هر کیلو خرما تا 100 هزارتومان در آستانه ماه رمضان رسید

به گزارش وبلاگ کلشی ها، بنابر اعلام رئیس انجمن خرما، قیمت کنونی هر کیلو خرمای مضافتی در مبدا 35 هزار تومان است که به رغم تورم 50 درصد و گرانی 4 برابری نهاده های کشاورزی کمترین رشد قیمت را داشته است.

هر کیلو خرما تا 100 هزارتومان در آستانه ماه رمضان رسید

به گزارش باشگاه وبلاگ کلشی ها، آنالیز ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت کنونی هر بسته خرما 700 تا 800 گرمی 48 تا 60 هزار تومان و هر کیلو خرمای پیارم 110 تا 150 هزار تومان است.

محسن رشیدفرخی گفت: در سال زراعی گذشته یک میلیون و 250 هزار تن خرما فراوری شد. قیمت کنونی هر کیلو خرمای مضافتی در مبدا 35 هزار تومان است که به رغم تورم 50 درصد و گرانی 4 برابری نهاده های کشاورزی کمترین رشد قیمت را داشته است.

رئیس انجمن خرما گفت: با توجه به ذخیره سازی مناسب خرما در سردخانه ها کمبودی در عرضه نداریم و بنابر برنامه ریزی انجام شده از چند روز مانده به شروع ماه رمضان، خرما با نرخ معقول در فروشگاه ها عرضه می گردد. برآورد ها حاکی از آن است که 20 تا 25 درصد محصول فراوریی بعد از ماه رمضان صادر گردد.

بنابر برنامه ریزی مسئولان تنظیم بازار قرار است که خرمای ماه رمضان در فروشگاه های زنجیره ای و میادین با تخفیفاتی عرضه گردد تا به سهولت در دسترس افراد قرار گیرد.

منبع: فرارو

به "هر کیلو خرما تا 100 هزارتومان در آستانه ماه رمضان رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر کیلو خرما تا 100 هزارتومان در آستانه ماه رمضان رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید