برترین لپ تاپ مخصوص بازی چه مشخصاتی دارد؟

به گزارش وبلاگ کلشی ها، تهران (پانا) - لپ تاپ های مخصوص بازی، دستگاه هایی مجذوب کننده؛ اما متنوع هستند و انتخاب مدل ایده آل مطابق با بودجه و احتیاج های هر کاربر، امر دشواری است.

برترین لپ تاپ مخصوص بازی چه مشخصاتی دارد؟

به گزارش زومیت، احتمالا وقتی به دوستانتان بگویید قصد خرید لپ تاپ برای بازی دارید، با نظر کارشناسانه آن ها روبرو می شوید. بعضی به شما می گویند قید لپ تاپ گیمینگ را بزنید و به جای آن، کنسول بازی خریداری کنید؛ بعضی دیگر که خود را پی سی گیمر می دانند، لیست بلندبالایی از معایب لپ تاپ گیمینگ پیش روی شما قرار می دهند و خرید یک کامپیوتر رومیزی گیمینگ را گزینه صحیح می دانند.

در نهایت، حرف هیچ کدام از آن ها مهم نیست؛ چراکه شما تصمیمتان را گرفته اید و دلایل خاص خودتان را برای خرید لپ تاپ گیمینگ دارید. سؤال مهم این است که چقدر می خواهید هزینه کنید؟ لپ تاپ های مخصوص بازی را می توانیم گران ترین رسته از لپ تاپ ها بنامیم. اگر قیمت لپ تاپ های موجود در بازار ایران را آنالیز کنید، متوجه می شوید که بعضی از لپ تاپ های گیمینگ قیمتی مشابه خودروهای فراوری داخل دارند.

برای یک پی سی گیمر، شخصی که کامپیوتر را برای بازی انتخاب نموده، فقط یک چیز اهمیت دارد: کارت گرافیک! در نهایت این کارت گرافیک است که تعیین می نماید چه بازی هایی را با چه کیفیتی می توانید اجرا کنید؛ بنابراین هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ باید پیش از هر چیز به کارت گرافیک دستگاه توجه کنید. به هیچ وجه به سراغ لپ تاپ هایی نروید که کارت گرافیک جدا ندارند و از پردازنده گرافیکی یکپارچه با CPU استفاده می نمایند؛ چراکه فقط می توانید بازی های قدیمی را در پایین ترین سطح تنظیمات گرافیکی اجرا کنید.

پس به عنوان یک قاعده کلی، برترین لپ تاپ مخصوص بازی، مدلی است که توانمند ترین پردازنده گرافیکی را به همراه داشته باشد. در مراحل بعدی به سراغ کیفیت بهتر نمایشگر، رم بیشتر و پردازنده مرکزی قدرتمندتر بروید.

موضوع مهمی که باید در خصوص لپ تاپ مخصوص بازی، به خصوص مدل های قدرتمند و گران قیمت بدانید این است که آن ها برای جایگزینی کامپیوتر رومیزی طراحی شده اند و به اصطلاح، Desktop Replacement نام دارند. چنین لپ تاپ هایی سنگین هستند و باتری آن ها شارژدهی ضعیفی دارد. به احتمال زیاد مجبور می شوید همواره از آداپتور برق آن ها بهره ببرید؛ پس خیلی روی قابل حمل بودنشان حساب نکنید.

تعیینه های اصلی لپ تاپ های مخصوص بازی

بهره مندی از پردازنده های توانمند

تجهیز به توانمند ترین پردازنده های گرافیکی

استفاده از حافظه SSD در کنار حافظه حجیم HDD

نمایشگر با رزولوشن و نرخ نوسازی بالا اما نه باکیفیت در نمایش دقیق رنگ ها

طراحی زمخت (به علت تعبیه سیستم خنک نماینده قوی)

زبان طراحی خاص و فضایی با نورپردازی RGB

عمر باتری بسیار اندک

وزن زیاد و قابلیت حمل پایین

لپ تاپ های مخصوص بازی به علت بهره مندی از CPU و GPU توانمند، برای اموری مانند کاربری های سنگین ویرایش ویدئو و انجام محاسبات مهندسی هم گزینه مناسبی به شمار می فرایند؛ اما ایده آل نیستند و اگر بازی بخشی از کاربری تان به شمار نمی رود، گزینه های بهتری با توان پردازشی بالا وجود دارد.

برترین لپ تاپ گیمینگ تا 25 میلیون تومان (مالی)

متأسفانه درحال حاضر برای خرید لپ تاپ گیمینگ باید حداقل حدود 25 میلیون تومان هزینه کنید؛ حتی با پرداخت این مبلغ هم حق انتخاب زیادی ندارید. در بازه کمتر از 25 میلیون تومان، بیشتر لپ تاپ های گیمینگ از سری کارت های گرافیک GeForce GTX 1650 بهره می برند؛ کارت هایی که امروزه به حداقلِ لپ تاپ های گیمینگ تبدیل شده اند. لپ تاپ های گیمینگ در بازه قیمتی 25 میلیون تومان، برای اجرای بازی کامپیوتری با تنظیمات گرافیکی میانه و رزولوشن Full HD عرضه می شوند؛ البته برای رسیدن به نرخ مطلوب 60 فریم بر ثانیه در بازی های سنگین، باید تنظیمات گرافیکی را روی حداقل قرار دهید.

منبع: خبرگزاری پانا

به "برترین لپ تاپ مخصوص بازی چه مشخصاتی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین لپ تاپ مخصوص بازی چه مشخصاتی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید