معرفی 6 روش ساده برای استعلام خلافی خودرو در سال 1403 (رایگان و پولی)

به گزارش وبلاگ کلشی ها، اگر قبض جریمه خود را گم نموده اید، نگران نباشید! چرا که امکان دریافت استعلام خلافی خودرو با پلاک نیز وجود دارد. در واقع شما می توانید با استفاده از روش های مختلف، استعلام خلافی را دریافت کنید تا پیش از انباشته شدن مبالغ جریمه، بتوانید آن ها را تسویه کنید.

معرفی 6 روش ساده برای استعلام خلافی خودرو در سال 1403 (رایگان و پولی)

خلافی خودرو جریمه ای است که با رعایت نکردن قوانین هدایت و رانندگی روی پلاک خودرو اعمال می گردد. اهمیت دریافت استعلام و پرداخت خلافی باعث شد تا روش های مختلفی برای این منظور به وجود بیاید. در ادامه با راه کارهایی که برای استعلام و پرداخت جریمه ها وجود دارد، آشنا می شویم. برای آگاهی از آن ها تا انتهای متن ما را همراهی کنید.

با این روش ها خلافی را پرداخت کنید

استعلام خلافی خودرو با پلاک از روش های مختلفی امکان پذیر است. اگر می خواهید جریمه های اعمال شده روی پلاک خودرو انباشته نشوند، باید در اولین فرصت آن ها را پرداخت کنید. برای این منظور نیز آشنایی با روش های دریافت استعلام ضروری است.

به طور کلی باید گفت بعضی جریمه ها با قبض جریمه اطلاع رسانی می شوند و بعضی نیز به صورت پیغامک روی شماره موبایل مالک خودرو ارسال خواهند شد. با توجه به اینکه امکان گم شدن قبض یا حذف پیغام ها وجود دارد، روش هایی برای دریافت استعلام از خلافی با پلاک به وجود آمد.

با ایجاد این روش ها شما دیگر به عنوان یک راننده نمی توانید بهانه ای برای عدم پرداخت خلافی داشته باشید؛ این مورد به خصوص برای جریمه هایی که شامل دیرکرد می شوند اهمیت دارد. در ادامه به معرفی روش های رایج برای دریافت استعلام خلافی می پردازیم.

روش اول-استعلام خلافی خودرو با پلاک در دفاتر پلیس + 10

یکی از رایج ترین روش ها برای دریافت استعلام خلافی، مراجعه به دفاتر پلیس + 10 است. در این راه کار سنتی شما باید هزینه مشخصی پرداخت کنید تا متصدی، استعلام را در اختیارتان قرار دهد.

با توجه به پولی بودن این روش و بعلاوه امکان شلوغی دفتر که اتلاف وقت را به همراه دارد، این روش در دنیای پرسرعت امروز خیلی مقبول نیست. در واقع بسیاری از راننده ها به علت زمان بر بودن این فرآیند، نسبت به دریافت استعلام از پلاک خودرو بی تفاوت هستند.

روش دوم-دریافت خلافی با استفاده از کد دستوری

کدهای USSD در شرایط مختلف به ما یاری می نمایند تا فرآیندهایی را به صورت غیرحضوری و بدون متصل شدن به اینترنت انجام دهیم. این کدهای دستوری در زمینه دریافت استعلام خلافی خودرو با پلاک نیز به ما یاری می نمایند.

با استفاده از کد USSD می توان استعلام خلافی خودرو با پلاک را دریافت کرد. این روش آسان و کاربردی به شمار می آید، اما افرادی که کد دستوری #110* را انتخاب می نمایند، باید پرداخت را به روش دیگری انجام دهند. در واقع این راه کار تنها امکان مشاهده میزان جریمه ها را فراهم می نماید.

روش سوم-سامانه پیغامکی برای استعلام خلافی خودرو

یکی دیگر از روش های کاربردی برای دریافت استعلام خلافی، ارسال کد VIN یا بارکد به سامانه پیغامکی 1101202020 است. با استفاده از این روش، پس از دریافت استعلام می توانید در کوتاه ترین زمان برای تسویه مبلغ جریمه اقدام کنید.

ضروری است بگوییم کد VIN در پشت کارت خودرو درج شده و ضروری است پیش از ارسال آن به سامانه پیغامکی، کاراکتر ستاره را در انتهای این شماره 17 رقمی درج کنید.

اگر قصد ارسال بارکد را دارید نیز باید ابتدا کاراکتر مربع (#) را درج و سپس شماره 8 رقمی را وارد کنید. در آخر این شماره نیز درج کاراکتر ستاره ضروری است. در نهایت باید بارکد را به سامانه ای که معرفی گشت، ارسال کنید.

روش چهارم-پرداخت خلافی خودرو با مراجعه به عابربانک

برای پرداخت خلافی با استفاده از دستگاه عابربانک به شناسه قبض احتیاج دارید. این روش نیز آسان و کاربردی است، تنها باید وارد قسمت پرداخت قبوض شوید و شناسه خود را وارد کنید. با انجام این کار مبلغ به شما نمایش داده می گردد و در صورت تمایل می توانید آن را پرداخت کنید.

روش پنجم-پرداخت خلافی بصورت آنلاین

برترین روش استعلام و پرداخت خلافی، استفاده از روش های آنلاین است که افراد زیادی از آن استفاده می نمایند. با انتخاب یک سایت یا برنامه کاربردی علاوه بر دریافت استعلام خلافی خودرو با پلاک می توانید جریمه ها را به صورت مجزا مشاهده و آن ها را تسویه کنید. بعلاوه امکان استفاده از خدمات دیگری مانند استعلام پلاک فعال خودرو و استعلام عوارض آزادراهی نیز وجود دارد.

روش ششم-پرداخت خلافی با کد ملی

این روش نیز جزء شیوه های رایگان و آنلاین است. برای این منظور می توانید در مرورگر خود عبارت پرداخت خلافی با کد ملی را سرچ کنید. با این کار سایت های مختلفی به شما نمایش داده خواهد شد که این امکان را برای کاربران فراهم نموده اند.

با چه اطلاعاتی می توان استعلام خلافی را دریافت کرد؟

با در نظر گرفتن اینکه روش های متنوعی برای دریافت استعلام و پرداخت خلافی وجود دارد، متوجه می شویم که هر روش نیز به اطلاعات به خصوصی احتیاجمند است؛ مثلا برای مشاهده استعلام با استفاده از سامانه پیغامکی باید بارکد یا کد VIN را وارد کرد.

دریافت استعلام خلافی خودرو با پلاک نیز امکان پذیر است. در واقع یکی از پرکاربردترین اطلاعاتی که در این مسیر به شما یاری می نماید، پلاک خودرو است. ضمن اینکه با استفاده از مشخصات هویتی مانند کد ملی و شماره شناسنامه نیز می توان استعلام را دریافت کرد.

این اطلاعات معمولا زمانی مورد استفاده قرار می گیرند که به اشتباه پیغامک را حذف کنید یا قبض جریمه را گم نموده باشید. به طور کلی باید گفت در صورت بروز این اتفاقات، لازم نیست نگران باشید، چرا که پلاک خود رو به شما یاری می نماید.

ساده ترین روش استعلام خلافی خودرو

در این متن روش های مختلف را مورد آنالیز قرار دادیم و شما باید با توجه به راحتی خود یکی از آن ها را انتخاب کنید؛ اما به طور کلی دریافت استعلام خلافی خودرو با پلاک با استفاده از روش های آنلاین همیشه یکی از برترین گزینه ها به شمار می آید.

در روش های آنلاین نیز معمولا افراد نصب اپلیکیشنی را انتخاب می نمایند که سرویس های مختلفی در اختیار آن ها قرار دهد. شما باید با درنظرگرفتن مزایای هر روش، یکی از آن ها را گزینش کنید.

هزینه استعلام خلافی به روش آنلاین

در حال حاضر تمام پلتفرم های آنلاین که خدمات استعلام خلافی خودرو با پلاک را ارائه می دهند، مبلغ 5.200 تومان دریافت می نمایند که این هزینه به وسیله پلیس راهور به آن ها اعلام شده است. به این معنی که پلتفرم ها هیچ نقشی در مشخص مبلغ نداشته اند.

انواع راه های استعلام خلافی خودرو

استعلام خلافی خودرو با پلاک، کد ملی، شماره شناسنامه و کد VIN امکان پذیر است. شما می توانید از روش های مختلف مانند مراجعه به دفاتر پلیس +10، کد دستوری، سامانه پیغامکی، مراجعه به سایت، عابربانک و نصب اپلیکیشن برای استعلام و پرداخت خلافی اقدام کنید.

منبع: همگردی

به "معرفی 6 روش ساده برای استعلام خلافی خودرو در سال 1403 (رایگان و پولی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 6 روش ساده برای استعلام خلافی خودرو در سال 1403 (رایگان و پولی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید