اعلام زمان برگزاری کنکور سراسری ، آیا آزمون های ارشد و دکتری 99 لغو می شوند؟

به گزارش وبلاگ کلشی ها، برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

اعلام زمان برگزاری کنکور سراسری ، آیا آزمون های ارشد و دکتری 99 لغو می شوند؟

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ کلشی ها، حوزه آموزش و پژوهش در هفته ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید. برای اطلاع از جزئیات بیشتر هر خبر این گزارش می توانید تنها روی عنوان آن موضوع کلیک کنید.

آزمون پذیرش دستیار تخصصی 5 تیرماه 99 برگزار می گردد

با توجه به شرایط پیش آمده در کشور، آزمون چهل و هفتمین دوره پذیرش دستیار تخصصی که مقرر بود در روز پنجشنبه چهارم اردیبهشت ماه امسال برگزار گردد به روز پنج شنبه پنجم تیرماه 99 موکول شد.

زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد رشته های علوم پزشکی سال 99 تغییر کرد

زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد رشته های علوم پزشکی سال 99بر اساس تقویم جدید به 23 و 24 مرداد ماه 99 موکول شد. به این ترتیب رشته هایی که قرار بود در نوبت صبح و عصر روز های 26 و 27 تیرماه برگزار گردد به نوبت های صبح و عصر روز های پنجشنبه و آدینه 23 و 24 مردادماه و طبق نوبت بندی دفترچه راهنمای ثبت نام منتقل می گردد.

احتمال برگزاری کنکور سراسری 99 در هفته اول مردادماه

ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: فعلاً تغییراتی در تاریخ برگزاری آزمون ها اجرا شده و آزمون دکتری از 9 اسفند 1398 به 9 خرداد 1399 و آزمون کارشناسی ارشد از 29 فروردین به 23 خرداد 1399 منتقل شده است. کنکور سراسری، چون با تاریخ برگزاری امتحانات نهایی آموزش متوسطه در ارتباط است و بر اساس رایزنی های با همکاران مان در وزارت آموزش و پرورش از آنجایی که امتحانات نهایی قرار است 16 خرداد آغاز و حدوداً 14 تیرماه به انتها برسد، در نتیجه 20 روز پس از این تاریخ حدود هفته اول مرداد ماه می گردد که ما بتوانیم به احتمال قوی کنکور سراسری را برگزار کنیم.

برای سهولت داوطلبان در شهر های مهم هر استان یک حوزه امتحانی برای کنکور تعریف می گردد

فاطمه زرین آمیری سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره معین حوزه های امتحانی داوطلبان کنکور های مختلف بیان نمود: کوشش بر این است که در شهر های مهم هر استان حوزه امتحانی تعریف گردد تا داوطلبان برای شرکت در امتحان و رفت و آمد دچار مشکل نشوند.

ستاد کرونا مرجع تصمیم گیری لغو یا تعویق آزمون ها

درپی درخواست تعدادی از داوطلبان کنکور های ارشد و دکتری 99 برای تعویق این کنکور ها به مردادماه، سخنگوی سازمان سنجش گفت: مرجع تصمیم گیری ستاد کرونا و پروتکل های بهداشتی برگزاری در دست تهیه است.

دانشگاه ها برنامه تکمیل دروس عملی خود در تابستان را ارائه نمایند

اعضای بیست و هفتمین اجلاس رؤسای دانشگاه های عظیم کشور، طی بیانیه ای اعلام کردند که دانشگاه ها لازم است برنامه ای برای تکمیل دروس عملی خود با استفاده از فرصت تابستان را ارائه نمایند.

زمان برگزاری دوازدهمین و سیزدهمین آزمون ملی دندانپزشکی سال 99 اعلام شد

دوازدهمین دوره آزمون ملی دندانپزشکی، 9 مرداد ماه سال 99 و سیزدهمین دوره این آزمون، 11 دی ماه 99 برگزار خواهد شد.

بیش از 20 هزار فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان به وزارت آموزش و پرورش می پیوندند

آمار دقیق و معتبر فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان در مهرماه 1399 جهت پیوستن به دستگاه آموزش و پرورش جمعا20،790 (بیست هزار و هفتصد ونود) معلم خواهند بود که 8،740 نفر ورودی 1395 از دانشجومعلمان پیوسته هستند که امسال با تمهیدات لازم و با آموزش های ترکیبی و مجازی و مهرماه 1399 در 31 استان و در 16 رشته فارغ التحصیل می شوند و سر کلاس درس می فرایند و 12،050مهارت آموز ماده 28 که هفته پیش اسامی نهایی شان توسط وزارت آموزش وپرورش اعلام و ابلاغ شد که بایستی با 3 پودمان و یک برنامه جامع RFP آموزش ببینند و مهرماه1399 در 16 رشته و در 31 استان به کار گرفته شده و کسوت معلمی خواهند پوشید.

مسئولان دانشگاه ها با اطلاع رسانی شفاف نگرانی دانشجویان را رفع نمایند

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حرکت جدید در حوزه آموزش عالی و تغییر از کلاس های درس حضوری به آموزش های الکترونیکی در فاصله زمانی خیلی کوتاه و بدون آمادگی قبلی، یک دستاورد عظیم در کشور و اتفاقی خیلی خوب و قابل توجه بوده است. مسئولان دانشگاه ها و آموزش عالی با اطلاع رسانی شفاف تر و اقدامات دقیق تر، نگرانی های دانشجویان عزیز و خانواده های محترم شان را رفع نمایند

انتشار مقالات علمی ایرانی در نشریات معتبر بین المللی با رشد و شتاب همراه شده است

طبق اعلام فدراسیون سرآمدان علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا انتها سال 2019 در حدود 4200 مقاله با حمایت این فدراسیون، با آدرس حداقل یک موسسه ایرانی در یکی از نشریات معتبر بین المللی مورد تایید منتشر شده است. بر اساس اعلام این نهاد معتبر علمی، انتشار این مقالات از سال 2016 با رشد و شتاب بیشتری همراه بوده است.

نحوه برگزاری آزمون های انتها ترم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی معین شد

محمد مهدی صدوقی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: آموزش های مجازی که به انتها برسد برای آزمون های انتها ترم هم برنامه های متعددی داریم، البته توسط اساتید دانشگاه آزمون هایی در اواسط ترم برگزار شده است و سامانه های مختلفی برای دریافت آزمون ها وجود دارد که جای نگرانی ندارد.

تقویت ظرفیت دانشگاه ها برای آموزش مجازی لازم است

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر لزوم حفظ و تقویت ظرفیت های ایجاد شده در دانشگاه ها برای آموزش های مجازی تاکید نمود و گفت: با توجه به اهمیت حضور ایران در مجامع بین المللی علمی و موضوع آن در میان بسیاری از کشور های اسلامی، بایستی به سوی اشتراک گذاری تجربه ها، محتوا های علمی، دوره های آموزشی و تبادل استاد و دانشجو با دیگر کشور ها حرکت کنیم.

تدابیر دانشگاه فرهنگیان برای برگزاری امتحانات انتها ترم اعلام شد

رییس دانشگاه فرهنگیان گفت: برگزاری امتحانات انتها ترم دانشجویان در قالب چند برنامه جداگانه تدبیر شده است که نسبت به تصمیم ستاد مبارزه با کرونا یکی از آن ها را اجرا می کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اعلام زمان برگزاری کنکور سراسری ، آیا آزمون های ارشد و دکتری 99 لغو می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام زمان برگزاری کنکور سراسری ، آیا آزمون های ارشد و دکتری 99 لغو می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید