اجراهای استانی جشنواره تئاتر فجر قابل دفاع است

به گزارش وبلاگ کلشی ها، مهدی حاجیان، عضو هیئت انتخاب نمایش های استانی چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: با توجه به مسائل ایجاد شده به واسطه شیوع کرونا، خروجی آثار استان ها که همگی هم برگزیدگان جشنواره های استانی بودند، قابل دفاع و عموما قابل توجه و کیفی هستند.

اجراهای استانی جشنواره تئاتر فجر قابل دفاع است

به گزارش وبلاگ کلشی ها، او درباره کیفیت آثار مورد ارزیابی قرارگرفته در این بخش گفت: طبیعتا آثاری که در یک رویداد هنری شرکت می نمایند کیفیت های متفاوتی دارند و نباید انتظار داشت همه یکسان باشند. در جشنواره سال جاری تعداد بسیاری از نمایش های شرکت نماینده از کیفیت خوب برخوردار بودند و طبیعتا تعداد محدودی هم کیفیت هایی میانه داشتند.

حاجیان در پاسخ به این پرسش که آیا همه گیری بیماری کرونا علت ضعف بعضی از آثار بوده است گفت: وقتی رویدادی همه دنیا را متاثر می نماید و همه شئون دنیا تحت شعاع آن قرار می گیرد، خلاف واقع است که در این مورد بگوییم که کیفیت آثار نمایشی تحت تاثیر آن نبوده است. بخصوص که استان ها شرایطی متفاوتی در مواجهه با این بیماری تجربه کردند و معمولا امکانات تمرین، تالارها و غیره در تمام روزها میسر نبود و طبیعتا این موضوع تاثیر خود را بر کیفیت آثار داشت. اما با تمام این تفاسیر خروجی آثار استان ها که همگی هم برگزیدگان جشنواره های استانی بودند از نظر من قابل دفاع و توجه بود.

او در ادامه اضافه نمود: نکته قابل توجه در نمایش های این بخش ،تنوع چشمگیر آنهاست. اجراهای اقتباسی از آثار بزرگان ِدنیا نمایش، چون لورکا، شکسپیر و دیگران و نمایشنامه های ماندگار با نگاهی نو و خلاقانه و در بعضی موارد با بهره گیری از بسترهای بومی و منطقه ای،نمایش های مبتنی بر فرهنگ بومی، با رویکرد و نگاهی تازه در کنار سایر آثار حضور دارند که در این زمینه اتفاق مبارکی است. از دیگر جنبه های مورد توجه در این آثار، نگاه زیبایی شناسانه نو به جنبه های نمایشی آیین های کشور بود.

حاجیان تاکید نمود: نکته دیگر مباحث و موضوعات اجتماعی و خانواده بود که مهم ترین رویکرد در 63 اثری بودکه مورد ارزیابی قرار گرفتند و این توجه به موضوعات اجتماعی و روابط خانوادگی جالب و حائز اهمیت است. در مجموع حضور و کوشش هنرمندان استان های کشور در این بخش بسیار قابل احترام و تحسین برانگیز بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اجراهای استانی جشنواره تئاتر فجر قابل دفاع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجراهای استانی جشنواره تئاتر فجر قابل دفاع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید