خبرنگاران ردیف اعتباری درآمد حاصل از فروش نفت خوزستان به 50 درصد افزایش یابد

به گزارش وبلاگ کلشی ها، اهواز- خبرنگاران- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با اشاره به تخصیص 12.6 درصدی ردیف اعتباری درآمدهای حاصل از فروش نفت ویژه این استان گفت: مدیریت ارشد خوزستان خواهان افزایش تخصیص منابع این ردیف اعتباری متناسب با درآمدهای اجرا شده تا سقف 50 درصد شد.

خبرنگاران ردیف اعتباری درآمد حاصل از فروش نفت خوزستان به 50 درصد افزایش یابد

به گزارش وبلاگ کلشی ها امید حاجتی یکشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خوزستان که در استانداری برگزار گردید گفت: برای استان 28 هزار میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده که تا به امروز 13 هزار و 500 میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: از این میزان، پنج هزار و 350 میلیارد ریال اعتبار نقد و مابقی اعتبارات دولتی در قالب اسناد خزانه هستند که در مجموع میزان تخصیص اعتبارات عمرانی استان 47.7 درصد است.

دبیر شورای برنامه ریزی خوزستان به برنامه ریزی دولت برای تکمیل و بهره برداری بعضی از پروژه های اولویت دار در استان اشاره نمود و گفت: به همین دلیل تخصیص منابع اعتباری به بخش دیگری از پروژه های عمرانی در استان خوزستان میزان کمتری دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان یادآورشد: به همین دلیل بعضی از پروژه ها دارای تخصیص 100 درصدی هستند تا پیش از انتها دولت به بهره برداری برسند.

حاجتی همچنین به پایین بودن تخصیص اعتبارات مربوط به درآمدهای نفتی اشاره نمود و گفت: برابر با اطلاعات واسله به نظر می رسد که درآمدهای حاصل از فروش نفت تحقق بیشتری پیدا نموده و به همین دلیل به امضاء استاندار خوزستان نامه ای برای سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه و ارسال شده تا تخصیص موجود این ردیف اعتباری از 12.6 درصد به 50 درصد افزایش یابد.

وصول بخش قابل توجه ای از درآمدهای دولتی در خوزستان

وی در بخش دیگری از این نشست بیان داشت: خوزستان در امسال جزو استان هایی نهاده شد که اخذ درآمدهای قابل ملاحظه ای برای آنها درنظر گرفته شده است که عمده این درآمدها مالیات استانی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با اشاره به اینکه درآمدهای درنظر گرفته استان طی امسال نسبت به سال 98 با رشد 53 درصدی همراه شد گفت: وصول این درآمدها تا به امروز به شکل چشمگیری محقق شده است و قطعا بخش قابل ملاحظه ای از آن (پس از واریز به حساب خزانه) به استان خوزستان بازگردانده خواهد شد.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه کرونا بخش زیادی از کسب و کارها را تحت تاثیر قرار داده است کوشش شد تا تحقق این درآمدها به شکل ضابطه مند انجام گردد و فشار کمتری به مودیان وارد گردد.

کوشش شرکت آب و فاضلاب خوزستان برای جذب اعتبار صندوق توسعه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان نیز در این نشست به فرایند جذب اعتبارات ویژه پروژه شبکه فاضلاب کلانشهر اهواز اشاره نمود و گفت: در امسال مبلغ پنج هزار و 620 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی (50 میلیون یورو) و 610 میلیارد دیگر از محل بودجه 1399 تا به امروز برای پروژه فاضلاب اهواز اختصاص یافته است.

صادق حقیقی پور اضافه نمود: این منابع برای هزینه در سه بخش تکمیل تصفیه خانه شرق اهواز، تکمیل کلکتورهای این شهر و بخشی از شبکه فاضلاب شهرهای کارون و اهواز برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه اجرای شبکه های فاضلاب اهواز و کارون طی تفاهمنامه ای به ارزش 18 هزار و 250 میلیارد ریال بر عهده قرارگاه خاتم الانبیاء (به وسیله ترک تشریفات) نهاده شده است اضافه نمود: این قرارگاه بخشی از عملیات اجرایی پروژه را آغاز نموده است و باید تا پیش از انتها امسال، نسبت به پرداخت 25 درصد از مبلغ قرارداد به این پیمانکار اقدام گردد.

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان یادآورشد: از مبلغ 2 هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار صندوق توسعه یک هزار و 160 میلیارد ریال هزینه شده و یک هزار و 500 میلیارد ریال دیگر باقی مانده است و این درحالی است که دیون مربوط به پروژه فاضلاب اهواز 2 هزار و 110 میلیارد ریال است.

طول شبکه فاضلاب در اهواز 2هزار و 300 کیلومتر است که یکهزار و 100 کیلومتر آن معادل 48 درصد فرسوده است.

آب و فاضلاب اهواز یک میلیون و 452هزار مشترک در شهرهای کارون، اهواز، حمیدیه، ویس، ملاثانی، شیرین شهر و رامین دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ردیف اعتباری درآمد حاصل از فروش نفت خوزستان به 50 درصد افزایش یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ردیف اعتباری درآمد حاصل از فروش نفت خوزستان به 50 درصد افزایش یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید