با اولین زن رنگین پوست که کاخ سفید را فتح کرد

به گزارش وبلاگ کلشی ها، خبرنگاران : کامالا هریس فردی که رویای تکیه بر کرسی کاخ سفید را در سر می پروراند، حال اولین بانویی در آمریکاست که به دومین فرد قدرتمند این کشور تبدیل شده و قرار است به عنوان معاون جو بایدن رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده او را دستکم چهار سال در سکانداری دولت همراهی کند.

با اولین زن رنگین پوست که کاخ سفید را فتح کرد

به گزارش وبلاگ کلشی ها به نقل از ایرنا، هریس با نام کامل کامالا دوی هریس که تاکید کرده است به عنوان اولین زن در کسوت معاون رئیس جمهوری آمریکا، آخرین زنی نخواهد بود که به این جایگاه دست می یابد، 20 اکتبر 1964میلادی در اوکلند کالیفرنیا به دنیا آمد.

سیاستمداری آمریکایی که در سال 2016 به عنوان سناتور دموکرات به سنای آمریکا راه یافت و اولین دوره سناتوریش از ایالت کالیفرنیا را در این مجلس در سال 2017 شروع کرد.

وی اولین آمریکایی هندی تبار و دومین زن آمریکایی آفریقایی بود که به عنوان سناتور آمریکایی خدمت کرد.

هریس از سال 2011 تا 2017 دادستان کل ایالت کالیفرنیا بود و نوامبر 2020 به عنوان معاون منتخب رئیس جمهوری با بلیت جو بایدن انتخاب شد.

پدر کامالا که جامائیکایی بود، در دانشگاه استنفورد تدریس می کرد و مادرش دختر یک دیپلمات هندی، محقق در زمینه سرطان بود. مایا خواهر کوچکترش بعدها مدافع سیاست عمومی شد.

والدین هریس زمانی که وی هفت ساله بود جدا شدند و مادرش، دو دختر خود را در برکلی بزرگ کرد.

کامالا در کودکی به کلیسای باپتیست سیاهان و معبد هندوها رفت و دو هویت آسیای جنوبی و سیاهپوستش را در آغوش کشید.

هریس بعدها در زندگینامه اش نوشت: مادرم به خوبی می دانست که دو دختر سیاهپوست را بزرگ می کند، از اینرو مصمم بود که مطمئن گردد ما با اعتماد به نفس و به عنوان زنانی مفتخر به رنگ پوستمان بزرگ می شویم.

کامالا در کودکی به هند سفر کرد و به شدت تحت تاثیر پدربزرگش قرار گرفت، فردی که یک مقام دولتی بلندپایه بود که برای استقلال هند می جنگید. مادربزرگش نیز فعالی بود که با سفر به سراسر این کشور به زنان فقیر درمورد کنترل جمعیت آموزش می داد.

هریس در مونترال در مدرسه راهنمایی و دبیرستان تحصیل کرد، پس از آنکه مادرش در دانشگاه مک گیل کانادا شروع به تدریس کرد و در بیمارستان عمومی این کشور پست محقق سرطان را برعهده گرفت.

کامالا پس از تحصیل در رشته علوم سیاسی و اقتصاد در دانشگاه هُوارد، مدرک حقوق را در سال 1989 از کالج هستینگ دریافت کرد.

وی سپس به عنوان معاون دادستان بخش در اوکلند خدمت کرد و به دلیل سختگیری و جدیت در کارش شهرت کسب کرد، زیرا پرونده های خشونت های جنایی، قاچاق مواد مخدر و سواستفاده جنسی را تعقیب می کرد.

هریس به تدریج ارتقا رتبه یافت و در سال 2004 حرفه وکالت را برعهده گرفت.

یکی از بحث برانگیزترین تصمیمات هریس در سال 2004 روی داد زمانی که وی از پیگیری مجازات اعدام علیه فردی که اسحاق اسپینوزا افسر پلیس سانفرانسیسکو را به قتل رسانده بود، خودداری کرد.

وی در سال 2010 به عنوان دادستان کل کالیفرنیا انتخاب شد و در نتیجه اولین زن و اولین آمریکایی آفریقایی تبار نام گرفت که این پست را از آن خود کرده است.

وی پس از روی کار آمدن در سال بعد، استقلال سیاسی را به نمایش گذاشت و برخی فشارهای دولت باراک اوباما رئیس جمهوری وقت آمریکا را رد کرد.

کتاب هریس تحت عنوان هوشمند در زمینه جنایت که به همراه جوآن هامیلتون به رشته تحریر درآورد، نمونه ای از برخورد با مشکل تکرار جرم جنایی تلقی می گردد.

هریس در سال 2012 در کنوانسیون ملی دموکراتیک سخنرانی به یادماندنی انجام داد که باعث ارتقا شهرتش در سطح ملی شد. دو سال بعد با داگلاس ایمهوف ازدواج کرد.

دوستی اش با باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا به زمان نامزدی اوباما برای سنا در سال 2004 بازمی گردد. هریس اولین مقام برجسته کالیفرنیایی بود که از اوباما در زمان نامزدی برای ریاست جمهوری در سال 2008 حمایت کرد.

کامالا که در سطحی گسترده به عنوان ستاره ای نوظهور در حزب دموکرات درنظر گرفته می شد، برای نامزدی در سنا به منظور در اختیار دریافت کرسی باربارا باکسر که در حال بازنشستگی بود، انتخاب شد.

وی اوایل سال 2015 نامزدی اش را بیان نمود و در مبارزات انتخاباتی خواستار اصلاحات مهاجرتی و عدالت کیفری، افزایش حداقل حقوق و حمایت از حق باروری زنان شد. وی به آسانی در انتخابات سال 2016 پیروز شد.

هریس پس از روی کار آمدن در ژانویه 2017(بهمن1396)، در کنار وظایف دیگرش شروع به خدمت در هر دو کمیته اطلاعات و قضایی سنا کرد.

وی به دلیل شیوه دادرسی در بازپرسی از شاهدان در جلسات دادرسی که اغلب با انتقاد سناتورهای جمهوریخواه همراه بود، شهرت یافت.

هریس ژوئن 2017 توجه خاصی به پرسش هایش از جف سشنز دادستان کل آمریکا معطوف داشت که در مقابل کمیته اطلاعات سنا درمورد مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 شهادت می داد. هریس پیشتر از سشنز خواسته بود استعفا دهد.

کتاب بیوگرافی هریس تحت عنوان حقیقت هایی که در خود نگه می داریم: یک سفر آمریکایی، ژانویه 2019 به چاپ رسید.

اندکی پس از آن بیان نمود که قصد دارد از حزب دموکرات نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا گردد.

هریس از همان ابتدا به عنوان یک رقیب برجسته در نظر گرفته می شد و در جریان مناظره ای با جو بایدن دیگر نامزد دموکرات ها، توجه ویژه ای را به خود جلب کرد.

اگرچه حمایت داخلی حزب از هریس افزایش یافت، سپتامبر 2019 ستاد وی بیان نمود که به مشکل برخورده است و در نهایت دسامبر همان سال از رقابت انتخاباتی کنار کشید.

کامالا با این حال شهرت خود را حفظ کرد و به مدافعی مطرح در زمینه اصلاحات عدالت اجتماعی پس از قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس سفیدپوست این کشور در سال 2020، تبدیل شد.

تلاش های هریس، منتقدانش در زمان عهده داری دادستان کل ایالت کالیفرنیا را ساکت کرد که گفته بودند وی در رسیدگی به اتهام های مربوط به بدرفتاری پلیس از جمله تیراندازی های مشکوک ناکام مانده است.

با این همه، برخی دیگر استقبال هریس از اصلاحات را مانوری سیاسی برای سرمایه گذاری در زمینه افزایش محبوبیت عمومی در زمینه تغییرات اجتماعی تلقی کردند.

با افزایش بی عدالتی نژادی در آمریکا و تبدیل شدن به موضوعی مطرح در این کشور، بسیاری از دموکرات ها از بایدن نامزد فرضی حزب دموکرات در آن زمان خواستند یک زن آمریکایی آفریقایی تبار را به عنوان معاون خود انتخاب کند.

بایدن اوت 2020 هریس را انتخاب کرد. بدین ترتیب هریس نوامبر 2020 اولین زن سیاهپوستی نام گرفت که معاونت ریاست جمهوری آمریکا را برعهده دارد.

هریس همواره گفته که اصلیت نژادی اش او را به فردی مناسب برای نمایندگی افرادی که در حاشیه جامعه هستند، تبدیل کرده است.

حال که دومین فرد قدرتمند آمریکا نام گرفته است، این فرصت را دارد که از داخل کاخ سفید به این گفته خود تحقق بخشد.

جو بایدن با کسب 290 رای الکترال در برابر تنها 214 رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم کامالا هریس نیز به عنوان اولین زن، به عنوان معاون رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.

310 310

منبع: اقتصادنیوز

به "با اولین زن رنگین پوست که کاخ سفید را فتح کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با اولین زن رنگین پوست که کاخ سفید را فتح کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید