قابلیت های سلامتی گلکسی واچ 4 به ساعت های مبتنی بر تایزن می آیند

به گزارش وبلاگ کلشی ها، زمانی که سامسونگ ساعت هوشمند گلکسی واچ 4 را عرضه کرد، فصل جدیدی از داستان گجت های پوشیدنی این شرکت هم آغاز و سیستم عامل Wear OS گوگل جایگزین سیستم عامل تایزن شد. با این حال، برای کسانی که به سیستم عامل قدیمی سامسونگ عادت کردند، این اقدام ممکن است یک تغییر نگران کننده باشد، زیرا معمولا به این معنی است که این شرکت به سرعت ساعت های هوشمند قدیمی تر خود را کنار می گذارد. اما این غول فناوری کره ای گفت که چند ویژگی کلیدی از ساعت هوشمند گلکسی واچ 4 را در دسترس کاربران مدل های قدیمی تر قرار داده است.

قابلیت های سلامتی گلکسی واچ 4 به ساعت های مبتنی بر تایزن می آیند

سامسونگ به تازگی از انتشار به روزرسانی رابط کاربری One UI 4 برپایه اندروید 12 برای گوشی های پیشرفته اندرویدی خود خبر داد. همچنین، این شرکت به روزرسانی تازهی با برخی ویژگی های سری گلکسی واچ 4 برای ساعت های هوشمند قدیمی تر گلکسی خود برپایه سیستم عامل تایزن منتشر کرده است.

پیش از اینکه این گجت های پوشیدنی مکملی برای تلفن های هوشمند کاربران باشد، سلامتی هدف اصلی بسیاری از تولیدکنندگان برای عرضه ساعت های هوشمند در این روزها بوده است. البته درباره حسگرهای این گجت ها باید گفت که همه ساعت های هوشمند به طور یکسانی ساخته نمی شوند، اما با این حال همه ویژگی های مرتبط با سلامتی برای اجرا به سخت افزار پیشرفته نیاز ندارند.

برخی حتی اصلا به سخت افزار هم نیازی ندارند، فقط کافی است که به راحتی اوضاع سلامتی خود را از مچ دست خود مشاهده و مدیریت کنید. به عنوان مثال، سنسور تشخیص سقوط فقط به حسگرهای حرکتی موجود در بسیاری از ساعت های هوشمند نیاز دارد و سامسونگ آن را برای کاربران گلکسی واچ اکتیو 2 و گلکسی واچ 3 در دسترس قرار داده است. این ویژگی به طور اتوماتیک یک اعلان SOS را به مخاطبین از پیش انتخاب شده ارسال می کند و حتی می توانید مشخص کنید که چقدر به چنین حرکاتی حساس باشد.

گلکسی واچ اکتیو 2 و گلکسی واچ 3 اکنون می تواند سقوط را حتی در حالت کاهش توانایی حفظ تعادل دربرابر توانایی ایستادن فرد به حالت ایستاده را تشخیص دهد. از سوی دیگر، برای استفاده از قابلیت Group Challenge که در ساعت های هوشمند قدیمی تر سامسونگ مبتنی بر تایزن در حال اجراست، نیازی به استفاده از سنسور ندارید. این یک راه ساده برای استفاده از حس رقابت ذاتی شما و برای ایجاد انگیزه در اعضای خانواده و دوستانتان است. کاربران اکنون می توانند دوستان یا اعضای خانواده خود را به چالشی دعوت کنند تا به عنوان تیم با یکدیگر رقابت کنند. علاوه بر این، می توانند از 10 واچ فیس دیگر که برای اولین بار در گلکسی واچ 4 عرضه شد، بهره مند شوند.

جدا از مقوله سلامتی، این به روزرسانی عرضه شده کمی بیشتر از قبل قدم در جهت شخصی سازی ساعت های هوشمند سامسونگ نهاده است. به گفته سامسونگ، برخی از واچ فیس های تازه برای این طراحی شده اند تا امکان شخصی سازی بیشتری برای کاربران فراهم کند. کاربران می توانند بین پس زمینه های مختلف، به سادگی با ضربه زدن روی واچ فیس ها یکی را انتخاب کنند. واچ فیس حیوانات هم امکان انتخاب از میان موجودات متحرک رنگارنگ مانند میمون، گوسفند، خرگوش یا گربه را می دهد.

انتشار این به روزرسانی ها برای ساعت های گلکسی مبتنی بر تایزن، براساس منطقه فرق دارد و در ابتدا با مدل های بلوتوثی و سپس نسخه های LTE پیگیری می شود. برخی از ویژگی ها فقط در نسل های خاصی در دسترس خواهند بود و حتی ممکن است بر اساس کشورهای کاربران محدود شوند. کاربران همچنین باید بررسی کنند که آخرین برنامه Galaxy Wearable و پلاگین گلکسی واچ را دارند، بنابراین برخی از ویژگی ها مانند برنامه Samsung Health Monitor فقط در گوشی های گلکسی سامسونگ در دسترس هستند.

گلکسی واچ 4 سامسونگ با سیستم عامل مبتنی بر Wear OS گوگل و حسگر بسیار دقیق BIA برای سنجش درصد چربی بدن، در حال حاضر یکی از بهترین ساعت هوشمند اندرویدی بازار محسوب می شود. استفاده از سیستم عامل تازه Wear OS تنها موردی نیست که سامسونگ برای توسعه گلکسی واچ 4 در آن پیش قدم شده است. گلکسی واچ 4 نخستین ساعت هوشمند دنیا به شمار میرود که به شما امکان می دهد درصد چربی بدن خود را تنها از روی مچ دستتان مشاهده کنید.

طراحی گلکسی واچ 4 شباهت بسیار زیادی به نسل های پیشین آن ها، گلکسی واچ اکتیو 2 و گلکسی واچ 3 دارد که این موضوع برای آن دسته افرادی که از ظاهر ساعت های هوشمند سامسونگ رضایت کامل داشتند، اتفاق خوبی است. در واقع می توان واچ 4 را نسل بعدی واچ اکتیو 2 به حساب آورد که در سال 2019 عرضه شد و گلکسی واچ 4 کلاسیک را هم می توان ادامه دهنده راه واچ 3 سال پیش تلقی کرد.

منبع: Slashgear

منبع: دیجیکالا مگ

به "قابلیت های سلامتی گلکسی واچ 4 به ساعت های مبتنی بر تایزن می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قابلیت های سلامتی گلکسی واچ 4 به ساعت های مبتنی بر تایزن می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید