نوستالژی وسترن ویرجینیایی ، جیمز دروری درگذشت

به گزارش وبلاگ کلشی ها، سریال ویرجینیایی در سال های 53 و 54 از جمله سریال های معروفی بود که از شبکه اول تلویزیون پخش می شد و مخاطبان زیادی را جذب می کرد. اکنون خبرها حاکی است بازیگر محبوب سریال ویرجینیایی درگذشته است.

نوستالژی وسترن ویرجینیایی ، جیمز دروری درگذشت

به گزارش وبلاگ کلشی ها، مهر به نقل از ورایتی نوشت: جیمز دروری بازیگری که بیشتر از همه به خاطر نقش آفرینی در سریال وسترن قدیمی ویرجینیایی شناخته می شد، دوشنبه در 85 سالگی به دلایل طبیعی از جهان رفت.

دستیار او کرن لیندزی خبر را در پستی در فیس بوک بیان کرد و گفت: خیلی دلمان برای او تنگ خواهد شد. کلماتی برای توصیف کردنش ندارم. مراسم یادبود او بعداً اعلام می گردد.

دروری هجدهم آوریل 1934 در نیویورک سیتی به جهان آمد. خانواده او در دوران کودکی وی چند سفر به مزرعه خانوادگی در اورگان داشت و آنجا بود که او عاشق اسب و زندگی در طبیعت شد.

وی نخستین بار در هشت سالگی روی صحنه تئاتر حاضر شد و در یک نمایش بچه ها مخصوص کریسمس نقش شاه هرود را بازی کرد. او نخستین تجربه حرفه ای بازیگری خود را در 12 سالگی با نمایش زندگی با پدر داشت.

دروری در دانشگاه نیویورک به عنوان بازیگر تعلیم دید و 12 بار در نمایشنامه های شکسپیر نقش آفرینی کرد. او در سال 1954 به هالیوود رفت و در پروژه هایی از جمله سیاره ممنوعه، تله ظریف و پولیانیا حضور داشت. پیش از به دست آوردن نقش ویرجینیایی در سال 1962 او به عنوان ستاره مهمان در پروژه هایی از جمله شاین و آلفرد هیچکاک تقدیم می نماید حضور پیدا کرد.

شخصیت ساکت دروری که همواره کلاه سیاه کابویی به سر داشت، هرگز با نام دیگری غیر از ویرجینیایی صدا نمی شد. او نقش مرد سفت وسخت قانون را در مرزعه خیالی شایلو در سال های پایانی قرن نوزدهم در منطقه وایومینگ ایفا می کرد. در بسیاری از 249 اپیزود این سریال که طی 9 فصل تا سال 1971 روی آنتن رفت، شخصیت او با خلافکارها و سارقان مبارزه می کرد. هر اپیزود از این مجموعه 90 دقیقه بود.

دروری در بیوگرافی خود که روی وبسایت رسمی اش قرار گرفته است می گوید: برخی مواقع در یک روز پنج اپیزود از سریال را فیلمبرداری می کردیم. از هر ست به ست بعدی را با اسب می رفتم تا دو خط دیالوگ اینجا بگویم و سه خط دیگر آنجا و بعد در ست بعدی 10 صفحه فیلمنامه را اجرا کنم.

او در سال های اخیر به بخش های مختلف کشور سفر می کرد تا در رخدادها، فستیوال ها و مراسم های وسترن شرکت کند و درباره کابوی ها و فرهنگ گذشته حرف بزند.

منبع: همشهری آنلاین

به "نوستالژی وسترن ویرجینیایی ، جیمز دروری درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوستالژی وسترن ویرجینیایی ، جیمز دروری درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید