لپ تاپ، کامپیوتر و تبلت در یک دستگاه!

به گزارش وبلاگ کلشی ها، گجت نیوز نوشت: اچ پی از دستگاه جدیدی تحت نام اسپکتر فولد - HP Spectre Fold رونمایی نموده که به طور همزمان هم یک لپ تاپ است، هم یک تبلت و هم یک دسکتاپ.

لپ تاپ، کامپیوتر و تبلت در یک دستگاه!

اگر اخبار تکنولوژی را دنبال نموده باشید، احتمالا می دانید که گوشی های تاشو در سال های اخیر با پیشرفت های مهمی روبرو شده و هواداران پروپاقرصی برای خود دست و پا نموده اند. این دسته گوشی ها قادرند به طور همزمان عملکرد یک تبلت و گوشی هوشمند را ارائه داده و احتیاج به خرید دو دستگاه جداگانه را رفع نمایند.

در شرایطی که این دسته گوشی ها رفته رفته در حال محبوب تر شدن نزد کمپانی های فعال در این حوزه هستند، اچ پی به تازگی با معرفی دستگاه سه کاره ای که هم می تواند به عنوان لپ تاپ استفاده گردد، هم تبلت و هم کامپیوتر رومیزی، میخواهد گام بلندی در این زمینه برداشته و به طلایه دار بازار در این بخش تبدیل گردد.

کمپانی hp در مراسم معرفی این دستگاه عجیب و غریب و البته مجذوب کننده، آن را یک محصول متفاوت توصیف کرد که قادر است معادلات کنونی بازار را به هم بزند. البته این دسته القاب تقریبا همواره به وسیله کمپانی های تولیدنماینده گجت ها و دستگاه های الکترونیکی به محصولاتشان اطلاق می گردد! با این وجود تقریبا با قاطعیت می توان اذعان کرد که نمونه این دستگاه خلاقانه اچ پی تا کنون رویت نشده است.

اچ پی اسپکتر فولد؛ لپ تاپ، تبلت یا دسکتاپ؟

محصول تازه اچ پی، Spectre Fold نام دارد که در نگاه اول شبیه به یک لپ تاپ کوچک 12 اینچی است. بنابراین با باز کردن این دستگاه، با یک کیبورد خوش دست روبرو خواهید شد که زیر یک صفحه نمایش قرار گرفته و ظاهری کاملا معمولی دارد.

در عین حال می توانید این صفحه کلید را کمی پایین بکشید تا متوجه صفحه نمایش دوم hp Spectre Fold شوید. این صفحه نمایش تازه می تواند در نقش نمایشگری ثانویه برای این لپ تاپ عمل کند. با این وجود، کاربری آن فراتر از چیزی است که به نظر می رسد!

در این بین، کاربر بعلاوه می تواند کیبورد دستگاه را به طور کامل خارج نموده و با یک صفحه نمایش لمسی 17 اینچی اولد با رزولوشن 1920 در 2560 پیکسل روبرو گردد که کاملا در نقش یک تبلت ظاهر شده و نمایشگری بزرگتر از هر تبلت سامسونگ یا اپل را ارائه می نماید. اچ پی به همراه این محصول، قلم استایلوس مجزایی را هم ارائه می نماید تا استفاده از آن به عنوان تبلت با سهولت بیشتری انجام گردد.

از سوی دیگر، سومین کاربری محصول تازه اچ پی هم زمانی قابل مشاهده است که صفحه نمایش 17 اینچی آن را به یاری پایه مخصوصش به یک سطح تکیه داده و کیبورد را در مقابل آن قرار دهید. در این شرایط، شما با یک کامپیوتر رومیزی جمع و جور روبرو خواهید بود.

اچ پی وعده عمر باتری 12 ساعته را برای محصول تازهش داده است. این عدد، تقریبا هم تراز با سایر دستگاه های مهم بازار است.

بعلاوه اتصال مغناطیسی کیبورد اچ پی اسپکتر فولد به نمایشگر به طور اتوماتیک باعث شارژ شدن آن نیز خواهد شد.

مشخصات فنی hp Spectre Fold

از آن جا که محصول تازه اچ پی قرار است به طور همزمان نقش تبلت، لپ تاپ و کامپیوتر دسکتاپ را ایفا نماید، مشخصات فنی قدرتمند و جالب توجهی دارد.

در وهله اول شاهد تعبیه یک دوربین 5 مگاپیکسلی در این محصول هستیم که جوابگوی احتیاج شما برای شرکت در جلسات مجازی خواهد بود و به وسیله فناوری یونیسان (Unison) اینتل به گوشی های موبایل متصل می گردد.

محصول تازه اچ پی بعلاوه مجهز به تراشه نسل دوازدهم اینتل Core i7، پردازشگر گرافیکی Iris X اینتل، 16 گیگ رم و یک ترابایت حافظه SSD روانه بازار خواهد شد.

دستگاه تازه اچ پی اسپکتر فولد گجتی پریمیوم است. بنابراین قیمت آن طبیعتا در مقایسه با بسیاری محصولات دیگر حاضر در بازار و شاید همه آن ها بالاتر است. قیمت اعلام شده برای این دستگاه 5 هزار دلار است. با این مبلغ می توان به طور همزمان یک لپ تاپ، یک تبلت و یک کامپیوتر رومیزی با مشخصات فنی بسیار خوب را به طور جداگانه خریداری کرد! با این وجود، نکته اصلی در مورد اسپکتر فود اچ پی، راحتی استفاده از هر سه دستگاه در کنار هم است که قیمت آن را نیز بالا برده است.

این محصول از هم اکنون قابل پیش خرید است. با این وجود، زمان عرضه آن به بازار، ماه اکتبر اعلام شده است.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "لپ تاپ، کامپیوتر و تبلت در یک دستگاه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لپ تاپ، کامپیوتر و تبلت در یک دستگاه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید