خبرنگاران 15 هزار خانوار روستایی زنجان به شبکه اینترنت متصل می شوند

به گزارش وبلاگ کلشی ها، زنجان - خبرنگاران - استاندار زنجان گفت: با حضور وزیر ارتباطات و فناوری در این استان مقرر شد 99 سایت در روستاهای فاقد اینترنت ایجاد گردد و با این اقدام 15 هزار خانوار روستایی و 253 مدرسه از این فناوری بهره مند می شوند.

خبرنگاران 15 هزار خانوار روستایی زنجان به شبکه اینترنت متصل می شوند

فتح الله حقیقی روز یکشنبه همزمان با 12 بهمن سالروز بازگشت امام راحل به ایران در مراسم متمرکز استانی گلبانگ انقلاب با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه آموزش و پرورش استان اضافه نمود: از مجموع یک هزار و 675 مدرسه فعال استان 653 مدرسه شهری بوده که به اینترنت پر سرعت متصل هستند و یک هزارو 112 مدرسه استان نیز در مناطق روستایی قرار گرفته اند که از این تعداد 293 مدرسه فاقد اینترنت هستند که این مشکل به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام و پس از آنالیز از سوی وزیر مربوطه مقرر شد که در این راستا 99 سایت ایجاد گردد.

وی اضافه نمود: بر این مبنا با راه اندازی این تعداد سایت 15 هزار خانواده روستایی به اینترنت پرسرعت متصل می شوند و طبق برنامه ریزی ها این کار در سه مرحله پیش بینی شده که مرحله آخر خاتمه اسفند سال جاری است.

این مسوول ادامه داد: مقرر شده بود که 99 سایت تا خاتمه اسفند ایجاد گردد که با اقدامات انجام گرفته این کار با مبلغ 130 میلیارد تومان اعتبار انجام گرفت که در دهه فجر سال جاری افتتاح می گردد که از جمله اقدامات مهم محسوب می گردد.

دانش آموزان در مورد وقایع انقلاب مطالعه نمایند

حقیقی با اشاره به اینکه دهه فجر دهه عزت، عظمت، اقتدار و ایثار است، اضافه نمود: در این روز تاریخی امام خمینی با یاری جوانان برومند و سلحشور که عاشقانه گوش به فرمان امام خود بودند و امروز نیز همین نسل گوش به فرامین جانشین برحق ایشان هستند، قدم بر خاک کشورمان گذاشتند و 10 روز پس از آن انقلاب اسلامی به پیروزی رسید که پیروزی انقلاب، به معنی شکست استکبار و استبداد بود.

وی اضافه نمود: نسل جوان در مورد چگونگی به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب آگاهی و اطلاع لازم را کسب نمایند و بدانند که در طول انقلاب افراد بی شماری از جمله دانشمندان هسته ای جان خود را در راه اعتلای کشور از دست دادند و باید قدردان انقلاب باشیم.

این مسوول ادامه داد: مطالعات این مهم را نشان می دهد که انقلاب اسلامی از چه پشتوانه بزرگ و بزرگی برخوردار بوده که دشمنان به رغم تمامی شیطنت ها و بهره گیری از ظرفیت های خبیثانه خود هیچ اقدامی نتوانستند علیه راستا حرکت انقلاب اسلامی انجام دهند.

حقیقی اضافه نمود: انقلاب اسلامی ما، انقلاب الهی بود چرا که رهبر الهی داشت و دارد، مردم بصیر و اندیشمند ارزشمندی دارد و از طرفی این انقلاب برای بسط عدالت شکل گرفت و در این میان بیگانگان و استکبار و استبداد توان و درک مورد نظر انقلاب اسلامی را ندارند و به همین دلیل دست به توطئه های مختلفی می زنند.

وی گفت: آمریکایی ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی برنامه ها و توطئه های مختلفی را علیه کشورمان اجرا نموده اند و نکته مهم اینکه سیاست های مختلف آنان توسط مردم انقلابی کشورمان عقیم مانده و به خودشان برگشته است.

استاندار زنجان در ادامه به کسب رتبه نخست برتر شورای آموزش و پرورش استان اشاره نمود و گفت: رساندن سیستم آموزشی به رتبه برتر، کار ارزشمندی است و مهم حفظ و نگهداری آن است.

حقیقی با اشاره به پرداخت عوارض تا سقف پنج درصدی شهرداری ها به آموزش و پرورش نیز اضافه نمود: در زمان حاض دریافت این عوارض نسبت به سال 97 پنج برابر شده که حرکتی خوبی انجام گرفته است.

15 هزار مسکن برای فرهنگیان زنجانی احداث می گردد

استاندار زنجان در مورد احداث مسکن برای فرهنگیان زنجانی نیز گفت: طبق ساز و کارهای انجام گرفته 15 هزار مسکن ملی برای این قشر در استان احداث می گردد که تا کنون عملیاتی اجرایی 11 هزار و 500 واحد شروع شده که حداکثر تجهیز کارگاه و طاق دوم رسیده و برای سه هزار واحد دیگر نیز در تدارک خرید زمین مورد احتیاج هستیم.

وی اضافه نمود: استان برای ارج نهادن به قشر فرهنگیان کمیته ای به ریاست معاون عمرانی استانداری تشکیل داده است که در آن مسائل احتمالی همه متقاضیان گروه هدف که در طرح ملی اقدام مسکن ثبت نام نموده اند، مورد آنالیز قرار می گیرد.

حقیقی در ادامه به فعالیتهای بی شائبه معلمان در دوران کرونا اشاره نمود و اضافه نمود: این بیماری به گسترش آموزش مجازی گروه های هدف منتهی شده و در این میان دانش آموزان بدانند که زنجان در بسیاری از شاخص ها استان موفقی در کشور بوده است.

وی گفت: استان در زمینه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اقدامات متعددی را انجام داده و موفقیت های نیز حاصل شده که درصورت کوچکترین غفلت و تعلل بیماری در موج چهارم فاجعه آفرین خواهد بود و بر این اساس رعایت پروتکل های بهداشتی تا کنترل نهایی آن امری مهم و لازم است.

به گفته این مسوول همه باید در حفظ شرایط کنونی کرونایی استان و ارتقای آن پیشگام باشند و رنگ بندی ها نباید فریبنده باشد و در این میان دانش آموزان سفیر سلامت خوبی برای خانواده های خود هستند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 15 هزار خانوار روستایی زنجان به شبکه اینترنت متصل می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 15 هزار خانوار روستایی زنجان به شبکه اینترنت متصل می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید