نمایشگاه کتاب بولونیا در دومین تجربه مجازی خود پیروز تر بود

به گزارش وبلاگ کلشی ها به نقل از بوکسلر، نمایشگاه کتاب کودک شهر بولونیا در کشور ایتالیا سال جاری برای دومین سال متوالی به صورت کاملاً مجازی برگزار گردید که مسئولان آن می گویند سال جاری نسبت به سال گذشته بازدیدها 55درصد افزایش داشته است. نسخه مجازی نمایشگاه در سال گذشته به خاطر عدم آشنایی مردم کمتر مورد استقبال نهاده شد.

نمایشگاه کتاب بولونیا در دومین تجربه مجازی خود پیروز تر بود

مراسم اختتامیه نمایشگاه کتاب کودک بولونیا 17 ژوئن (27خرداد) هم به طور مجازی برگزار گردید که در این مراسم اعلام شد که حدود 75هزار کاربر از سراسر دنیا در آن شرکت کردند و از آثار عرضه شده نزدیک به 800 ناشر تماشا کردند.

این نمایشگاه مهم ترین رویداد بین المللی است که به انتشارات بچه ها و صنعت چندرسانه ای اختصاص داده شده است. در بولونیا، نویسندگان، تصویرگران، عوامل ادبی، دارندگان مجوز و پروانه فیلم ها، توزیع نمایندگان، فعالان در صنعت چاپ، کتابفروشان و کتابداران گرد هم می آیند تا با هم دیدار نمایند و به خرید و فروش حق حق امتیاز بپردازند و برترین فعالان فراوری چندرسانه ای و چاپ و نشر کودک را بیابند و روابط و تعاملات نوی با بهبود روابط حرفه ای خود به دست آورند.

سال جاری اتفاق نو نمایشگاه کتاب بولونیا برگزاری کنفرانسی به مناسبت صد وبیست وهفتمین سالگرد تاسیس اتحادیه ناشران بین الملل (IPA) بود که 14 ژوئن در سایت نمایشگاه به صورت مجازی برگزار گردید که ریچارد چارکین رئیس این اتحادیه در آن سخنرانی کرد. محتوای سخنرانی چارکین بر محور ایجاد قوانین و توسعه راهکارهای نو در عرصه نشر و چاپ کتاب کودک با توجه به شرایط موجود دنیا بود.

اتحادیه ناشران بین الملل (IPA) سازمانی غیردولتی و خیریه متشکل از ناشران بسیاری از کشورهای دنیا است که در سال 1896 با هدف مبارزه با سانسور و حمایت از ناشران کشورهای مختلف دنیا تاسیس شد. دفتر مرکزی این سازمان در شهر پاریس فرانسه واقع شده است و در سال های گذشته کوشش اصلی خود را برای حفظ حقوق مولفین در دنیا متمرکز نموده است.

سال جاری ریاست نمایشگاه به صورت مهمان و افتخاری به جکس توماس رئیس سابق نمایشگاه کتاب لندن سپرده شده بود که او هم در اولین اظهارنظرش درباره نمایشگاه برگزاری چنین تجربه ای را پیروز و امیدوارنماینده خطاب کرد. وی گفت: چالش برگزاری مجازی نمایشگاه های کتاب همچنان ادامه دارد و البته سال جاری بازدید کاربران دور از انتظار بود.

به گفته توماس قرار است سال آینده نمایشگاه کتاب بولونیا به صورت فیزیکی و عادی از 21 تا 24 ماه مارس (فروردین1401) برگزار گردد. النا پاسولی رئیس نمایشگاه کتاب بولونیا هم از برگزاری عادی نمایشگاه در سال آینده اطلاع داد و اظهار امیدواری کرد بتوانند سال آینده بدون مشکل نمایشگاه را برگزار نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "نمایشگاه کتاب بولونیا در دومین تجربه مجازی خود پیروز تر بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه کتاب بولونیا در دومین تجربه مجازی خود پیروز تر بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید