صفر تا 100 بازگشایی سامانه یکپارچه فروش خودرو

به گزارش وبلاگ کلشی ها، خبرنگاران- سامانه یکپارچه فروش خودرو برای دومین بار در شهریور سال جاری بازگشایی می گردد. این سری آن دسته از متقاضیانی که با معین تکلیف مراحل اول و دوم موعد تحویل محصولشان به 1403 موکول شده، امکان مراجعه به سایت سامانه یکپارچه فروش خودرو را دارند و همچنان بحث مرحله سوم و ثبت نام از متقاضیان تازه مطرح نیست. آن طرف ماجرا رسما تعیین شده که ظرفیت فروش کرمان موتور و مدیران خودرو در سال 1402 خالی مانده و مثل هفته اول شهریور، فقط همین دوتا مونتاژکار خودشان را برای بازگشایی سامانه یکپارچه فروش خودرو آماده می نمایند. از ما نشنیده بگیرید، اما یکسری از مدل هایی که اسمشان در سامانه یکپارچه به چشم می خورد، در بازار آزاد قیمت کمتری دارند.

صفر تا 100 بازگشایی سامانه یکپارچه فروش خودرو

بازگشایی سامانه یکپارچه فروش خودرو

سامانه یکپارچه فروش خودرو از روز دوشنبه 20 شهریور دردسترس متقاضیان قرار می گیرد. این خبری است که به شکل غیرمنتظره تحت عنوان اطلاعیه شماره پنج روی خروجی سامانه یکپارچه فروش خودرو دیده می شود. اصل ماجرا به این برمی شود که به خاطر تکمیل نشدن ظرفیت فروش یکسری از خودروساز ها در سال 1402، آن هایی که ظرف دو دوره قبلی موعد تحویشان به سال 1403 موکول شده، در این مرحله امکان ویرایش محصولشان را خواهند داشت.

در این اطلاعیه نوشته شده: با توجه به اجرای مرحله اول تخصیص خودرو از محل ظرفیت های خالی موجود بعضی شرکت های خودروساز و نظر به عدم استقبال و تکمیل نشدن ظرفیت های موجود، در راستای اجرای تصمیمات کارگروه خودروی شورای رقابت و با هدف تسهیل شرایط برای متقاضیانی که در سامانه ثبت نام کرده و دارای پروفایل کاربری می باشند، ظرفیت های خالی موجود خودروسازان مجددا با شرایط نو و به وسیله سامانه یکپارچه عرضه خواهد شد. در ادامه این اطلاعیه نوشته شده که متقاضیان محصولات تمامی شرکت های حاضر در طرح اول و دوم که موعد زمانی تحویل آن ها در سال 1403 معین شده است می توانند محصولشان را با مدل های عرضه شده به وسیله کرمان موتور و مدیران خودرو عوض نمایند. حالا کدام محصولات؟

اختلاف قیمت محصولات سامانه یکپارچه و بازار آزاد

بازگشایی سامانه یکپارچه فروش خودرو در هفته اول شهریور سال جاری با عرضه 9 محصول از دو شرکت مونتاژکار همراه شده و احتمالا همین مدل ها ظرف هفته جاری در دسترس متقاضیان قرار می گیرند. هفته اول شهریور متقاضیان سامانه یکپارچه می توانستند از مدیران خودرو آریزو 6، تیگو 7 پرو اکسلنت، ام وی ام X22 دنده ای، ام وی ام X55 و فونیکس FX را انتخاب نمایند و کرمان موتور هم محصولاتی مثل جک S3، جک S5، جک J4 و KMC J7 را به میدان آورد. نکته مهم اینجاست که از بین همین 9 محصولی که نام بردیم، الان قیمت ام وی ام X55 مدیران خودرو و جک J4 کرمان موتور در بازار آزاد از نرخ مصوب کارخانه پایین تر آمده است! چون ام وی ام X55 که به وسیله مدیران خودرو با قیمت یک میلیارد و 249 میلیون تومان فروخته می شود، در بازار آزاد به شکل میانه یک میلیارد و 240 میلیون تومان قیمت دارد.

جک J4 کرمان موتور در بازار آزاد حول وحوش 710 میلیون تومان خریدوفروش می شود، اما در نمایندگی های فروش تقریبا 765 میلیون تومان قیمت دارد. از بین همین مدل ها آریزو 6 بیشترین اختلاف قیمت را بین کارخانه و بازار تجربه می نماید و فروشنده های آن در بازار آزاد تقریبا 13 درصد بیشتر از قیمت کارخانه درخواست می نمایند. این عدد برای فونیکس FX به دو درصد می رسد و برای تیگو 7 پرو اکسلنت 11 درصد، ام وی ام X22 دنده ای 12.5 درصد، جک S3 هفت درصد، جک S5 هشت درصد و KMC J7 حدود 9 درصد تخمین زده می شود.

شرایط بازگشایی سامانه یکپارچه فروش خودرو

سامانه یکپارچه فروش خودرو تا اواخر هفته دردسترس متقاضیان قرار می گیرد. اطلاعیه ای که در سایت سامانه یکپارچه به چشم می خورد نشان می دهد بعد از بازگشایی سامانه یکپارچه، متقاضیان می توانند تا روز پنجشنبه 23 شهریور برای تغییر محصول مورد نظرشان اقدام نمایند. متقاضی در قدم اول باید از پروفایل کاربری خودش گزینه لغو سفارش (نه حذف سفارش) را انتخاب کند و آنوقت از بین محصولاتی که عرضه می شود، سراغ گزینه نو برود. البته اگر متقاضی محصول قبلی را لغو کند، اما پیروز به انتخاب گزینه نو نشود، اولویت قبلی او کماکان محفوظ است و جای نگرانی وجود ندارد. اما بعد از انتها مهلت تغییر خودرو، متقاضی باید به سایت همان خودروساز مراجعه کند و نسبت به واریز وجه دست به کار شود. نباید فراموش کنید که اگر در مهلت معین شده، مرحله واریز وجه تکمیل نشود، متقاضی خود به خود از اولویت بندی کنار گذاشته می شود. نکته مهم بعدی این است که این مرحله از فروش خودرو در سامانه یکپارچه به آن دسته از متقاضیانی که قبلا خرید داشتند یا الان دعوتنامه تکمیل وجه دریافت کردند، ارتباطی ندارد.

منبع: فرارو

به "صفر تا 100 بازگشایی سامانه یکپارچه فروش خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفر تا 100 بازگشایی سامانه یکپارچه فروش خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید