دیابلو 4 به صدرنشینی زلدا انتها داد؛ لیست فروش بازی های هفته

به گزارش وبلاگ کلشی ها، طبق جدیدترین آمار منتشر شده، بازی دیابلو 4 پیروز شده تا در هفته اول انتشار خود در صدر جدول فروش هفتگی بازی در بریتانیا قرار گرفته و به صدرنشینی چهار هفته ای The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom خاتمه دهد.

دیابلو 4 به صدرنشینی زلدا انتها داد؛ لیست فروش بازی های هفته

نسخه تازه سری زلدا با چهار هفته صدرنشینی، رکورد تازهی را در این مجموعه محبوب ثبت کرد. با این حال این بازی شاهد کاهش 36 درصدی در فروش نسبت به هفته قبل بود و همین نیز باعث شد تا اثر تازه اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) یعنی دیابلو 4 به جایگاه اول دست پیدا کند. این بازی در خرده فروشی ها البته فروش چندانی نداشت و فروش هفته اول آن به خوبی زلدا، هاگوارتز لگسی، Star Wars Jedi: Survivor، بازسازی رزیدنت اویل 4 و و حتی Dead Island 2 نبوده است. هرچند به عنوان یک بازی که روی رایانه های شخصی محبوب بیشتری دارد، اکثریت فروش آن به وسیله فروشگاه های دیجیتالی خواهد بود.

در واقع تنها کنسول ها از فروش فیزیکی بهره بردند، به طوری که 67 درصد فروش فیزیکی بازی روی پلی استیشن 5، 27 درصد روی ایکس باکس سری ایکس/اس و 8 درصد روی پلی استیشن 4 بوده است. در این میان استریت فایتر 6 که در هفته اول خود نتوانسته بود زلدا را شکست دهد و در جایگاه دوم قرار داشت، این هفته با افت فروش 48 درصدی به جایگاه پنجم سقوط کرد.

در جای دیگر از جدول، میراث هاگوارتز علی رغم کاهش 27 درصدی فروش هفتگی، به رتبه سوم دست پیدا نموده است. از طفی ماریو کارت 8 دلوکس با افت فروش 23 درصدی نسبت به هفته قبل در جایگاه چهارم قرار گرفته است. فیفا 23 نیز با کاهش فروش 50 درصدی، به جایگاه ششم سقوط نموده است که با توجه به انتها بسیاری از لیگ های فوتبال جهان، منطقی به نظر می رسد.

در همین حال، افزایش فروش باندل ها و به طور کلی کنسول پلی استیشن باعث افزایش فروش بازی های بزرگ آن شده است. گاد آو وار رگناروک با چهار پله صعود و افزایش فروش 67 درصدی به رتبه 7، گرن توریسمو 7 با افزایش فروش 66 درصدی به رتبه 9 و اسپایدرمن: مایلز مورالز با افزایش فروش 95 درصدی و 23 پله جهش به رتبه 16 رسیده است.

در ادامه می توانید 10 بازی برتر را در هفته منتهی به 10 ژوئن 2023 (20 خرداد 1402) مشاهده کنید.

بازیجایگاه فعلیجایگاه قبلی
Diablo 41-
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom21
Hogwarts Legacy34
Mario Kart 8: Deluxe45
Street Fighter 652
FIFA 2363
God of War: Ragnarok711
Star Wars Jedi: Survivor86
Gran Turismo 7924
Call of Duty: Modern Warfare 21014

منبع: Gamesindustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ

به "دیابلو 4 به صدرنشینی زلدا انتها داد؛ لیست فروش بازی های هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیابلو 4 به صدرنشینی زلدا انتها داد؛ لیست فروش بازی های هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید