افتتاح هفتمین کنفرانس بین المللی بازی های رایانه ای، فرصت ها و چالش ها در دانشگاه اصفهان

به گزارش وبلاگ کلشی ها، سرپرست دانشگاه اصفهان در مراسم افتتاحیه هفتمین کنفرانس بین المللی بازی های رایانه ای فرصت ها و چالش ها مهم ترین ابزار در جامعه پذیری بچه ها و نوجوانان را بازی های رایانه ای دانست و افزود: ارزش بازی های رایانه ای، بیشتر از عوامل دیگر جامعه پذیری است و در برنامه ریزی های اجتماعی کشور باید به نحو مطلوب مورد توجه قرار بگیرد.

افتتاح هفتمین کنفرانس بین المللی بازی های رایانه ای، فرصت ها و چالش ها در دانشگاه اصفهان

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ کلشی ها، حسین هرسیج سرپرست دانشگاه اصفهان در مراسم هفتمین کنفرانس بازی های رایانه ای ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری کنفرانس، پژوهشگران ملی و بین المللی شرکت کننده و به ویژه دکتر جواد راستی مدیر مرکز نوآوری صنایع تفریح دانشگاه اصفهان، اهمیت بازی های رایانه ای در حوزه های مختلف هنری، صنعتی، آموزشی و پژوهشی را برای همه محسوس و مهم دانست.

دکتر هرسیج در ادامه گفت: نقطه تمایز این کنفرانس این است که بیشتر جنبه پژوهشی دارد و خوشبختانه پژوهشگران ملی و بین المللی به نحو مطلوب به آن پرداخته اند.

وی ضمن بیان اهمیت جنبه های فرهنگی بازی های رایانه ای در کشور، شرح داد: کارکرد های مختلفی برای بازی های رایانه ای در حوزه های مختلف موجود است که معمولاً جنبه تفریح و تفریح آن مد نظر است، ولی از جنبه های فرهنگی بازی های رایانه ای نباید غافل شویم و به عنوان ابزار قدرت نرم در مقابل هجمه های دشمن در عرصه فرهنگی باید مورد توجه قرار دهیم.

دکتر هرسیج مهم ترین ابزار در جامعه پذیری بچه ها و نوجوانان را بازی های رایانه ای دانست و افزود: ارزش بازی های رایانه ای، بیشتر از عوامل دیگر جامعه پذیری است و در برنامه ریزی های اجتماعی کشور باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

وی گفت: دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه جامع کشور با برخورداری از رشته های متنوع و مرتبط با بحث بازی های رایانه ای و ارتباط تنگاتنگ با دانشگاه های هنر، علوم پزشکی و صنعتی و از سوی دیگر حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همین طور بنیاد ملی بازی های رایانه ای، با راه اندازی مرکز بازی های رایانه ای گام های بزرگی در راستای اهداف متعالی دانشگاه جامعه محور و تمدن ساز برداشته است.

دکتر هرسیج همچنین شرح داد: با توجه به برنامه هایی که دانشگاه اصفهان تحت عنوان دانشگاه جامعه محور و تمدن ساز مطرح کرده است، این کنفرانس می تواند کمک شایانی در این حوزه ها به دانشگاه ارایه کند.

وی مرکز بازی های رایانه ای دانشگاه اصفهان را یکی از قطب های ممتاز در حوزه بازی های رایانه ای دانست که ضمن تولید بازی های رایانه ای که با فرهنگ و ارزش های کشورمان همخوانی دارد از معضلات محتوا های وارداتی جلوگیری کند و اقتدار ایران در حوزه نرم افزاری را افزایش دهد.

دکتر جواد راستی دبیر هفتمین کنفرانس بین المللی بازی های رایانه ای، فرصت ها و چالش ها نیز گفت: این کنفرانس دو روزه با حضور 19 پژوهشگر از 13 کشور جهان در قالب هشت سخنرانی کلیدی، دو پنل تخصصی و هفت نشست ارائه مقالات با حضور متخصصانی از ایران، ژاپن، مالت، سنگاپور، آمریکا، فنلاند، اسکاتلند، ولز، نیوزلند، هلند، ایتالیا، سوئد و استرالیا در حال برگزاری است.

وی شرح داد: در این کنفرانس 101 مقاله دریافت و با مشارکت بیش از 70 داور در مدت دو هفته داوری شد. هر مقاله حداقل دو داور عضو هیات علمی متخصص و در مورد مقالات بین رشته ای تا 7 داور همکاری داشتند و بیش از 250 داوری انجام شد.

وی افزود: 67 مقاله پذیرش شد که 19 مقاله در حوزه روانشناسی و یادگیری، 13 مقاله در حوزه هنر، 12 مقاله در حوزه فنی و مهندسی، 6 مقاله در حوزه حقوق، 6 مقاله در حوزه مدیریت، 6 مقاله در سایر حوزه های علوم انسانی و 5 مقاله در حوزه پزشکی مورد پذیرش قرار گرفت.

به گفته دبیر هفتمین کنفرانس بین المللی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، نگاه ویژه این دوره از کنفرانس، بازی های رایانه ای، رویکرد مبتنی بر شواهد (Evidence-based Approach) است که آموزش بچه ها و بازی های رایانه ای، بچه ها با نیاز های خاص و درمانگری دیجیتال، بازی های رایانه ای و مدیریت حوادث، بچه ها، رژیم مصرف و سواد بازی، اختلالات رفتاری در بچه ها، نقش بازی های رایانه ای در یادگیری مهارت های اجتماعی از طریق بچه ها، بازی های رایانه ای و مهارت های خودمراقبتی، مهارت آموزی مفاهیم مالی و کسب و کار در بازی های رایانه ای، بررسی اثرات جسمی بازی های رایانه ای بر بچه ها، حقوق بچه ها در بازی های رایانه ای، دایه گری دیجیتال، سالمندی شاد، سالمندان در نگاه بچه ها و … برخی از محور های نگاه ویژه است.

گفتنی است، هفتمین دوره کنفرانس بین المللی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها به صورت آنلاین از تاریخ 5 تا 6 اسفند 1400 از طریق دانشگاه اصفهان و بنیاد ملّی بازی های رایانه ای و به میزبانی مرکز نوآوری صنایع تفریح دانشگاه اصفهان به عنوان بزرگ ترین قطب پژوهش، آموزش و کارآفرینی در این حوزه استراتژیک و ثروت آفرین، در حال برگزاری است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "افتتاح هفتمین کنفرانس بین المللی بازی های رایانه ای، فرصت ها و چالش ها در دانشگاه اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح هفتمین کنفرانس بین المللی بازی های رایانه ای، فرصت ها و چالش ها در دانشگاه اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید