سقف فروش برای معافیت ارائه اظهارنامه مالیاتی اعلام شد

به گزارش وبلاگ کلشی ها، دستورالعمل تبصره ماده 100، برای محاسبه مالیات عملکرد سال 1401 بعضی از مشاغل از سوی سازمان امور مالیاتی کشور، ابلاغ شد.

سقف فروش برای معافیت ارائه اظهارنامه مالیاتی اعلام شد

به گزارش تسنیم، یکی از مهم ترین موارد در قوانین و بخشنامه های مالیاتی، موضوع تبصره ماده 100 قانون مالیات های مستقیم است. سازمان مالیاتی به منظور حمایت از اشتغال زایی و رونق کسب و کار های میانه و ضعیف، همه ساله برای بعضی از مشاغل، تسهیلاتی در نظر می گیرد. به این صورت که هرگاه عایدی حاصل از فروش یا ارائه محصولات (کالا یا خدمات) برای این گروه از مشاغل در یک سال مالیاتی، کمتر از سقف معین شده از سوی این سازمان باشد، صاحبان مشاغل مذکور از انجام بخشی از تکالیف مالیاتی معاف خواهند بود. بعلاوه مالیات این دسته از مودیان به صورت مقطوع محاسبه و مطالبه می گردد.

گفتنی است؛ در سال 1401 سقف فروش سال 1400 برای استفاده از این تسهیلات حدود 5 میلیارد تومان لحاظ شده بود.

بر همین اساس اخیرا، هادی سبحانیان در بخشنامه ای به ادارات کل امور مالیاتی بخشنامه استفاده تسهیلات تبصره 100 قانون مالیات های مستقیم را ابلاغ کرد.

در بخشنامه رئیس کل سازمان امور مالیاتی آمده است، در اجرای تبصره ماده (100) قانون مالیات های مستقیم مصوب 1394 و با رعایت مفاد بند (ل) تبصره (6) قانون بودجه سال 1402 کل کشور و به منظور تکریم مودیان، اجرای عدالت مالیاتی با توجه به شرایط مالی کشور، تسهیل وصول مالیات و ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در معین مالیات عملکرد سال 1401 بعضی از صاحبان مشاغل مقرر می دارد.

معافیت ارائه اظهارنامه تا سقف 6میلیارد و 720 میلیارد تومان فروش

مشمولان تبصره ماده (100) قانون مالیات های مستقیم اصلاحی مصوب 1394:

  • تمامی صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آن ها در سال 1401 حداکثر صد برابر معافیت موضوع ماده (84) قانون مالیات های مستقیم مبلغ 67،200،000،000 ریال بوده و فرم مالیات مقطوع برای آن ها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری شده است مشمول مقررات این دستور العمل بوده و از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون مالیات های مستقیم مصوب 1394 و ارائه اظهار نامه مالیاتی برای عملکرد مذکور معاف می باشند.
  • تبصره - صاحبان مشاغل زیر مشمول این دستورالعمل نمیباشند و این مودیان در اجرای مقررات ماده (100) قانون مذکور مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات متعلق وفق مقررات قانونی میباشند:

الف- مودیانی که اندازه فروش کالا و ارائه خدمات آن ها در سال 1401 پیش از مبلغ 67،200،000،000 ریال بوده است.

ب- در پرونده های مشارکت مدنی چنانچه سهم عایدی با فروش حداقل یکی از شرکاء پیش از مبلغ مذکور در بند (1) باشد و یا مجموع عایدی مشارکت بیش از مبلغ 150،000،000،000 ریال باشد.

ج- صاحبان مشاغلی که در اجرای جزء (2) بند (ز) تبصره (6) قانون بودجه سال 1401 کل کشور مکلف به استفاده از پایانه های فروشگاهی بوده و با توجه به اطلاعات دریافتی نسبت به نصب آن اقدام ننموده و بعلاوه مواردی که بر اساس اطلاعات واصله از سامانه سوت زنی نسبت به استفاده از پایانه های فروشگاهی اقدام ننموده اند.

د- صاحبان مشاغلی که برای آن ها فرم موضوع تبصره ماده (100) قانون مالیات های مستقیم در درگاه خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور قرار داده نشده است.

منبع: فرارو

به "سقف فروش برای معافیت ارائه اظهارنامه مالیاتی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقف فروش برای معافیت ارائه اظهارنامه مالیاتی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید