هند به دنبال راهی برای حذف ویروس هندی از رسانه های اجتماعی

به گزارش وبلاگ کلشی ها، خبرنگاران : دولت هند از شرکت های رسانه های اجتماعی خواسته هرگونه اشاره به ویروس جهش یافته هندی را در مورد ویروس کرونا از محتوای خود حذف نمایند.

هند به دنبال راهی برای حذف ویروس هندی از رسانه های اجتماعی

به گزارش وبلاگ کلشی ها به نقل از ایرنا، وزارت فناوری و ارتباطات هند اعلام نمود که سازمان بهداشت دنیای در فهرست گونه های جهش یافته ویروس کرونا از ویروس جهش یافته در هند با نام B.1.617 استفاده نموده است و هرگونه اشاره به این گونه جهش یافته به عنوان ویروس هندی نادرست است.

شبکه خبری انگلیس گزارش داد،این بیانیه به صورت عمومی منتشر نشده است و تنها در اختیار خبرگزاری ها و سایر رسانه های اجتماعی نهاده شده است.

هند بازار بسیار بزرگی برای شرکت های رسانه ای است .

یک مقام اجرایی رسانه اجتماعی در گفت و گویی با خبرگزاری رویترز گفته بسیار سخت است تا تمام اشارات به ویروس هندی را از محتوای خبرها حذف کرد.

بر اساس این گزارش ، تا به امروز برای توصیف تعدادی از گونه های جهش یافته از اصطلاح جغرافیایی کشورهای مبدا استفاده می شد که شامل گونه های جهش یافته انگلیسی و برزیلی نیز می گردد.

ویروس جهش یافته B.1.617 که به عنوان مسری ترین گونه این ویروس شناخته شده است اول بار سال گذشته در هند شناسایی شد و پس از آن در ده ها کشور منتشر شد. بعضی از کشورها به شکلی جدی از ورود افراد از کشور هند جلوگیری می نمایند.

دولت هند با نقدها فراوانی برای کنترل همه گیری ویروس کرونا به خصوص در ماه های اخیر رو به رو شده است.

بر اساس تحقیقات دانشگاه جان هاپکینز از اواخر ماه مارس (فروردین) با گسترش ویروس جهش یافته، این کشور با موج دوم مرگبار این همه گیری روبه رو شد و با بیش از 26 میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا و نزدیک به 300 هزار مرگ در دنیا، در رتبه دوم پس از آمریکا نهاده شد. با این حال بعضی از متخصصان معتقدند به دلیل کمبود تست های شناسایی در این کشور آمار واقعی بیش از آمار ثبت شده است.

منبع: اقتصادنیوز

به "هند به دنبال راهی برای حذف ویروس هندی از رسانه های اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند به دنبال راهی برای حذف ویروس هندی از رسانه های اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید