عکس ، لوکس ترین نواده تندر 90 به بازار عرضه شد

به گزارش وبلاگ کلشی ها، دیجیاتو نوشت: جاگر (Jogger) یکی از جدیدترین و البته کامل ترین و لوکس ترین محصولات خانواده داچیا لوگان یا همان تندر 90 است.

عکس ، لوکس ترین نواده تندر 90 به بازار عرضه شد

این استیشن مالی در نسخه های مختلفی به فروش می رسد و برای سلایق و بودجه های متفاوت، گزینه های مناسبی از آن وجود دارد. تریم هیبرید 140 از داچیا جاگر مخصوص کسانی است که در پی مصرف سوخت کمتر و پیمایش مسافت بیشتر هستند. این تریم اولین مدل هیبریدی داچیا محسوب می گردد و برای خرید آن در فرانسه باید 24,600 یورو پرداخت کرد؛ یعنی چیزی در حدود یک میلیارد تومان که پیمایش 900 کیلومتری را با حداقل آلایندگی تضمین می نماید.

داچیا جاگر هیبرید 140 و بدنه و کابینی تقریباً دست نخورده

از لحاظ طراحی ظاهری داچیا جاگر هیبرید 140 خیلی متفاوت از دیگر اعضای خانواده خود نیست. وجود چند لوگوی هیبرید روی بدنه و امکان سفارش رنگ نقره ای شیستی از معدود تفاوت های این نسخه هستند. این نسخه در مجموع با هفت رنگ متنوع به فروش می رسد.

در داخل کابین هم داچیا جاگر هیبرید 140 تفاوت زیادی با دیگر تریم ها ندارد. نمایشگر 7 اینچی سیستم اینفوتینمنت این تریم اطلاعاتی کاربردی درباره شرایط باتری و جریان انرژی خودرو در اختیار راننده می گذارد. دسته دنده گیربکس اتوماتیک هم نشان از آن است که با نسخه ای پیشرفته تر از جاگر طرف هستیم. استیشن کراس رومانیایی به ترمز پارک الکترونیکی مجهز است و زیرآرنجی آن یک محفظه مخصوص برای نگهداری وسایل راننده دارد.

مشخصات فنی

مهندسان داچیا، پک باتری جاگر هیبرید 140 را در کف و در انتهای اتاق، جایی که معمولاً چرخ زاپاس نصب می گردد، تعبیه نموده اند. این امر به معنای آن است که از لحاظ فضای داخلی این تریم تفاوتی با سایر نسخه ها ندارد و می توان آن را با سه ردیف صندلی سفارش داد.

پیشرانه داچیا جاگر هیبرید 140 در اصل به کمپانی مادر، یعنی رنو تعلق دارد. به عبارت دقیق تر، نیروی موردنیاز این استیشن مالی به وسیله پیشرانه ای از سری E-Tech گروه رنو نیسان تأمین می گردد. شاید بدانید این سری در نسخه هیبریدی مدل هایی مثل کلیو، کپچر و نیسان جوک هم وظیفه تأمین نیرو را بر عهده دارد.

قلب اصلی پیشرانه داچیا جاگر هیبرید 140 را یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی تشکیل می دهد. این موتور به تنهایی توانایی فراوری 90 اسب بخار قدرت را دارد. مکمل عملکرد این موتور بنزینی، موتوری برقی است که 50 اسب بخار قدرت فراوری می نماید. باتری هم فقط 1.2 کیلووات ساعت ظرفیت دارد و در اصل با کارکرد موتور بنزینی شارژ می گردد. در رابطه با مجموع خروجی پیشرانه اطلاعاتی در دست نیست، ولی با توجه به نام تریم، احتمالاً قدرت آن چیزی در حدود 140 اسب بخار خواهد بود.

نیروی فراوریی پیشرانه به وسیله گیربکس اتوماتیک بدون کلاچ به چرخ های جلو منتقل می گردد. چهار دنده از این گیربکس با موتور بنزینی و دو دنده آن با موتور برقی کوپل هستند.

اما نکته جالب توجه اینکه داچیا جاگر هیبرید 140 با باک پر قادر است مسافتی بیش از 900 کیلومتر را طی کند. خودروساز رومانیایی می گوید بهره مندی از سیستم بازیابی انرژی ترمز نقشی کلیدی در دستیابی به چنین رکورد درخشانی دارد. این سیستم در رانندگی های شهری تا 80 درصد از انرژی ترمز را بازیابی و ذخیره می نماید. نتیجه این کار بهبود مصرف سوخت تا 40 درصد هنگام رانندگی در شهر است. به عبارت دیگر داچیا جاگر هیبرید 140 حین تردد در خیابان، در مقایسه با نسخه غیرهیبریدی مجهز به موتور 1.6 لیتری تا 40 درصد بنزین کمتری می سوزاند. طبیعتاً مصرف سوخت کمتر، باعث کاهش آلایندگی نیز می گردد، طوری که جاگر هیبرید 140 در هر کیلومتر 108 گرم دی اکسیدکربن وارد جو می نماید.

قیمت و زمان عرضه

آن طور که داچیا اعلام نموده است، علاقه مندان به خرید جاگر هیبرید 140 می توانند از ماه ژانویه پیش رو نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایند. تحویل سفارش مشتریان نیز از ماه مارس آغاز می گردد. همان گونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، این نسخه نو در کشور فرانسه با پرداخت 24,600 یورو قابل خرید است. این رقم اختلاف زیادی با قیمت 16,990 یورویی مربوط به مدل پایه نسخه غیرهیبریدی دارد. البته باید این را هم گفت که رنو کپچر E-Tech با همین پیشرانه و مشخصات فنی، دارای برچسب قیمتی برابر با 32,900 یورو است!

شایان ذکر است داچیا از زمان معرفی جاگر در مارس 2022 توانسته 83 هزار دستگاه از آن را به فروش برساند. طبق آمار 55 درصد از مشتریان این استیشن کراس نسخه مجهز به هفت صندلی را سفارش داده اند. این خودرو در کنار پیشرانه های هیبریدی و بنزینی، با پیشرانه دوگانه سوز LPG نیز فراوری می گردد. جالب آنکه نسخه دوگانه سوز از جاگر هواداران زیادی دارد و دو سوم از آمار فروش کلی را به خود اختصاص داده است. داچیا تمامی نسخه های مختلف جاگر را در کارخانه Mioveni واقع در رومانی مونتاژ می نماید.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، لوکس ترین نواده تندر 90 به بازار عرضه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، لوکس ترین نواده تندر 90 به بازار عرضه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید