای با نرخ متوسطی کاهش می یابند، زیرا انتخاب مطمئنی محسوب می شوند.

طبق تحقیقات iSeeCars در کل بازار سه ساله خودرو های دست دوم، یک وسیله نقلیه کارکرده با رنگ زرد دارای نرخ استهلاک 13.5 درصدی است که از بین همه رنگ ها برترین است. پس از زرد، رنگ های بژ (17.8 درصد) و نارنجی (18.4) قرار دارند. میانگین کلی نرخ استهلاک 22.5 درصد است، اما در انتهای لیست، رنگ طلایی را با نرخ استهلاک 25.9 درصد پس از سه سال پیدا می کنیم.

رنگ های رایج خودرو تقریباً به اندازه میانگین بازار کاهش می یابد. خودرو های دست دوم سفید 21.9 درصد از دست دادند، در حالی که نقره ای و مشکی هر دو حدود 23 درصد از دست دادند که به ترتیب در رتبه بندی 13 رنگ iSeeCars در مکان های دهم و یازدهم نهاده شدند.

رنگ های سفید و نقره ای در صدر لیست محبوبیت رنگ ها برای همواره بوده اند. در سال 2009، PPG، یک تامین نماینده دنیای رنگ و پوشش، اشاره نمود که نقره ای محبوب ترین رنگ خودرو در سراسر دنیا است. سفید در سال 2011 قدرت را به دست گرفت و در سال 2014 همچنان در صدر نهاده شد. در سال 2021، گزارش محبوبیت رنگ خودرو PPG نشان داد که رنگ های شخصی سازی شده محبوب تر می شوند. PPG گفت که رنگ های خاکستری، آبی، سبز و بنفش امروزه محبوب هستند. با این وجود، سفید و مشکی همچنان محبوب ترین رنگ ها برای وسایل نقلیه نو در سراسر دنیا خواهند بود. در سال 2021، 35 درصد از کل خودرو های نو سفید و 18 درصد مشکی بودند.

برای معین نرخ استهلاک ذکر شده در بالا، iSeeCars.com بیش از 1.6 میلیون خودروی مدل سال 2020 کارکرده را تجزیه و تحلیل کرد که بر اساس تورم تنظیم شده و سپس بر اساس رنگ و مدل بدنه جمع آوری شده است.

iSeeCars نشان می دهد که همه رنگ ها با نرخ یکسانی در سگمنت های خودرویی مختلف کاهش نمی یابند. به عنوان مثال، رنگ پیکاپ با کمترین اندازه استهلاک، بژ و پس از آن نارنجی و سبز است. برای خودرو های سدان، مدل های قهوه ای کمترین استهلاک را دارند.

منبع: فرارو

به "به این علت عجیب و باورنکردنی، ماشین زرد رنگ خریداری کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به این علت عجیب و باورنکردنی، ماشین زرد رنگ خریداری کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید