چرا تنوع نسلی در محیط کار مهم است؟

به گزارش وبلاگ کلشی ها، درهرمحل کسب و کار. سازمانی، احتمالا کارمندانی از چهار نسل، از بومر های نزدیک به بازنشستگی تا نسل Z تازه فارغ التحصیل شده را پیدا خواهید کرد. پرکردن این شکاف سنی می تواند رعب آور باشد، اما فرصتی است تا افراد در هر سنی از تجربیات منحصر به فرد یکدیگر بیاموزند. لیندسی پولاک، متخصص کار و محیط کار با تمرکز بر تنوع نسلی، می گوید: کارفرمایان باید به محیط کار چند نسلی نه به عنوان یک چالش، بلکه به عنوان یک فرصت نگاه نمایند. ما جهانی چند نسلی هستیم. ما یک اقتصاد چند نسلی هستیم. پولاک می گوید، بنابراین اگر شما فقط در مورد احتیاج ها یا سبک ارتباطی یک یا دو نسل صحبت کنید، فرصت های فوق العاده، خرد و هوش و ایده های فوق العاده را از دست داده اید.

چرا تنوع نسلی در محیط کار مهم است؟

به گزارش دنیای اقتصاد، ایجاد یک محل کار چند نسلی بسیار کارآمد است، زیرا نسل های مختلف نقاط قوت و ضعف خود را به میدان می آورند. در ادامه به چهار عرصه ای اشاره خواهد شد که این تفاوت ها می توانند مکمل یکدیگر برای افزایش بهره وری و همکاری در بین نسل ها باشند.

فناوری: نسل Z اولین نسل واقعا دیجیتال بومی است، بنابراین آن ها به طور طبیعی با فناوری که می تواند برای کارگران قدیمی گیج نماینده یا ناآشنا باشد، آشنا هستند. نسل های قدیمی تر می توانند برای یاری به سازگاری خودشان به نسل Z تکیه نمایند، اما از طرفی نسل Z نیز می تواند به نوبه خود به همکاران ارشد خود برای مشاوره در خصوص اینکه وقتی فناوری جواب نمی دهد چه کاری انجام دهند مراجعه نمایند.

سبک های ارتباطی: نسل های مختلف معمولا ازحالت های ترجیحی متفاوتی برای برقراری ارتباط استفاده می نمایند، خواه صحبت کردن حضوری، تلفنی، به وسیله ایمیل یا به وسیله پیغام Slack باشد. هیچ راهی ذاتا بهتر یا بدتر نیست، اما زمانی که دو شیوه ارتباطی متضاد در برابر یکدیگر قرار می گیرند، ایجاد تعارض آسان می گردد.

اثبات و دفاع از خود: نسل Z به علت تمایل بیشتر به محیط کار، از جمله اولویت دادن به سلامت روان و عدم رضایت برای شرایط کاری نامرغوب، معروفیت پیدا نموده است.

چاک آندروود، بنیان گذار و مدیر شرکت مشاوره نسلی شرح می دهد برخلاف نسل های قبلی که وارد محل کار شدند و همه پیشنهاد ها را پذیرفتند، نسل Z در حال ورود است و برای اولین بار خواسته های زیادی دارد، از نظر انعطاف پذیری کار، زمان تعطیلات و بسیاری از موارد را مطرح می نماید.

دی اندبراون می گوید بر اساس اظهار شرکت TikTok قاطعیت در خصوص آنچه می خواهند باعث شده است که نسل Z برچسب هایی مانند لوس یا نیازمند را از نسل های قدیمی تر دریافت کند. او می گوید، اما نسل های قدیمی تر می توانند یک صفحه از کتاب نسل Z را بردارند و از درخواست آنچه از کارفرمایان می خواهند نترسند. صبر و وفاداری: شدت و حدت نسل Z هنگام درخواست، یک شمشیر دولبه است. البته خوب است که برای آنچه می خواهید پافشاری کنید، اما از طرفی می تواند به شغل و شرکت شما آسیب بزند که یک شغل را با اینکه هیچ عیب و نقصی ندارد رها کنید.

براون می گوید: باید به خاطر داشته باشید، همه چیز یک شبه تغییر نمی نماید. احساس می کنم گاهی اوقات ما خیلی سریع حرف می زنیم خب، اگر این طور نیست، پس من این کار را نمی کنم. من دست از کار می کشم و شغل خود را ترک می کنم، اما پیشرفت اندک و کوچک همچنان پیشرفت است.

نسل Z می تواند از وفاداری شغلی نسل هایی مانند نسل X درس بگیرد و تشخیص دهد که ارزش دارد که طی یک دوره رشد در شرکت بماند. اشکال ندارد هر چیزی را که می خواهید مطالبه کنید، اما ممکن است به همه آن نرسید. آندروود توصیه می نماید:، چون ما در شرایط موقتی قرار داریم که این حوزه به شدت به نفع کارمندان و کارفرمایان تغییر جهت می دهد و این سرانجام کار خواهد بود و نسل Z باید برای تقاضای بسته های شغلی واقع گرایانه آماده باشد.

آندروود بعلاوه می گوید که به تعمیم های گسترده درباره نسل Z با دیده تردید نگاه کنید. در حالی که ما می توانیم مشاهداتی انجام دهیم، باید آن ها را همواره با این واقعیت در نظر گرفت که نسل Z تنها چند سال است که در سن کار بوده است و فلسفه های کسب و کار و تاثیر طولانی مدت آن باید در نظر گرفته گردد. آندروود می گوید: آن ها هنوز در محل کار خیلی نو هستند. ما هنوز نتوانسته ایم نقاط قوت و ضعفی که آن ها به همراه دارند مقدار گیری کنیم.

مترجم: مرتضی ایراندوست

منبع: Fast Company

منبع: فرارو

به "چرا تنوع نسلی در محیط کار مهم است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا تنوع نسلی در محیط کار مهم است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید