خبرنگاران غربالگری کرونایی 90 درصد جمعیت خراسان شمالی

به گزارش وبلاگ کلشی ها، بجنورد- خبرنگاران - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار داشت: تا به امروز 90 درصد از جمعیت 863 هزار نفری این استان نسبت به بیماری کووید 19 غربالگری شده اند.

خبرنگاران غربالگری کرونایی 90 درصد جمعیت خراسان شمالی

دکتر سیداحمد هاشمی شنبه شب با بیان این مطلب، غربالگری این درصد از جمعیت را اقدامی ارزشمند خواند که به معنای جلوگیری از مراجعه بدون ضرورت 800 هزار نفر از شهروندان استان به مراکز درمانی و بیمارستان ها است.

وی با قدردانی از همکاری مردم در روزهای اخیر، گفت: رعایت قرنطینه خانگی، کاهش ترددها و مسافرت ها باعث کاهش گردش ویروس می گردد و امیدواریم با ادامه همکاری مردم شاهد کاهش آمار بیماران باشیم.

وی همچنین اقدامات فعالان حوزه بهداشت و درمان این استان اعم از مراقبان سلامت، بهورزان، همکاران حوزه بهداشت و پرسنل ستادی و حوزه درمان در زمینه خدمات دهی به بیماران را ستودنی خواند و از آنان تشکر کرد.

ابتلای 7 بیمار دیالیزی به کووید 19

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز از ابتلای 7 بیمار دیالیزی استان به کووید 19 اطلاع داد و گفت: 2 تن از این بیماران در بیمارستان بستری شده و 5 نفر در منزل قرنطینه هستند که البته حال عمومی آنها خوب است.

دکتر قاسم بیانی گفت: همه مراکز دیالیز دولتی و خصوصی در استان فعال است و بیماران می توانند به راحتی از خدمات این مراکز بهره مند شوند.

وی گفت: بیماران دیالیزی از نظر دریافت دارو و خدمات مسئله ای ندارند و بدون نگرانی می توانند خدمات مورد احتیاج را دریافت نمایند.

استفاده هزار نفر از کیت های تشخیصی کرونا

رییس آزمایشگاه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تا کنون هزار نفر از ساکنان این استان پس از درخواست پزشکان متخصص مربوطه از کیت های تشخیصی ویروس کرونا استفاده نموده اند.

سیدعیسی هاشمی افزود: استفاده از کیت های تشخیصی کرونا تنها با درخواست پزشکان متخصص امکانپذیر است.

وی گفت: در حال حاضر کمبودی از نظر کیت های تشخیصی در استان وجود ندارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران غربالگری کرونایی 90 درصد جمعیت خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران غربالگری کرونایی 90 درصد جمعیت خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید