واکسیناسیون رایگان 4000 راس دام سنگین علیه بیماری لمپی اسکین در شهرستان بم

به گزارش وبلاگ کلشی ها، خبرنگاران/کرمان به گفته رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بم 4000 راس دام سنگین علیه بیماری لمپی اسکین(LSD) در شهرستان بم به صورت رایگان واکسینه شدند.

واکسیناسیون رایگان 4000 راس دام سنگین علیه بیماری لمپی اسکین در شهرستان بم

به گزارش وبلاگ کلشی ها، مسعود اسدی پور در جمع وبلاگ کلشی ها از اتمام فاز واکسیناسیون لمپی اسکین (LSD) در جمعیت دام سنگین (گاو و گوساله) در این شهرستان اطلاع داد و گفت: در این فاز که با همکاری مراکز مایه کوبی بخش خصوصی صورت گرفت تعداد 4000 راس دام سنگین با مراجعه اکیپ های بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی به دامداری های صنعتی و روستایی شهرستان بویژه روستاهای محروم و دورافتاده علیه بیماری لمپی اسکین بصورت کاملا رایگان واکسینه شدند.

اسدی پور گفت: بیماری لمپی اسکین یک بیماری ویروسی با واگیری بالا در گاو و گوساله و با علائمی همانند بروز تب، برجستگی ها و ضایعات پوستی، آبریزش بینی و چشم، کاهش شیردهی و ... است.

وی در ادامه اضافه کرد: در صورت شیوع بیماری لمپی اسکین خسارت مالی فراوانی به واحدهای پرورش دام وارد می گردد؛ این بیماری به وسیله نیش حشرات به ویژه پشه های گزنده و مگس های خونخوار و تماس مستقیم دام های سالم با دام های آلوده منتقل می گردد؛ در صورت مشاهده بیماری ضمن گزارش به شبکه دامپزشکی و یا کلینیک های دامپزشکی شهرستان نسبت به درمان و سم پاشی دام و جایگاه نگهداری دام اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "واکسیناسیون رایگان 4000 راس دام سنگین علیه بیماری لمپی اسکین در شهرستان بم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون رایگان 4000 راس دام سنگین علیه بیماری لمپی اسکین در شهرستان بم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید