در فوتبال ایران عادت نموده ایم خودمان را گول بزنیم؛ در افزایش قیمت بازیکنان هیچ دلیل منطقی وجود ندارد

به گزارش وبلاگ کلشی ها، تهران (پانا) - مدیر فنی تیم ملی فوتبال جوانان ایران معتقد است حضور و فعالیت گسترده دلال ها به فوتبال ایران آسیب گسترده زده است.

در فوتبال ایران عادت نموده ایم خودمان را گول بزنیم؛ در افزایش قیمت بازیکنان هیچ دلیل منطقی وجود ندارد

حمید درخشان در گفت وگو با پانا، درباره کیفیت لیگ برتر فوتبال ایران در سال 1399 گفت: ما باید اساس کار که توسعه فوتبال است را ارتقا دهیم متأسفانه لیگ سال جاری از نظر کیفیت اصلاً شرایط خوبی نداشت، اگر مدعی هستیم که فوتبال و لیگ حرفه ای داریم باید بر اساس آن توانایی و سیستم و استراتژی خوبی داشته باشیم کدام یک از این موارد را در فوتبال ایران داریم؟!

وی ادامه داد: متأسفانه همواره عادت نموده ایم خودمان را گول بزنیم، در حالی که باید کاملاً واقع بین باشیم. لیگ ما شرایط قابل قبولی به لحاظ فنی ندارد و در خیلی از مسائل ما عقب هستیم. الآن میزبانی را از تیم های ایرانی و تیم ملی را گرفتند به این خاطر که وقتی صحبت از امکانات می گردد ما به لحاظ زیرساختی بسیار ضعیف هستیم. چرا تیم پرسپولیس که نایب قهرمان آسیاست باید در هند بازی کند؟! هند در فوتبال آسیا در کجای جدول بوده که حالا باید میزبانی مسابقات مهم را در اختیار بگیرد.

سرمربی اسبق پرسپولیس اضافه کرد: بعضی از افراد به دنبال پدیده در لیگ فوتبال هستند سؤال من از آنها این است که پدیده چه دردی از فوتبال ما دوا می نماید؟ مگر یک بازیکن خودش به تنهایی می تواند از پس همه بازی ها در بیاید؟ در لیگ ما امکانات سخت افزاری محدود است. زمین های بازی بسیار نامرغوب هستند، از طرفی به لحاظ فنی ایرادهای زیادی داریم این مسائل درد فوتبال ایران است و نباید چشم مان را روی واقعیت ببندیم. از همه بدتر مسائل پشت پرده و دلال هایی که در فوتبال ایران هستند به این رشته آسیب زده است. وقتی یک مربی با چند بازیکن صحبت می نماید که در نیم فصل به فلان تیم می رود و شما هم به همراه خودم می برم بدعت های غلط است که متأسفانه به راه افتاده است. یک عده آدم ناتوان در فوتبال ایران کار می نمایند.

وی با اشاره به قیمت بالای بازیکنان در لیگ سال جاری اظهار کرد: دلیل افزایش قیمت بازیکنان را نمی فهمم، بعضی مواقع یک بازیکن به لحاظ کیفیت و قدرت در سطح بالاست که هر مبلغی که به عنوان قرارداد از تیم مورد نظر خود بگیرد دلیل موجهی دارد اما در سال گذشته با افزایش چشمگیر قیمت بازیکنان روبرو شدیم که هیچ دلیل منطقی پشت آن نبود. من سؤالم از مدیران که با چنین قیمت فضایی با بازیکنان قرارداد بستند این است که مدیرانی که به گفته خودشان کارشناسی شده بازیکن جذب می نمایند مگر بازیکنان هم کارشناسی شده هستند.

درخشان ادامه داد: متأسفانه دلال ها در فوتبال ایران حرف اول را می زنند. مگر بازیکن در کمیته فنی مورد آنالیز قرار می گیرد و عملکرد آن زیر ذره بین می رود که چنین قراردادهایی می بندند. یکی از دلایل این موضوع این است که مدیران باشگاه ها از جنس فوتبال نیستند و دلالان هم از این شرایط نهایت استفاده را می برند. به این صورت که به آنها می گویند فلان بازیکن اگر به این تیم بیاید عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت و شرایط تیم عوض می گردد مدیران هم به دلیل عدم شناخت این بازیکنان در نهایت آنها را انتخاب می نمایند و منتظر یک تیم خوب می ماند، اما در نهایت آنطور که انتظار می رفت نتیجه ای رقم نمی خورد.

درخشان در ادامه صحبت هایش به حضور مربیان جوان در لیگ برتر اشاره نمود و گفت: یکی از معضلات لیگ حضور مربیان جوان بدون مدرک مربیگری و تجربه بود. همان طور که در بدنه یک تیم باید پوست اندازی گردد و بازیکنانی که پا به سن گذاشتن جای خود را به جوان ترها بدهند در حیطه مربیگری هم چنین اتفاقی باید بیفتد اما به این شرط که مربی جوان سلسله مراتب را طی نموده باشد و بر اساس مدرک مربی گری و دوره های آموزشی راهنمایی یک تیم را برعهده بگیرد، متأسفانه فدراسیون به این مسائل توجهی نمی نماید و آنها را محدود یا کنترل نمی نماید در نهایت این مربیان بدون مدرک مربیگری راهنمایی تیم را بر عهده می گیرند. البته مطلع نبودن از مسائل روز فوتبال هم معضلات زیادی به وجود آورده است.

وی در انتها گفت: خیلی از مربیان معین نیست بر اساس چه شاخص های راهنمایی یک تیم را بر عهده می گیرند. نکته قابل توجه اینکه همین مربیان در تیم های عظیم نتیجه نمی گیرند و پس از مدتی کنار گذاشته می شوند، اما باز هم می بینیم در هر تیمی جزء گزینه های اصلی برای انتخاب هستند، بدون اینکه به سابقه و عملکرد او توجهی گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "در فوتبال ایران عادت نموده ایم خودمان را گول بزنیم؛ در افزایش قیمت بازیکنان هیچ دلیل منطقی وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در فوتبال ایران عادت نموده ایم خودمان را گول بزنیم؛ در افزایش قیمت بازیکنان هیچ دلیل منطقی وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید