چه کنیم که شکم نیاوریم؟

به گزارش وبلاگ کلشی ها، ورزش های سنگین، فشار و تنش فراوانی را روی بدن شما وارد می آورند و همین امر موجب می شود که عضلات برای مدت زمان طولانی نرم و سست باقی بمانند. اما نرمش ملایم و متعادل(مثل یوگا و پیاده روی) به آب شدن چربی ها سرعت می دهد و مشکل شما را در مدت زمان کمتری حل می کند.

چه کنیم که شکم نیاوریم؟

چه کنیم که شکم نیاوریم؟

غذاهایی که شکم شما را آب می کنند

قطع مصرف هله هوله:

بسکمک از آبنبات ها و اسنک ها شامل گلیسیرین و شکر بالایی هستند که در معده به طور کامل هضم نشده و سبب می شود شکم شما نفخ کند.

بدوید(حدود 2 کیلومتر):

ورزش های سنگین، فشار و تنش فراوانی را روی بدن شما وارد می آورند و همین امر موجب می شود که عضلات برای مدت زمان طولانی نرم و سست باقی بمانند. اما نرمش ملایم و متعادل(مثل یوگا و پیاده روی) به آب شدن چربی ها سرعت می دهد و مشکل شما را در مدت زمان کمتری حل می کند.

نمک و ادویه نخورید:

مصرف بیش از حد ادویه جات و نمک باعث می شود که شکم شما نفخ کند. یک چهارم فنجان سس کچاپ، سه برابر میزان سدیمی که بدن شما در طول روز نیاز دارد را فراهم می سازد. یک قاشق سوپ خوری سس سویا جایگزین مناسبی برای آن خواهد بود.

پتاسیم مصرف کنید:

این ماده طبیعی ادرارآور بوده و اثر نفخ آور نمک را از بین می برد. می توانید آن را در گوجه فرنگی، موز، ماهی قزل آلا، بادام و گیلاس پیدا کنید.

آب بیشتری مصرف کنید:

نوشیدن آب به اندازه لازم باعث می شود تا آبی که در بدن شما به دلیل وجود نمک جمع شده، به آسانی خارج شود و نفخ شکم تان از بین برود.

تصورات غلطی که افتادگی شکم می آورند

1- برای سفت شدن شکم باید حرکات مربوط به آن را هر روز انجام دهید:

عضلات شکم نیاز به استراحت دارند. در طول زمان استراحت است که ماهیچه ساخته می شود. انجام تمرین های شکمی برای 3 تا 5 روز در هفته موجب می شود شما عضلات سفت و شکم صافی پیدا کنید.

2- تمرین کامل شکم نیم ساعت طول می کشد:

اگر تمرین باید نیم ساعت طول بکشد تا شما احساس کنید عضلات شکم تان در تحرک هستند، پس احتمالاً حرکات را اشتباه انجام می دهید. نحوه انجام دادن حرکات را مجدداً بازبینی نمایید و روی مدت زمان تمرکز نکنید. همیشه کیفیت مهمتر از کمیت است.

3- دراز و نشست آرام، عضلات را محکم تر می کند:

آن قدر که فرایند معمولی دراز و نشست، شما را لاغر می کند، آرام انجام دادن آن به آب شدن چربی ها کمک نمی کند. کندی در انجام حرکات اصلاً سودمند نیست. تمرینات باید به شما در هر حالتی کمک کنند، چه بخواهید وارد ورزش کیک بوکس شوید و چه بخواهید یک چمدان را از روی زمین بلند کنید. در هر دو حالت ذکر شده شما کارهای خود را که در حالت آهسته انجام نمی دهید.

4- بهترین زمان برای حرکات شکمی، آخر تمرین ها است:

هیچ فرقی نمی کند که شما چه زمان ورزش های شکمی را انجام دهید، فقط درست انجام دادن و ثبات در تمرینات است که باید مورد توجه قرار گیرد. بهترین زمان وقتی است که احساس کنید می خواهید تمرینات را انجام دهید. اما اگر می خواهید در ابتدای تمرینات، حرکات مربوط به شکم را انجام دهید، اول باید خودتان را حسابی گرم کنید. هنگامی که خون در گردش باشد، می توان به آسانی از بروز بسکمک از آسیب دیدگی ها جلوگیری کرد.

5- بدون وزنه و دستگاه نمی توانید شکم خود را آب کنید:

شما به هیچ وجه به وزنه نیازی ندارید. البته بسکمک از ورزشکاران برای این که توانایی و قدرت خود را افزایش دهند، از وزنه استفاده می کنند. بسکمک از دستگاه ها و وزنه ها برای استفاده خانم ها طراحی نشده اند. اگر شما به طور مناسب در دستگاه قرار نگیرید، ممکن است فشار به قسمت هایی که نباید، وارد شود. به زمین بچسبید که هم مؤثر است و هم ارزان و آن را در هر جایی به راحتی می توانید پیدا کنید.

نتیجه بیشتر در زمان کمتر:

حرکات را کمی آرام تر انجام دهید: با چهار شماره بالا بیایید و با چهار شماره به حالت اول بازگردید. 5 تا 10 ثانیه در دشوارترین حالت دراز و نشست باقی بمانید.

حرکات خود را کم کم انجام دهید: این کار باعث می شود تا عضلات شکم از سایر ماهیچه ها جدا شده و تأثیر تمرینات مستقیماً روی شکم وارد شود.

شکم خود را صاف کنید: انجام این حرکت به شما کمک می کند تا شکم تان را لاغرتر کنید. در حالی که صورت تان مقابل زمین واقع شده است، روی شکم دراز بکشید. وزن تان را روی کمر و شکم دهید و سعی کنید دست ها و پاها را از روی زمین بلند کنید. برای چند ثانیه در این شرایط باقی بمانید، سپس به موقعیت اولیه بازگردید و یک مرتبه دیگر این حرکت را تکرار کنید.

منبع: نشریه کوچه ما، شماره 8.منبع: راسخون

به "چه کنیم که شکم نیاوریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کنیم که شکم نیاوریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید