تزیین هندوانه شب یلدا 1402 گام به گام و تصویری

به گزارش وبلاگ کلشی ها، هندوانه به عنوان نماد طراوت فصل تابستان، پای ثابت سفره های شب یلداست. رنگ سرخ و سبز هندوانه پیغام آور شادابی، تازگی و زندگی است. هر ساله با نزدیک شدن به شب یلدا علاقه مندان به تزیین سفره یلدا در پی راه های مبتکرانه ای برای زینت بخشیدن به سفره یلدا با تزیین هندوانه به برترین شکل ممکن برای میهمانان و خانواده شان هستند. همانطور که در مطلب تزیین کدو حلوایی اشاره کردیم، هندوانه نیز می تواند به اشکال مختلفی بر سر سفره شب چله حاضر گردد. از این میوه می توان دسرهای خوشمزه ای مانند پودینگ هندوانه یلدایی نیز درست کرد. پیش تر روش های مختلف تزیین انار شب یلدا را آموزش دادیم و در این متن قصد داریم به شما روش های مختلف و مجذوب کننده تزیین هندوانه را آموزش دهیم. این ایده های تزیینی به شما این امکان را می دهند تا با ظاهری مجذوب کننده و هنرمندانه، هندوانه را در سفره یلدایی تان به نمایش بگذارید و این مراسم سنتی را به تجربه ای زیباتر و دلچسب تر تبدیل کنید.

تزیین هندوانه شب یلدا 1402 گام به گام و تصویری

تزیین هندوانه شب یلدا

تزیین هندوانه در شب یلدا یکی از روش های خاص و زیبا برای آرایش سفره این شب مهم است. هندوانه به علت رنگ های مجذوب کننده و طعم شیرین و آبداری که دارد، یکی از نمادهای اصلی این جشن و جزو جدانشدنی آداب و رسوم شب یلدا است. هندوانه میوه ای تابستانه است و علت دیگر حضور آن بر سفره یلدا خداحافظی با میوه های تابستان و آغاز فصل سرماست. در کنار سفره آرایی یلدا با هندوانه نیز به نوعی نشان دهنده این تغییر فصلی است و می تواند جلوه ای زیبا و شاداب به جشن شب یلدا ببخشد. با ایده پردازی و استفاده از ابزارهای ساده، می توانید تزیینات مجذوب کنندهی را با هندوانه برای سفره یلدای خود خلق کنید. در ادامه می توانید چند ایده رایج برای تزیین هندوانه شب یلدا را ببینید و از آن ها بهره ببرید.

تزیین هندوانه شب یلدا با گل

حضور گل روی سفره شب چله می تواند زیبایی و طراوت آن را دوچندان کند. برای همین استفاده از چند شاخه گل تازه برای تزیین هندوانه ایده مجذوب کنندهی به نظر می رسد. شما می توانید درون هندوانه را خالی نموده و از آن به عنوان گلدان بهره ببرید و سایر میوه ها را نیز در کنار گل ها قرار داده و ترکیب رنگی مجذوب کننده ایجاد کنید. این روش راهی ساده برای تزیین راحت و بدون برش است.

تزیین هندوانه با حکاکی

یکی دیگر از ایده های زیبای تزیین هندوانه، حکاکی روی پوست آن است. اگرچه انجام این کار در بعضی موارد نیاز به مهارت و تبحر بالا در کار با لوازم حکاکی دارد اما ایده های ساده ای نیز وجود دارند که می توان آن ها را به راحتی اجرا کرد و از آن ها لذت برد.

تزیین به شکل کیک

تزیین هندوانه به شکل کیک یکی دیگر از روش های مجذوب کننده، ساده و خلاقانه برای سرو این میوه است. شما می توانید با ایجاد برش های افقی به صورت قلب یا دایره شکل طبقات مختلف کیک را ایجاد نموده و بعلاوه با اضافه کردن برش هایی از تکه های هندوانه یا میوه های دیگر به عنوان تزئینات، می توانید ظاهری بسیار زیبا بسازید.

آموزش مرحله به مرحله تزیین هندوانه به شکل کیک

ابتدا هندوانه را بشویید و خشک کنید. سپس آن را به صورت دایره ای برش بزنید.

سپس پوست آن را با استفاده از چاقو جدا نموده و لبه های آن را گرد کنید.

حالا تکه های هندوانه را روی یکدیگر قرار دهید و با استفاده از خلال دندان یا سیخ های چوبی به یکدیگر آن ها را به هم متصل کنید و روی یک ظرف قرار بدهید. سپس یک پرتقال را پوست گرفته و از وسط نصف کنید. حالا هر نیمه را برش بزنید و اسلایس کنید. حالا برش های پرتقال را دور تا دور هندوانه قرار بدهید.

میوه ای دیگر مانند کیوی برداشته و مانند مرحله قبل آن را برش زده و اسلایس کنید. اسلایس های کیوی را نیز دور هندوانه قرار داده و آن را تزیین کنید.

برای تزیین می توانید از میوه هایی مانند انگور و بلوبری نیز بهره ببرید. در پایان از طریق یک اسکوپ تکه های گردی از هندوانه درآورده و در بالا و اطراف قرار دهید.

تزیین به عنوان دسر

تزیین هندوانه به عنوان دسر، روشی زیبا و خوشمزه برای قرار دادن آن بر سفره یلداست. برای تهیه دسرهای مختلف می توانید از ترکیب هندوانه با خوراکی های مختلف مانند پنیر، انواع میوه مانند کیوی یا سبزیجات معطر مانند نعنا و لیمو نیز بهره ببرید. شما بعلاوه می توانید با استفاده از تکه های هندوانه و ادغام آن ها با مواد دیگر، می توان دسری لذیذ و مجذوب کننده آماده کرد. می توانید تکه های هندوانه را با سایر میوه ها مانند توت فرنگی، خرما یا توت شیرین نیز ترکیب نموده و یک سالاد میوه ای شیرین و منحصربه فرد درست کنید.

سوالات متداول درباره تزیین هندوانه شب یلدا

اکنون که ایده های مختلف و مجذوب کننده هندوانه برای شب یلدا را دیدیم، وقت آن است که به چند سوال مهم و متداول درباره تزیین این میوه را پاسخ بدهیم.

میوه هندوانه را در کنار چه خوراکی هایی می توان سرو کرد؟

میوه هندوانه به علت طعم آن می تواند در کنار طعم خوراکی هایی مانند پنیر، عسل، نمک، لیمو، خیار، نارگیل و طعم های تند قرار بگیرد.

آیا می توان هندوانه را فریز کرد؟

پاسخ کوتاه به این سوال، بله است. فریز کردن هندوانه می تواند راهی تازه و خوشمزه برای سرو آن در کنار سایر میوه ها باشد.

هندوانه را با چه غذاهایی نباید خورد؟

بهتر است هندوانه را بلافاصله همراه با غذاهای پروتئینی مانند گوشت و تخم مرغ مصرف نکنید. مصرف شیر نیز بعد از صرف هندوانه توصیه نمی گردد.

منبع: کتاب کاله

به "تزیین هندوانه شب یلدا 1402 گام به گام و تصویری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزیین هندوانه شب یلدا 1402 گام به گام و تصویری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید