شناسایی فاکتور پرخطر احتمالی سرطان سینه

به گزارش وبلاگ کلشی ها، یک مطالعه نو از یک عامل خطر احتمالی برای سرطان سینه پرده برداشته است که می تواند به پزشکان با دقت بیشتری برای تشخیص این بیماری یاری کند.

شناسایی فاکتور پرخطر احتمالی سرطان سینه

به گزارش بهداشت نیوز، در حالی که معین است زنان دارای بافت سینه متراکم با خطر بیشتر ابتلاء به سرطان سینه روبرو هستند و تراکم پستان با افزایش سن کاهش می یابد، حال محققان شواهدی از خطر ابتلاء به سرطان سینه با کاهش تراکم پستان به طور ناموزون پیدا نموده اند.

از جمله این یافته ها این بود که وقتی یک پستان کاهش آهسته تری در تراکم داشته باشد، احتمال سرطان در آن سینه به مراتب بیشتر است.

شو جیانگ، نویسنده مطالعه از دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس، گفت: من امیدوارم که بتوان این کار را در اسرع وقت به استفاده بالینی رساند. می توان دستورالعمل های مختلف برای ریسک را برای نظارت بر کسانی که کاهش بسیار کُندتری در تراکم بافت دارند، تنظیم کرد.

این مطالعه شامل حدود 10 هزار زن در طول 10 سال پیگیری بود. زنان در آغاز مطالعه سرطان نداشتند، اما 289 زن تا سرانجام مطالعه به سرطان مبتلا شدند. محققان آنها را با 658 زن مشابه که دچار سرطان سینه نشده بودند مقایسه کردند.

زنانی که در طول مطالعه به سرطان مبتلا شدند، در آغاز مطالعه، تراکم پستان بالاتری داشتند.

این کشف می تواند یک ابزار تازه برای تشخیص باشد و این امکان را فراهم می نماید تا پس از آغاز ماموگرافی، تراکم پستان را در زمان های مختلف ارزیابی کند.

جیانگ اعلام کرد: خطر ابتلاء به سرطان پستان می تواند هر بار که ماموگرافی تازه انجام می گردد، به روز گردد.

منبع: فرارو

به "شناسایی فاکتور پرخطر احتمالی سرطان سینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی فاکتور پرخطر احتمالی سرطان سینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید