افزودن خواب به لیست سلامت قلب

به گزارش وبلاگ کلشی ها، داشتن یک خواب خوب شبانه به لیست مولفه های کلیدی سلامت قلب و عروق انجمن قلب آمریکا اضافه شده است و این لیست را به هشت عامل افزایش می دهد.

افزودن خواب به لیست سلامت قلب

به گزارش وبلاگ کلشی ها به نقل از واشنگتن پست، عواملی که انجمن قلب امریکا معتقد است می توانند منجر به زندگی طولانی تر و با کیفیت بالاتر در افراد بدون بیماری قلبی گردد.

بیماری قلبی بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری دلیل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده و در قرن گذشته بوده است. از سال 2010 میلادی به این سو انجمن قلب امریکا بر هفت نکته برای بهبود سلامت قلب و یاری بر روی آن تمرکز نموده است: حفظ وزن سالم، سیگار نکشیدن، فعالیت بدنی، داشتن رژیم غذایی سالم، حفظ فشار خون، کلسترول و قند خون در سطوح قابل قبول.

انجمن قلب امریکا همان گونه که در گزارش آن انجمن در نشریه Circulation اشاره شده معتقد است که خواب سالم را نیز باید به عنوان مولفه ای برای سلامت قلب در نظر گرفت. هدف پیشنهادی این گروه هفت تا نه ساعت خواب روزانه برای بزرگسالان و تعداد ساعات خواب بیش تر برای بچه ها است (هشت تا 10 ساعت برای 13 تا 18 ساله ها، نه تا 12 ساعت برای 6 تا 12 ساله ها و 10 تا 16 ساعت برای بچه ها 5 ساله و سنین پایین تر).

خواب از دیرباز برای سلامتی، چه از نظر جسمی و چه از نظر روانی حیاتی تلقی شده است. خواب به بدن استراحت لازم برای بهبودی و ترمیم خود می دهد و باعث می گردد افراد در هنگام بیدار شدن به طور طبیعی عمل نمایند. با این وجود، کمبود خواب (یا خواب بی کیفیت) فرد را در معرض خطر بیشتری برای بیماری هایی مانند دیابت، چاقی، فشار خون بالا و موارد دیگر قرار می دهد.

منبع: فرارو

به "افزودن خواب به لیست سلامت قلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزودن خواب به لیست سلامت قلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید