بولتون : ترامپ کره جنوبی را به خاطر پول تهدید کرده بود

به گزارش وبلاگ کلشی ها، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا در کتاب خاطراتش نوشت، دونالد ترامپ به خارج کردن نیروهای آمریکایی از کره جنوبی، در صورتی که سئول طبق یک توافق دفاعی تقسیم هزینه ها، پنج میلیارد دلار به آمریکا پرداخت نکند، تهدید کرده بود.

بولتون : ترامپ کره جنوبی را به خاطر پول تهدید کرده بود

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا در کتاب اتاقی که در آن رخ داد و قرار است سه شنبه منتشر شود، یک نشست مرتبط با افغانستان را به یاد آورده که اوت گذشته پیش از آغاز مذاکرات توافق تدابیر ویژه میان کره جنوبی و ایالات متحده برگزار گشت.

در این کتاب به نقل از ترامپ آمده است: اگر ما توافق پنج میلیارد دلار را (برای حمایت کره جنوبی از پایگاه های آمریکا) به دست نیاوردیم، از آنجا بیرون بیایید. ما 38 میلیارد دلار در تجارت در کره از دست دادیم. بیرون بیایید.

درخواست اولیه ترامپ برای پنج میلیارد دلار از سوی رسانه های متعددی گزارش شده است و دو کشور همچنان بر سر اینکه سئول چه مقدار باید بابت نگهداری از نیروهای آمریکایی مستقر در این شبه جزیره پرداخت کند، در بن بست قرار دارند.

تصمیم اخیر ترامپ برای کاهش سطح نیروها در آلمان، برآورد هایی درباره احتمال اقدام مشابه او در کره جنوبی را به وجود آورده است.

در آن نشست، ترامپ همچنین مانورهای نظامی با کره جنوبی را اشتباهی بزرگ توصیف کرد. او به مانورهای نظامی مشترک میان دو کشور اشاره داشت. بولتون به نقل از ترامپ که خطاب به خودش بود، نوشت: شما نباید اجازه می دادید آن ها ادامه دهند. او در ادامه با اشاره به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی گفت: من تلاش دارم تا با یک روانی صلح برقرار کنم.

بولتون نوشت که ترامپ بعد از اینکه پرسید مانورهای اوت قرار بوده چه زمانی به خاتمه برسند، گفته است آن ها را دو روز تمام کنید؛ آن ها را حتی برای یک روز هم تمدید نکنید.

در نشست جداگانه ای، بعد از بازگشت بولتون از سفری به ژاپن و کره جنوبی در ماه ژوئیه، ترامپ این تهدید را بار دیگر تکرار کرد. بولتون نوشت: او می گفت که راه دریافت به ترتیب 8 میلیارد دلار و 5 میلیارد دلار پرداخت های سالانه، تهدید به خروج تمام نیروهای آمریکایی بود. ترامپ گفت: این شما را در موضع چانه زنی بسیار قوی قرار می دهد.

ترامپ بار دیگر پس از شنیدن مطالب بیشتری از پرتاب های موشکی اخیر کره شمالی، تقاضای پول بیشتری کرد. بولتون به نقل از ترامپ نوشت: فرصت خوبی است که پول بیشتری بخواهیم. جان آن را به یک میلیارد دلار برای امسال رسانده است. شما بابت این موشک ها به پنج میلیارد دلار خواهید رسید.

ترامپ در تماس تلفنی با مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، بعد از سفر ژوئیه 2018 او به پیونگ یانگ، نارضایتی خودش را بابت حضور نیروهای آمریکایی شفاف گفت. بولتون به نقل از او نوشت: قرار نیست ما دیگر ساده لوح باشیم.

او نوشت: ترامپ از کوره در رفت که نمی داند چرا ما در جنگ کره جنگیدم و چرا ما هنوز این میزان نیرو در شبه جزیره کره داریم؛ دیگر بحث مانورهای نظامی نیازی به گفتن ندارد.

در همین حال دفتر مون جائه-این، رئیس جمهوری کره جنوبی امروز (دوشنبه) از برداشت تحریف شده جان بولتون از آنچه پیش از دیپلماسی نشست سال گذشته با مشارکت رهبران آمریکا و دو کره رخ داد، شدیدا انتقاد کرد.

چانگ یویی-یونگ، مدیر امنیت ملی در کاخ آبی در بیانیه ای گفت که سهم چشمگیری از این مطالب تحریف شده است.

این مقام کره جنوبی، خاطرات بولتون را صرفا بیان دیدگاه ها از نقطه نظر او دانست نه حقایق دقیق و این مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا را به افشای یک جانبه جزئیات رایزنی های دیپلماتیک که بر پایه اعتماد میان دولت های مرتبط است، متهم کرد. چانگ گفت، این سخنان نشان دهنده نقض اصل بنیادین دیپلماسی است که می تواند به صداقت در مذاکرات آینده به شدت لطمه بزند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "بولتون : ترامپ کره جنوبی را به خاطر پول تهدید کرده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بولتون : ترامپ کره جنوبی را به خاطر پول تهدید کرده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید