افزایش 336 واحدی شاخص بورس

به گزارش وبلاگ کلشی ها، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک فرایند کاملا نوسانی ابتدا ریزش کرد، اما از میانه بازار فرایند رو به رشد به خود گرفت و با 335 و احد رشد همراه شد.

افزایش 336 واحدی شاخص بورس

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ کلشی ها، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک فرایند نوسانی نهاده شد، به گونه ای که در ابتدای معاملات با ریزش قابل توجهی همراه شد و از میانه ساعات معاملات فرایند رو به رشد به خود گرفت، به گونه ای که در انتها معاملات با رشد 335 واحد به رقم یک میلیون و 384 هزار و 469 واحد رسید.

بعلاوه شاخص کل با معیار هموزن امروز 3632 واحد کاهش یافته و به رقم 376 هزار و 526 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران امروز بیش از 5 میلیون و 528 هزار میلیارد تومان شد.

ارزش معاملات در بورس تهران بیش از 3647 میلیارد تومان شد و ارزش معاملات فرابورس هم 3 هزار و 164 میلیارد تومان رسید. با این حساب ارزش معاملات دو بازار از 6 هزار و 763 میلیارد تومان گذر کرد.

معامله گران امروز بیش از 5 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق اقتصادی در قالب 460 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 647 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 0.02 درصد رشد کردند و، اما شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هم وزن 0.96 درصد کاهش یافتند.

شاخص آزاد شناور 0.3 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 0.5 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس بدون تغییر باقی ماند.

امروز نماد های پتروشیمی پردیس، پتروشیمی نوری، فولاد مبارکه، چادرملو، توسعه نفت و گاز پارسیان، بیشترین اثر تقویتی در شاخص کل بورس را داشتند و نماد های پتروشیمی فناوران و پتروشیمی خارک بیشترین اثرات کاهشی در شاخص بورس را داشته اند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل 5 واحد کاهش یافته و به رقم 19 هزار و 671 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران بیش از یک میلیون و 98 هزار میلیارد تومان شد، ارزش بازار پایه هم به بیش از 360 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز در فرابورس ایران بیش از 1.8 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق اقتصادی در قالب 254 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 167 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد های آریا ساسول، فرابورس ایران، فولاد هرمزگان، پتروشیمی تندگویان و پالایش نفت لاوان بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نماد های صنعتی مینو و برق دماوند بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس ایران را داشته اند.

با توجه به ریزش شاخص بورس در امسال و نیمه دوم سال گذشته به اذعان بیشتر کارشناسان از جمله مدیرعامل وغدیر و مدیران بورسی سهام موجود در بازار بیشترا به کف قیمت رسیده و اصطلاحا ارزنده شده اند، اما در عین حال کسانی که می خواهند در بورس سرمایه گذاری نمایند بهتر است به روش غیرمستقیم یعنی به وسیله صندوق ها وارد شوند، زیرا صندوق ها با انواع پیشنهادات برای افراد با ریسک کمتر صندوق با عایدی ثابت، افراد با ریسک میانه، صندوق های مختلط و افراد با ریسک بالا با صندوق های سرمایه گذاری در سهام در نظر گرفته اند و بنابراین حضور به وسیله صندوق ها می تواند قدری از ریسک بازار را کاهش دهد، اما در عین حال همه کارشناسان اذعان دارند ریسک و نوسان جزء ذات بازار است و نمی توان از ریسک صرفنظر کرد، اما کارشناسان می گویند سرمایه گذاری به وسیله صندوق ها یعنی غیرمستقیم به نفع سرمایه گذاران حقیقی است تا از ریسک قدری کاسته گردد.

بعلاوه با توجه به اینکه عمده معاملات فرابورس به وسیله عملیات بازار باز به وسیله بانک ها انجام می گردد باید توجه داشت که در نیمه دوم امسال بازار فرایند رو به رشد خواهد گرفت این مسأله ای است که بیشتر کارشناسان بازار اذعان دارند، چون سودآوری و فروش شرکت های بورسی در نیمه اول امسال با حدود 80 درصد رشد همراه بوده و پتانسیل رشد سرمایه گذاری در بورس وجود دارد، اما باید از هیجانات و شایعات در فضای مجازی کاسته گردد و مردم فقط به سخنان مسؤولان مربوطه توجه نمایند و از شایعات و سیگنال فروشان دوری گزینند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "افزایش 336 واحدی شاخص بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 336 واحدی شاخص بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید