ساخت چهار واحد پرورش مرغ گوشتی در چابهار

به گزارش وبلاگ کلشی ها، چهار واحد جدید پرورش مرغ گوشتی در شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان با پیشرفت بیش از 65 درصد در حال ساخت است.

ساخت چهار واحد پرورش مرغ گوشتی در چابهار

به گزارش وبلاگ کلشی ها به نقل از ایرنا، واحدهای پرورش مرغ گوشتی به ظرفیت 90 هزار قطعه در هر دوره در حال ساخت است که با شروع بکار این مرغداری ها 50 درصد نیاز شهرستان های چابهار و دشتیاری به گوشت سفید تامین می شود.

از ابتدای سالجاری تا به امروز بیش از یکهزار و 600 تن گوشت مرغ در چابهار و دشتیاری تولید شده است و هم اینک در این شهرستان ها هفت واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت جوجه ریزی یک میلیون و 330 هزار قطعه در سال مشغول فعالیت هستند.

همچنین توان تولید فعلی سالیانه 2 هزار و 621 تن گوشت مرغ بوده که نیاز است حداقل برای بیش از 20 واحد مرغداری بزرگ و کوچک جدید مجوز صادر تا از وارد شدن مرغ و هزینه های زیاد از سایر نقاط استان و کشور بی نیاز شود.

سواحل مکران به دلیل آب و هوایی مناسب ظرفیت خوبی برای تولید گوشت قرمز و سفید است، چابهار و دشتیاری ظرفیت های فراوانی در پرورش دام و طیور دارند که سه نژاد اصیل گاو، گوسفند بلوچی و مرغ دشتیاری در صورت سرمایه گذاری و توجه ویژه از سوی دولت و بخش خصوصی سبب ایجاد هزاران شغل و افزایش تولید گوشت سفید وقرمز می شود.

باتوجه به شرایط آب و هوای گرم و مرطوب و ناسازگاری نژادهای غیربومی اهمیت گاو دشتیاری به عنوان یک منبع مهم و قابل توسعه و سرمایه گذاری در تأمین فرآورده های موردنیاز دامی از جایگاه ویژه ای در این منطقه برخوردار است.

منبع: همشهری آنلاین

به "ساخت چهار واحد پرورش مرغ گوشتی در چابهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت چهار واحد پرورش مرغ گوشتی در چابهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید