نخستین جشنواره شعر دوبیتی و رباعی خلیج فارس فراخوان داد

به گزارش وبلاگ کلشی ها، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر بوشهر با اعلام این خبر به خبرنگار خبرنگاران در بوشهر، گفت: این جشنواره در قالب دوبیتی و رباعی با موضوع خلیج فارس برگزار خواهد شد.

نخستین جشنواره شعر دوبیتی و رباعی خلیج فارس فراخوان داد

طاهره شمشیری ادامه داد: در گستره اقلیم جنوب دوبیتی سراهایی بزرگی چون فایز دشتی و مفتون بردخونی پرورش یافته اند که اشعارشان در نوع خود کم نظیر و همچنان ورد زبان کوچک و بزرگ است. اینک با برگزاری این رویداد ادبی درصدد هستیم تا آثاری گرانمایه و فاخر با استفاده از دو قالب دوبیتی و رباعی حول محور خلیج فارس که نقش بسیار سازنده ای در هویت فرهنگ و تمدن جنوب و توسعه روابط فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ما با دیگر ملت ها داشته است، گردآوری شود.

وی در خصوص شرایط این جشنواره توضیح داد: شرکت برای همه شاعران در همه گروه های سنی آزاد است. آثار شاعران تنها در دو قالب شعری رباعی یا دوبیتی باید باشد. هر شاعر می تواند حداقل 3 و حداکثر 5 شعر به جشنواره ارسال کند. آثار باید به صورت تایپ شده و با قلم نازنین و فونت 12 و همراه با لوح فشرده cdارسال شود. آثار ارسالی نباید در هیچ جشنواره ای ارسال یا در جایی منتشر شده باشد. سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر در انتخاب، انتشار و چاپ آثار ارسال شده به دبیرخانه با ذکر نام شاعر آزاد است. آثار ارسال شده مسترد نمی شود.

به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی بوشهر، متقاضیان تا 31 اردیبهشت ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه نخستین جشنواره شعر دوبیتی و رباعی خلیج فارس به نشانی: بوشهر، بلوار شهیدچمران، خیابان شهدای جفره، شهرداری منطقه یک، طبقه سوم، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر یا به پست الکترونیکی به نشانی [email protected] ارسال کنند.

شمشیری تاکید کرد: مشخصات کامل صاحب اثر شامل نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، کد ملی، نام پدر، مدرک و رشته تحصیلی، شماره تلفن همراه، آدرس مکاتباتی و پست الکترونیکی شاعر باید به همراه اثر قید شود.

به گفته وی، به نفر اول این رویداد لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 10 میلیون ریال، نفر دوم، لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 5 میلیون ریال و نفر سوم، لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 3 میلیون ریال تعلق می گیرد.

یادآوری می شود، نتایج داوری نخستین جشنواره شعر دوبیتی و رباعی خلیج فارس 15 خرداد اعلام می شود و برگزیدگان این رویداد نیز در آیینی خردادماه معرفی و تجلیل خواهند شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "نخستین جشنواره شعر دوبیتی و رباعی خلیج فارس فراخوان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین جشنواره شعر دوبیتی و رباعی خلیج فارس فراخوان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید