قصد خارج کردن دانشگاه آزاد از زیرنظام های وزارت علوم را نداریم

به گزارش وبلاگ کلشی ها، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه هیچ عنوان قصدی برای خارج کردن دانشگاه آزاد از زیرنظام وزارت علوم نداریم، گفت: با توجه به اینکه منابع اقتصادی این دانشگاه به وسیله شهریه پرداختی دانشجویان تامین می گردد و بودجه ای از دولت دریافت نمی کند. بنابراین قوانین و مقرراتشان در بعضی از زمینه ها باید مختص خود دانشگاه باشد.

قصد خارج کردن دانشگاه آزاد از زیرنظام های وزارت علوم را نداریم

دکتر سعید رضا عاملی در گفت وگو با وبلاگ کلشی ها، ضمن بیان این مطلب با تاکید بر اینکه برنامه و تصمیمی برای خارج کردن دانشگاه آزاد از وزارت علوم به عنوان یکی از زیرنظام های آموزش عالی نداریم، گفت: این دانشگاه تابع قواعد عمومی آموزش عالی کشور است اما اگر در مواردی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی نام دانشگاه آزاد در کنار دو وزارتخانه علوم و بهداشت قرار می گیرد؛ فقط در مورد آن مصوبه معین است.

وی تاکید نمود: مثلا در بحث ساماندهی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با توجه به اینکه این مراکز ماموریت های قلمرویی دارند. بنابراین مصوبات این حوزه برای دانشگاه آزاد هم به طور جداگانه ذکر می گردد تا این دانشگاه در عرصه ساماندهی و ماموریت گرایی تکلیف خود را بداند و بر اساس آن اقدام کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: ما در این شورا به هیچ عنوان قصدی برای خارج کردن دانشگاه آزاد از زیرنظام های وزارت علوم نداریم.

عاملی خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد درخواست دارد در کنار ظرفیت آموزش عالی کشور دیده گردد و با توجه به اینکه نزدیک 35 درصد ظرفیت آموزش عالی ما در این دانشگاه قرار گرفته است؛ لذا دانشجویان و اعضای هیات علمی این دانشگاه باید جایگاه مناسبی داشته باشند.

وی در خاتمه یادآور شد: با توجه به اینکه منابع اقتصادی دانشگاه آزاد به وسیله شهریه پرداختی دانشجویان تامین می گردد و این دانشگاه بودجه ای از دولت دریافت نمی کند. بنابراین طبیعی است که قوانین و مقرراتشان در بعضی از زمینه ها مختص خود دانشگاه باشد .

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "قصد خارج کردن دانشگاه آزاد از زیرنظام های وزارت علوم را نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قصد خارج کردن دانشگاه آزاد از زیرنظام های وزارت علوم را نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید