خبرنگاران پافشاری ترامپ بر تهیه لایحه بودجه با وجود باخت انتخاباتی

به گزارش وبلاگ کلشی ها، تهران- خبرنگاران- ادامه آماده سازی لایحه بودجه سال اقتصادی آینده آمریکا با وجود نزدیک شدن انتها دوره دونالد ترامپ رییس جمهوری در ماه ژانویه، نشانه دیگری از پافشاری کاخ سفید بر نپذیرفتن پیروزی جو بایدن در انتخابات سوم نوامبر (13 آبان) است.

خبرنگاران پافشاری ترامپ بر تهیه لایحه بودجه با وجود باخت انتخاباتی

به گزارش روز چهارشنبه وبلاگ کلشی ها به نقل از تارنمای پولیتکو؛ دفتر مدیریت و بودجه (سازمان برنامه و بودجه) کاخ سفید با وجود شکست ترامپ در انتخابات، به آماده سازی بودجه درخواستی او برای سال اقتصادی (2022) ادامه می دهد.

سخنگوی این نهاد که نامش آورده نشده، گزارش روزنامه واشنگتن پست را درباره ادامه کوشش برای آماده سازی لایحه بودجه 2022، تائید کرد.

هنگام معمول انتشار لایحه بودجه سالانه درخواستی کاخ سفید از کنگره در ماه فوریه، دستکم 2 هفته پس از برگزاری مراسم ادای سوگند بایدن و انتقال قدرت به دولت او در 20 ژانویه (چهارشنبه اول بهمن ماه 1399)، است که دربرگیرنده جزئیات اولویت های دولت برای سال اقتصادی پیش رو خواهد بود.

این مقام دفتر مدیریت و بودجه از پاسخگویی به درخواست اظهار نظر در باره تصمیم به ادامه تهیه لایحه بودجه بدون توجه به نبودن ترامپ در اتاق ریاست جمهوری کاخ سفید در فوریه برای رونمایی از آن، خودداری کرد.

الکساندرا وینروث مدیر روابط عمومی کمیته بودجه مجلس نمایندگان گفت: اگر آقای ترامپ می خواهد زمان و منابع اقتصادی و انسانی را صرف تهیه بودجه ای کند که هرگز کاربردی نخواهد داشت، این تصمیم اوست. اما ما در انتظار دریافت بودجه جو بایدن چهل و ششمین رییس جمهوری کشورمان در ماه فوریه هستیم.

پافشاری دولت ترامپ بر آماده سازی لایحه بودجه با اعتراض او به نتایج انتخابات و همچنین تائید چالش های مرتبط با رای گیری و شمارش آراء او توسط جمهوری خواستار، همزمان است. سناتور میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوری خواه سنا روز دوشنبه گذشته ضمن خودداری از معرفی بایدن به عنوان رییس جمهوری منتخب، از اقدامات حقوقی ترامپ برای به چالش کشیدن انتخابات ریاست جمهوری، حمایت کرد.

ستاد انتقال قدرت بایدن، با وجود خودداری ترامپ از پذیرش نتایج انتخابات و دستور به دیگر بخش های دولت فدرال و سازمان های وابسته برای همکاری نکردن در خصوص انتقال قدرت، به برنامه ریزی های خود در این زمینه ادامه می دهد. این ستاد روز سه شنبه چند گروه برای گردآوری اطلاعات در باره فعالیت های سازمان های وابسته به دولت فدرال و آنالیز عملکرد دفتر مدیریت و بودجه فدرال تشکیل داد که شامل شماری از استادان دانشگاه ها بود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران پافشاری ترامپ بر تهیه لایحه بودجه با وجود باخت انتخاباتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پافشاری ترامپ بر تهیه لایحه بودجه با وجود باخت انتخاباتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید