پرداخت 265 میلیارد تومان به کشاورزان خسارت دیده از خشکسالی در اصفهان

به گزارش وبلاگ کلشی ها، در جلسه گارگروه سازگاری با کم آبی در استان مقرر شد تا سرانجام ماه 265 میلیارد تومان به کشاورزان خسارت دیده از خشکسالی پرداخت گردد.

پرداخت 265 میلیارد تومان به کشاورزان خسارت دیده از خشکسالی در اصفهان

به گزارش گروه استان های وبلاگ کلشی ها، در سی و سومین جلسه گارگروه سازگاری با کم آبی استان مقرر شد تا انتها ماه 265 میلیارد تومان به کشاورزان خسارت دیده از خشکسالی پرداخت گردد. بعلاوه برای سرعت بخشیدن به نصب کنتور های هوشمند تصمیماتی گرفته شد. در این جلسه مهم ترین موضوع نحوه پرداخت خسارات و مطالبات کشاورزان بود.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به پرداخت مطالبات کشاورزان، گفت: مقرر شد در مجموع حدود 265 میلیارد تومان تا انتها ماه به کشاورزان آسیب دیده از سوی جهاد کشاورزی پرداخت گردد.

مهرداد زینلیان اضافه کرد: آن دسته از کشاورزانی که حق آبه دارند و در فهرست جهاد کشاورزی ثبت شده اند شامل دریافت این مطالبات هستند.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه این هزینه ها به صورت علی الحساب به حساب کشاورزان واریز می گردد، گفت: کشاورزان تا انتها ماه جاری این هزینه را دریافت خواهند کرد.

نصب کنتور های هوشمند برای جلوگیری از برداشت های غیر مجاز یکی دیگر از این موضوعات هوشمند بود.

زینلیان توضیح داد: مقرر شد با راه اندازی کارگروه تخصصی، جزئیات طرح نصب کنتور هوشمند و تامین هزینه های آن مورد بحث و آنالیز قرار گیرد.

در استان اصفهان 65 هزار حلقه چاه وجود دارد که یک سوم آن غیر مجاز است، براساس آمار مسئولان آب منطقه ای از سال 84 تا کنون بیش از 7600 حلقه چاه غیرمجاز پر شده که حجم صرفه جویی آن 221 میلیون متر مکعب بوده است.

در این جلسه درخصوص طرح های تعادل بخشی حوزه زاینده رود هم بحث شد و بعلاوه نحوه آنالیز و پایش حق آبه ها و دفترچه های کشاورزی یکی دیگر از مصوبات این کارگروه بود که مقرر شد کمیته آن را آنالیز و نتیجه را به کارگروه اعلام کند.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری اصفهان اعلام کرد: قرار شد بحث مسلوب المنفعه کردن چاه های غیر مجاز زاینده رود تسریع گردد، در امسال 417 چاه پر شده است.

خشک شدن زاینده رود چالش های متعددی از جمله مسائل زیست محیطی، به خطر افتادن معیشت کشاورزان و تهدید فرونشست و انتشار ریزگرد ها را در پی داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پرداخت 265 میلیارد تومان به کشاورزان خسارت دیده از خشکسالی در اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 265 میلیارد تومان به کشاورزان خسارت دیده از خشکسالی در اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید