راهنمای خرید فر توکار؛ انواع، نکات مهم پیش از خرید و برترین ها

به گزارش وبلاگ کلشی ها، با خرید فر توکار باکیفیت برای یک دهه یا بیشتر از خرید مجدد این کالا راحت می شوید، به همین علت هم در زمان انتخاب فر بهتر است تمام جزئیات و نکات لازم را آنالیز کنید تا انتخاب شما با نیازهای آشپزی مطابقت داشته باشد. فر های مدرن می توانند شامل مجموعه ای از ویژگی های پیشرفته باشند، اما اگر از موارد اساسی در خرید این محصول پخت و پز غافل شوید، هر امکان پیشرفته ای پیش چشم خار می گردد، چراکه احتمالا غذایی دریافت خواهید کرد که به خوبی و به شکلی یکنواخت پخته نشده است!

راهنمای خرید فر توکار؛ انواع، نکات مهم پیش از خرید و برترین ها

به طور کلی برترین مدل های فر به سرعت و تا دمای مناسب گرم می شوند و حرارت را به طور یکنواخت در سراسر بخش داخلی آن پخش می نمایند. به همین خاطر این راهنمای خرید را آماده نموده ایم تا با آگاهی بیشتری دست به انتخاب بهتربن مدل فر توکار برای خانه و آشپزخانه خود بزنید.

لیست محتوا

آشنایی با انواع فر و مزایا و معایب هرکدام

فر توکار از نوع گازی بهتر است یا برقی؟

چه نوع فری بخرم؛ ساده، چند منظوره یا فن دار؟

فر توکار با امکاناتی که کار آشپزی را برای شما راحت تر می نماید!

نکاتی در خصوص اندازه و ظرفیت مناسب فر

نحوه اندازه گیری ابعاد برای نصب فر توکار

معرفی پرفروش ترین مدل های فر توکار در بازار ایران

آشنایی با انواع فر و مزایا و معایب هرکدام

در ابتدای این مقاله ضروری است تا با انواع فر توکار آشنا شوید تا به یاری این اطلاعات بتوانید مدل و گزینه ای مناسب با آشپزخانه خود را بدون صرف هزینه ای بیشتر بخرید.

تک فر (Single oven)

اگرچه فر از نوع تکی تنها یک بخش را برای پخت، کباب کردن و گریل کردن انواع موادغذایی به شما ارائه می دهد، اما معمولا فضای کافی برای پختن بیشتر چیزها را دارد. مدل های تکی و استاندارد فر حدود 60 سانتی متر ارتفاع دارند و تقریباً در هر جای آشپزخانه قابل پیاده سازی هستند.

مزایا:

در حالت کلی مزیت اصلی فر تکی در این است که این دسته از محصولات تقریبا در هر فروشگاهی در انواع طرح ها و مدل ها وجود دارد. بعلاوه اگر به سراغ مدل های برقی این کالا بروید یک فر تکی و برقی، بزرگ تر از فر دوقلوی گازی است!

معایب:

همان طور که اشاره شد، از آنجایی که این نوع فر مدلی تکی است، تنها محدود به یک فضا برای پخت و پز خواهید بود، به ویژه اگر در پی پخت و پز و کباب کردن همزمان مواد غذایی یا آماده سازی غذا با حجم زیادی برای افراد هستید!

فر دوقلو (Double oven)

وجود دو فضای مستقل در داخل فر آزادی عمل بیشتری را برای آشپزی در اختیار شما قرار می دهد. در واقع در این مدل از کالای پخت و پز، همیشه یک سیستم گریل در بخش کوچک تر فر وجود خواهد داشت که در مدل هایی با مشخصات پیشرفته تر، گاهی گریل در فر اصلی پیاده سازی شده است. گفتنی است که فر دوقلو یا دوتایی در حالت استاندارد حدود 90 سانتی متر ارتفاع دارند.

مزایا:

با استفاده از فر دوقلو می توانید از بخش گریل در قسمت بالایی فر استفاده کنید و همزمان در فر اصلی مواد غذایی خود را بپزید؛ یا می توانید همزمان هر دو بخش فر را راه اندازی کنید و غذاهایی را بپزید که به دماهای متفاوتی احتیاج دارند!

معایب:

فر دوقلو فضای بیشتری را نسبت به یک تک فر در آشپزخانه اشغال می نماید و در بین گزینه های خرید مدل های کمتری برای انتخاب دارد.

فر زیرکار از نوع کامپکت یا فشرده (Single compact built-in oven)

فر زیرکار از نوع کامپکت یا فشرده محصولی جمع و جور و کوچکتر از تک فر است که تنها 45 سانتی متر ارتفاع دارد، در واقع اندازه این نوع فر زیرکار تقریباً به اندازه یک مایکروویو بزرگ و توکار است. فرهای فشرده معمولا با یک گریل در داخل محفظه کالا عرضه می شوند.

مزایا:

در شرایطی که محیط آشپزخانه در ابعادی و خانواده کوچک باشد این نوع فر محصولی ایدئال است.

معایب:

به یاد داشته باشید که فضای داخلی زیادی در مدل های فشرده یا همان کامپکت وجود ندارد، بنابراین برنامه ریزی برای تهیه شام عید برای جمعیت زیادی در یک فر فشرده ایده چندان معقولی نیست.

فر زیرکار از نوع دوقلو (Double built-under oven)

اگر به انعطاف پذیری بالا در فضای آشپزخانه احتیاج دارید اما محیط شما محدود است، خرید فر زیرکاری از نوع دوقلو برترین گزینه برای شما است. این دسته از محصولات در حالت استاندارد حدودا 72 سانتی متر ارتفاع دارند و می توانند در زیر پیشخوان قرار بگیرند به همین علت هم به این کالاها فر زیرکار می گویند.

مزایا:

با وجود یک فر زیرکار از نوع دوقلو، شما دو فضای کاری فراخ، بدون اشغال فضای اضافی همانند مدل دوقلوی ایستاده دارید.

معایب:

ممکن است فر زیرکار از نوع دوقلو کوچک تر از آن چیزی باشد که انتظار دارید، به ویژه این مساله شامل بخش اصلی فر می گردد. این موضوع ریشه در این دارد که معمولا سازنده های این مدل ، دو فر را در فضایی به اندازه 12 سانتی متر بلندتر از یک فر تکی پیاده می نمایند.

فر توکار و گریل (Built-in oven and grill)

اگر فری تکی بخرید، در همان محفظه سیستم گریل در اختیار شما خواهد بود، به این معنی که نمی توانید همزمان عملیات پختن و گریل کردن را یک جا انجام دهید. با این حال، اگر در پی فری دوقلو یا مدل های ترکیبی از فر توکار و گریل باشید، این آزادی عمل وجود دارد که هر دو عملیات را به صورت همزمان انجام دهید. گفتنی است که با بعضی از فرهای دوقلوی بازار در هر محفظه فر یک سیستم گریل هم دارند که می تواند به سهولت آشپزی شما یاری کند.

فر توکار و مایکروویو (Built-in oven and microwave)

ترکیب فر توکار و مایکروویو باعث شده است که این نوع کالا بزرگ تر از مایکروویو هایی در حد میانه باشد و با قابلیت پخت به شکل کانوکشن و گریل فضای ایدئالی را برای پخت و پز ایجاد کند. بعضی از این سبک های ترکیبی به جای طراحی ایستاده به شکل توکار ساخته شده اند، بنابراین ظاهری یکنواخت تر و بیشتر شبیه یک فر نسبت به یک مایکروویو معمولی دارند. در حالت کلی اگر مرتباً با فضای کمی برای پخت و پز درگیر هستید، می توانید از این مدل های ترکیبی بهره ببرید و در کنار آن یک محفظه اضافی برای آشپزی در اختیار خود داشته باشید.

فر توکار از نوع گازی بهتر است یا برقی؟

برای بسیاری از افراد با توجه به احتیاجها، سبک زندگی، منطقه و کشوری که در آن زندگی می نمایند منبع انرژی سیستمی که از آن استفاده می نمایند، با اهمیت است. به همین علت هم در این بخش از این راهنمای خرید ارزیابی ای از نکات مثبت و منفی فرهای برقی و گازی خواهیم داشت.

فرهای برقی

فرهای گاز از جمله محبوب ترین مدل های بازار هستند که باید به وسیله متخصص نصب شوند. اگرچه این نوع از فر به سادگی به برق وصل می گردد و کار پختن هر نوع غذایی را آغاز می نماید، اما باید بدانید که این مدل ها در بازار نسبتاً کم هستند. به طور کلی، فرهای برقی در انواع تست های مختلف نسبت به مدل های گاز عمکردی بهتر دارند و حتی در پخش یکنواخت گرما، برترین مدل های گازی را شکست می دهند.

گفتنی است که مدل هایی از نوع فر توکار معمولاً همراه با عملکرد گریل ارائه می شوند و باز هم نوع برقی آن ها از محصولات گازی بهتر است. جالب است بدانید که فر توکار برقی، می تواند حرارت را به طور یکنواخت و به بیش از 90 درصد از تابه گریل پخش کند.

مزایا:

  • مزیت پخت و پز با فر برقی، به خصوص در مدل های دارای فن، این است که گرما می تواند در اطراف فر پخش گردد.
  • دستگاه های برقی قابلیت مشخص دمای دقیق تری نسبت به مدل های گازی دارند.
  • فرهای برقی در طرح های متنوع به بازار عرضه می شوند، البته بیشترین گزینه پیش روی شما فرهای تکی و برقی خواهد بود.

معایب:

  • فرهای برقی گران تر از مدل های گازی هستند.

فرهای گازی

فر توکار از نوع گازی یکی از گزینه های مقرون به صرفه تر نسبت به مدل هابی برقی است و در عین حال عملکرد نه چندان ایدئال اما میانهی دارد! گاز مقرون به صرفه ترین سوخت برای پخت و پز است، بنابراین اگر به این روش آشپزی کنید قطعا در هزینه های جاری خود صرفه جویی خواهید کرد.

معایب:

  • انواع مدل های فر توکار از نوع گاز به اندازه مدل های برقی در پخش یکنواخت گرما در اطراف محفظه داخلی فر موثر نیستند!

چه نوع فری بخرم؛ ساده، چند منظوره یا فن دار؟

همان طور که می دانید روش های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید گرمای مورد احتیاج برای پخت و پز را فراهم کنید و باید بدانید که درک انواع روش های تامین گرما در فرهای توکار به انتخاب و خرید بهتر شما یاری شایانی می نماید.

1. فر توکار با عملکرد ساده

یک فر توکار با عملکرد ساده از دو عنصر گرمایشی برای ایجاد حرارت پخت وپز استفاده می نماید که یکی در قسمت بالای فر و دیگری نزدیک پایه های آن است. وجود این المنت ها یا عناصر حرارتی می تواند باعث ایجاد نقاط سرد و گرم در داخل فر گردد و غذاهایی که نزدیک تر به بالای فر قرار می گیرند را سریع تر از غذاهای نزدیک به انتهای آن بپزد. به همین خاطر گاهی فرهای معمولی از نمونه های فن دار بهتر عمل می نمایند؛ چراکه کیک ها، سوفله ها و موارد مشابه فقط و فقط با حرارت بالا و پایین به خوبی می پزند.

2. فر توکار از نوع فن دار

بیشتر فرهای برقی دارای فن هستند و چنین ویژگی ای به توزیع یکنواخت تر گرما در داخل فر یاری می نماید، البته بعضی از مدل های گازی هم می توانند با فن همراه باشند. یک فرِ فن دار واقعی دارای یک عنصر گرم نماینده در اطراف فن است، در حالی که سیستم های فن دار ساده در اصل یک فر معمولی با دو المنت گرمایشی و همراه با یک فن در پشت دستگاه است.

غذا در فرهای فن دار سریع تر پخته می گردد، زیرا هوای گرم دائماً در اطراف غذا در حال حرکت است، بنابراین در زمان کار با آن باید دمای پخت را کمتر از اندازه مشخص شده برای پخت هر غذایی در نظر بگیرید، به این معنی که می توانید دمای فر را 20 درصد کاهش دهید. در فرهای دوقلو قسمت اصلی که بزرگ تر هم هست، معمولاً فن دار طراحی می گردد و بخش دیگر به عنوان فر معمولی عمل می نماید.

  • فن کانوکشن (یکنواخت نماینده) چیست؟

فن کانوکشن پروانه ای است که در انتهای فر نصب شده و اصلی ترین وظیفه آن یکنواخت کردن دمای درون دستگاه به منظور زودتر پخته شدن مواد غذایی است. فر دارای فن کانوکشن می تواند به کاهش رطوبت داخل فر یاری کند و به این ترتیب روی غذاها ترد و برشته گردد بعلاوه قابلیت کانوکشن در هنگام پختن کیک باعث مغز پخت شدن آن، بدون خشک یا برشته شدن دیواره های آن می گردد.

3. فر چندمنظوره

گزینه های چندمنظوره معمولاً شامل حرارت از بالا و پایین، سیستم گریل و فن هستند. درواقع فرهای چند منظوره به شما اجازه می دهند که با انواع منابع گرما به شکل مستقل یا ترکیبی آشپزی کنید؛ بنابراین می توانید در زمان کار با مدل های چندمنظوره از حرارت بالا استفاده کنید تا لازانیا در هنگام پخت کمی برشته و طلایی رنگ گردد!

فرهای چند منظوره اغلب دارای تنظیمات یخ زدایی هم هستند، به این شکل که بعضی از مدل های این کالا تنها از فن برای انتقال هوای غیر گرم به اطراف استفاده می نمایند، در حالی که بعضی دیگر به طور همزمان کمی گرما از المت حرارتی پایینی به ماده یخ زده می دهند. فرهای چند منظوره به طور فزاینده ای رایج و محبوب هستند و می توانند گزینه های پخت و پز را به شکل انعطاف پذیرتری ارائه نمایند.

فر توکار با امکاناتی که کار آشپزی را برای شما راحت تر می نماید!

اگر کمی بودجه بیشتری برای خرید فر توکار در نظر بگیرید، می توانید روی بعضی از امکانات و ویژگی های مفید که کار با فر را برای شما آسان تر می نماید، سرمایه گذاری کنید.

قابلیت خودتمیزنمایندگی فر

فرهایی با قابلیت خود تمیزنمایندگی به این صورت عمل می نمایند که با دمای بالا آغاز به کار نموده و هر نوع آلودگی در محیط داخلی فر را سوزانده و به خاکستر تبدیل می نمایند. بعلاوه چیزی به نام بخش های کاتالیزوری (Catalytic liners) در این نوع از فرها وجود دارد که در هنگام پخت و پز در دمای بالا به از بین بردن نشت و پاشیده شدن چربی در داخل دستگاه یاری می نمایند.

قفسه بندی های اضافی

به طور کلی مدل های مقرون به صرفه تر فر توکار معمولاً با قفسه بندی های اضافی همراه نیست، بنابراین ممکن است احتیاج باشد که خودتان برای خرید قفسه اضافی هزینه کنید! با این حال، بعضی از فرهای گران قیمت این بخش های اضافی را دارند، بنابراین قبل از خرید فر آنالیز کنید که به چه چیزهای اضافی ای احتیاج دارید، به ویژه اگر این موارد شامل تابه گریل و توری باشد.

قابلیت پخت اتوماتیک و ریل های تلسکوپی

تلسکوپی بودن رانرها یا همان ریل سیستم به بیرون کشیدن قفسه ها و بازگرداندن راحت تر و روان تر سینی یاری می نماید. در کنار این مورد وجود قابلیت پخت به شکل اتوماتیک هم می تواند بسیار کاربردی باشد، چراکه تنها کافیست غذای مورد نظر را از منو انتخاب کنید خود فر دما، منابع گرما، سطح رطوبت و زمان لازم برای پخت را تنظیم و آغاز به آشپزی می نماید.

پنل های شیشه ای قابل جابه جایی

بسیاری از فرهای توکار به گونه ای طراحی شده اند که به شما این امکان را می دهند که یک یا چند صفحه شیشه ای را برای تمیز کردن جدا کنید، این قابلیت به تمیزکاری راحت تر فر یاری می نماید. البته گفتنی است که در حین برداشتن، تمیز کردن و تعویض این بخش باید با شیشه به دقت برخورد کنید، به باد داشته باشید که گوشه های صفحات آسیب پذیر هستند و احتیاج به نهایت دقت دارند.

تایمر قابل برنامه ریزی و نمایشگر دیجیتالی فر

این قابلیت به شما این امکان را می دهد که فر را تنظیم کنید. در واقع با وجود چنین تایمر فر به طور اتوماتیک می تواند روشن گردد، غذا را بپزد و پس از آن خاموش گردد! بعلاوه قابلیت های دیجیتالی فرها می تواند اطلاعات دقیق تر، انعطاف پذیری بیشتر و هدایت های مفیدتر را به شما ارائه کند.

امکان پخت و پز با بخار

بعضی از مدل های فر توکار در بازار دارای مخزن آب هستند که به یاری آن می توانید دستگاه را روی حالت بخارپز تنظیم کنید. در چنین حالتی رطوبت روی غذای شما می نشیند، سپس تبخیر شده و باعث ترد شدن بهتر سطح غذا می گردد.

امکان اتصال فر به تلفن هوشمند

مدل های هوشمند فر توکار به شما این امکان را می دهد که با استفاده از یک برنامه ویژه در تلفن هوشمند یا تبلت خود، عملنمودهای خاص فر را کنترل یا پیشرفت پخت و پز را آنالیز کنید.

نکاتی در خصوص اندازه و ظرفیت مناسب فر

در این بخش به آنالیز رایج ترین نکات در خصوص اندازه فر می پردازیم. به همین خاطر اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که فرهای توکار جزو مدل های استاندارد به حساب نمی آیند و هر چهار نوع فر توکار حدود 60 سانتی متر عرض دارند، اما ارتفاع آن ها در اندازه های متفاوتی است.

  • فرهای دوقلو (ارتفاع 90 سانتی متر و عرض 60 سانتی متر)؛ این مدل ها قابلیت قرارگیری روی پیشخوان را دارند و ابعاد آن ها ورود و خروج غذا را آسان تر می نماید.
  • فرهای دوقلو زیرکار (ارتفاع 70 سانتی متر و عرض 60 سانتی متر)؛ این مدل ها برای قرارگیری در زیر اجاق گاز یا میز کار آشپزخانه طراحی شده اند.
  • فرهای مستقل و تکی (ارتفاع 60 سانتی متر و عرض 60 سانتی متر)؛ این نوع سیستم ها انعطاف پذیرتر اند و می توانند زیر اجاق گاز یا روی پیشخوان قرار بگیرند.
  • فرهای فشرده (ارتفاع 45 سانتی متر و عرض 60 سانتی متر)؛ این کالاها گزینه هایی جمع و جور برای فضاهای کوچک هستند و به عنوان بخشی از چیدمان آشپزخانه قابل قرارگیری بر روی پیشخوان هستند.

ظرفیت مناسب برای انواع فر

در خصوص ظرفیت انواع مدل های فر باید اذعان داشت که ظرفیت این نوع محصولات می تواند بین 51 تا 76 لیتر باشد. گزینه های تکی با ظرفیت میانه معمولا 64 لیتری و مدل های دوقلو با ظرفیت میانه دارای 62 لیتر برای بخش اصلی و 35 لیتر برای بخش کوچکتر فر است. البته لازم به تاکید است که موقعیت چیدمان و قفسه های دستگاه هم بر اندازه ظرفیت قابل ارائه تاثیر می گذارد.

البته به یاد داشته باشید که شما نمی توانید از همه فضای داخلی فر برای پخت و پز استفاده کنید و چیدمان و موقعیت قفسه ها اندازه گنجایش خالص دستگاه را تحت شعاع قرار می دهد. در واقع ظرفیت قابل استفاده یک فر حدودا 27 لیتر کمتر از ظرفیت ذکر به وسیله فراوری نماینده است.

نحوه اندازه گیری ابعاد برای نصب فر توکار

همان طور که در بخش بالای مقاله شرح دادیم، عرض استاندارد همه فرهای بازار به صورت یک پارچه 60 سانتی متر است؛ بنابراین تنها چیزی که باید در خصوص آن نگران باشید، اندازه ارتفاع فر توکار است. به طور کلی کابینت های اطراف فر توکار باید با فضایی مناسب برای تهویه ساخته شده باشد، بنابراین اگر در حال برنامه ریزی برای طراحی مجدد آشپزخانه خود هستید، یک فضای حدودا 5 میلی متری از هر طرف و 35 میلی متری از پشت را برای نصب فر توکار در نظر داشته باشید. البته اگر از بالا هم حدودا 20 میلی متر فاصله ایجاد کنید نصب فر اصولی تر پیش خواهد رقت، البته این مورد چندان ضرورتی ندارد و اگر شرایط مهیا نیست می توان از ایجاد فاصله در بخش بالایی اجتناب کرد. بعلاوه اگر تنها قصد تعویض فر قدیمی را دارید، فقط ابعاد آن را اندازه گیری و فر توکار جدیدی را انتخاب کنید که با فضا مطابقت داشته باشد.

معرفی پرفروش ترین مدل های فر توکار در بازار ایران

در کنار تمام نکات اساسی مطرح شده در این مقاله به منظور خرید فر توکار بهتر است نگاهی هم به پرفروش ترین مدل ها و برندهای این محصول بیاندازیم.

فر توکار اخوان مدل F18

فر توکار اخوان مدل F18 کالایی به ارتفاع 60 سانتی متر و فراوری شده به وسیله برند معتبر اخوان است که عمق آن به 55 سانتی متر می رسد. ظاهر این نوع فر توکار با نمای شیشه ای (از نوع ایتالیایی) و سفید رنگ همراه شده و دارای شیلنگ ایمنی، استنلس استیل، ترموکوپل دو زمانه و شیر ترموستاتیک به منظور افزایش ایمنی محیط است.

از جمله دیگر مشخصه های این محصول می توان به مواردی همانند نمایشگر LCD، جوجه گردان، مجهز به دو عملکرد گازی و برقی، رده مصرف انرژی A، تایمر تاچ اسکیرین و پشتیبانی از برنامه های پخت اتوماتیک اشاره نمود که همه و همه جزو ویژگی های این فر بسیار باکیفیت است.

فر توکار اخوان مدل F18

7 %

8,822,030

8,210,000 تومان

مشاهده و خرید

فر توکار سینجر مدل 8633EA

یکی دیگر از کالاهای مرغوب بازار که با رده انرژی A و سیستم خنک نماینده به بازار عرضه شده است، فر توکار سینجر مدل 8633EA است. این محصول دارای مشخصه های قابل توجهی همانند گنجایش حدبیشتری تا 58 لیتر، پشتیبانی از عملکرد گازی و برقی، ارتفاع 60 سانتی متری، ریل تلسکوپی، قابلیت گرمایش سقفی، پشتیبانی از 5 برنامه پخت و سیستم یخ زدایی است و در کنار آن از فن گردش هوای گرم در داخل فر برخوردار است.

البته ضروری است بدانید که این نوع سیستم پخت و پز نمایشگر ندارد اما ویژگی های شاخص آن می تواند هرکس را اغوا کند. گفتنی است که وجود سیستم گریل، کانوکشن و جوجه گردان از دیگر مزیت ها این محصول مرغوب شرکت سینجر است که با قیمت مناسبی هم به بازار عرضه شده است.

فر توکار سینجر مدل 8633E

مشاهده کالا

فر توکار اخوان مدل F25

یکی دیگر از مدل های میان رده برند اخوان فر توکار اخوان مدل F25 است که با وجود کنترل های دیجیتالی می تواند اطلاعات دقیق و خوبی را در زمان پخت وپز به شما ارائه کند. این محصول تمام برقی است و با وجود 4 المنت حرارتی در ساختار آن می تواند یکنواخت ترین پخت ممکن را به شما هدیه کند.

از جمله دیگر مشخصه های این دستگاه می توان به ریل تلسکوپی، حسگر پخت، موتور جوجه گردان، تایمر تاج اسکرین، قابلیت تنظیم هشت برنامه پخت، فن داکتی و شلف های اضافی اشاره نمود. بعلاوه لازم به اذعان است که عمق این نوع فر توکار 55 سانتی متر و ارتفاع آن 60 سانتی متر است.

فر توکار اخوان مدل F25

8 %

11,236,430

10,337,000 تومان

مشاهده و خرید

فر توکار داتیس مدل DF683U

فر توکار داتیس مدل DF683U محصولی شیشه ای با صفحه کنترل تمام لمسی است که در دسته کالاهای برقی بازار قرار می گیرد. این نوع فر دارای فن کانوکشن و سیستم افزایش دمای سریع است و می تواند تا 10 برنامه پخت غذا را پشتیبانی کند. جالب است بدانید که در این محصول از یک فن خنک نماینده هوا به جهت خنک شدن دستگاه و تایمر دیجیتالی تمام لمسی استفاده شده است و اقلامی همانند شلف استیک پز و روغن گیر از جمله گزینه های همراه این فر به شمار می رود. گنجایش فر توکار داتیس مدل DF683U حدودا 75 لیتر است و با عمق و ارتفاع 57.5 سانتی متر همراه شده است.

فر توکار داتیس مدل DF683U

13,400,000 تومان

مشاهده و خرید

فر توکار اخوان مدل F5

یکی دیگر از محصولات باکیفیت شرکت اخوان فر توکار اخوان مدل F5 است که با مشخصاتی همانند نمایشگر LCD، جوجه گردان، فندک اتوماتیک، 2 برنامه پخت اتوماتیک، ترموکوپل دو زمانه و عملکرد دوگانه با برق و گاز همراه شده است. این نوع فر توکار ارتفاعی به اندازه 60 سانتی متر و عمقی 55 سانتی متری دارد و با وجود فندک اتوماتیک در ساختار آن کار با این فر بسیار راحت شده است. شما می توانید همین حالا این محصول مرغوب را با تخفیف از سایت وبلاگ کلشی ها بخرید!

فر توکار اخوان مدل F5

9 %

8,204,840

7,486,000 تومان

مشاهده و خرید

فر توکار اسنوا مدل SCE-3607

یکی از مدل های بالارده فر توکار در بین انواع محصولات برندهای مختلف، فر توکار اسنوا مدل SCE-3607 است که با مشخصه هایی همانند گریل، درب با شیشه سه جداره و نشکن، فن کانوکشن، فن خنک نماینده، المنت حرارتی در بخش های بالا و پایین دستگاه، تایمر با قابلیت برنامه ریزی، صفحه کلید لمسی، یک عدد سینی کیک پزی و توری کروم همراه شده است. گنجایش این کالا حدودا 65 لیتر است و ارتفاع آن به 45 سانتی متر هم می رسد. از طرفی پوشش داخلی این نوع فر به شکلی است که قابلیت تمیزکردن راحتی را دارد.

فر توکار اسنوا مدل SCE-3607

16,000,000 تومان

مشاهده و خرید

فر توکار بوش سری 8 مدل HBG632BS1I

فر توکار بوش سری 8 مدل HBG632BS1I یکی از محصولات برقی و بالارده بازار است که با امکانات ویژه ای همانند بدنه تمام استیل، قابلیت گردش هوا از 4 جهت، مصرف انرژی بهینه، دارای قفل کودک، 4 نوع حرارت دهی بهینه، یخ زدایی، گریل، نمایشگر TFT لمسی و قابلیت باز و بسته شدن آرام به بازار عرضه شده است.

این مدل فر ارتفاعی به اندازه 54.8 سانتی متر دارد و گنجایش آن به 71 لیتر هم می رسد. گفتنی است که دستگاه پیش رو چندمنظوره است و با استفاده از قابلیت گریل و کانوکشن امکان استفاده ترکیبی به منظور پخت هر نوع ماده غذایی ای را دارد. حالت های هوای داغ آن شامل مدل چهاربعدی، هوای داغ بهینه، حرارت معمولی، حرارت معمولی و گریل با هوای داغ است، بعلاوه دمای فر در بیشترین حالت تا 300 درجه سانتی گراد هم بالا می رود که نماینده عملکرد دقیق و بهینه این کالا است.

فر توکار بوش سری 8 مدل HBG632BS1I

33,500,000 تومان

مشاهده و خرید

فر توکار اسنوا مدل SCE-3619

فر توکار برقی اسنوا مدل SCE-3619 یک محصول کاملا باکیفیت از برند اسنوا است که با ظرفیت 65 لیتر و نمای ظاهری شیشه ای از نوع سکوریت و دستگیره استیل فراوری و در بازار عرضه شده است. به طور کلی در ساخت این نوع فر توکار از درب شیشه ای و سه جداره استفاده شده است و در کنار آن این فر دارای نمایشگر ال سی دی، 10 برنامه پخت، قابلیت گریل و جوجه گردان، پوشش داخلی آسان تمیزشونده و توری کروم است. عمق و ارتفاع این محصول 60 سانتی متر است و و با وجود گنجایش 65 لیتری ای که دارد برای خانواده های کم جمعیت گزینه ای با امکانات بالا و کاربردی به شمار می رود.

فر توکار اسنوا مدل SCE-3619

16,000,000 تومان

مشاهده و خرید

فر مونوگرام مدل MGBO6412BGE

فر مونوگرام مدل MGBO6412BGE یک گزینه کلاسیک با طراحی ای بسیار زیباست که در ساختار آن از شیشه های سه جداره و ریل تلسکوپی استفاده شده است. وزن این مدل فر حدودا 45 کیلوگرم است و درباره مشخصات آن می توان به مواردی همانند گنجایش 68 لیتری، دکمه های لمسی، پشتیبانی از 10 برنامه پخت، عمق 58 سانتی متری، نمایشگر لمسی و ارتفاع 60 سانتی متری دستگاه اشاره نمود.

فر مونوگرام مدل MGBO6412BGE

23,700,000 تومان

مشاهده و خرید

فر توکار اخوان مدل F28

یکی از نمونه های گازی بازار از برند خوش آوازه اخوان فر توکار اخوان مدل F28 است که دارای امکاناتی همانند رده انرژی A، فن داکتی داخلی جهت یکنواخت کردن حرارت، تایمر تاچ اسکرین، ترموکوپل دو زمانه، شیلنگ ایمنی، بدنه ای تمام استیل، شیر ترموستاتیک و شیشه هایی ایتالیایی است. در خصوص ابعاد این وسیله ضروری است بدانید که ارتفاع و عمق آن به ترتیب 60 و 55 سانتی متر است و وجود جوجه گردان و 6 برنامه پخت در آن آشپزی را به شدت ساده نموده است.

فر توکار اخوان مدل F28

مشاهده کالا

منبع: Which

کندوکاو بیشتر

اندازه مصرف انرژی فر توکار چقدر است؟

فرهای توکار معمولاً به اندازه سایر لوازم بزرگ آشپزخانه مانند یخچال، فریزر یا خشک کن پرمصرف نیستند، اما توصیه می گردد قبل از خرید این دستگاه ها برچسب انرژی را با دقت آنالیز کنید.

برترین قابلیت فر توکار چیست؟

همان طور که می دانید تمیز کردن فر یک کار زمان بر و ناخوشایند است، بنابراین فری که قابلیت خودتمیزنمایندگی داشته باشد، یک محصول وسوسه انگیز است. البته باید در نظر داشته باشید که فرهایی با چنین امکاناتی جزو گران ترین مدل های بازار به شمار می روند.

برترین مارک فر توکار چیست؟

از جمله برترین برندهای فر توکار ایرانی اخوان، آلتون، ایلیا استیل و کن است. بعلاوه برترین برندهای خارجی این کالا شامل بوش، مایدیا (Midea)، آریستون (Ariston) و هاردستون می گردد.

منبع: دیجیکالا مگ

به "راهنمای خرید فر توکار؛ انواع، نکات مهم پیش از خرید و برترین ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید فر توکار؛ انواع، نکات مهم پیش از خرید و برترین ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید