خبرنگاران جوجهریزی در مرغداریهای آذربایجانغربی به 4.2 میلیون قطعه میرسد

به گزارش وبلاگ کلشی ها، ارومیه- خبرنگاران- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: با هدف افزایش تولید گوشت مرغ، جوجه ریزی در مرغداری های استان به چهار میلیون و 200 هزار قطعه افزایش می یابد.

خبرنگاران جوجهریزی در مرغداریهای آذربایجانغربی به 4.2 میلیون قطعه میرسد

نادر صادقی روز یکشنبه در بیستمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان گفت: این تعداد جوجه ریزی بیشتر از نیاز استان است و امید می رود با ورود مرغ های تولید شده به چرخه کشتار، شاهد کاهش قیمت مرغ در بازارهای استان باشیم.

وی با اشاره به فرایند کاهش قیمت مرغ در استان در روزهای اخیر و نزدیک شدن به قیمت واقعی و تنظیم بازار، گفت: با افزایش توزیع مرغ منجمد در استان، افزایش کشتار مرغ و بازرسی های مداوم از مراکز توزیع، بهای مرغ گرم به قیمت واقعی خود نزدیک می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: مقرر شده تمامی نهاده های مورد نیاز مرغداران توسط دولت و با قیمت مناسب توزیع شود که این تدبیر نیز در کاهش قیمت مرغ موثر خواهد بود.

صادقی، بر تداوم بازرسی و نظارت بیشتر بر فرایند توزیع نهاده های تولید، کشتار و توزیع مرغ در استان تاکید کرد و اضافه کرد: روزانه به طور متوسط 42 تن مرغ منجمد قابل طبخ در استان توزیع می شود که این فرایند تا تعادل قیمت مرغ در بازار ادامه خواهد داشت.

به گزارش وبلاگ کلشی ها، در ادامه این جلسه فرماندار ارومیه گزارشی از آخرین فرایند فعالیت نانوایی های استان و فرایند توزیع آرد ارائه کرد.

آذربایجان غربی با بیش از 700 واحد مرغداری جزو استان های دارای زنجیره کامل مرغ در کشور محسوب می شود؛ در روزهای اخیر کمبود مرغ در بازار ارومیه و به تبع آن استان موجب بروز صف های طولانی در مقابل مراکز عرضه شد.

عرضه روزانه 60 تن گوشت مرغ مازاد طی روزهای اخیر در شهرهای مختلف استان، موجب کاهش تقاضا برای آن و ایجاد تعادل نسبی در بازار شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران جوجهریزی در مرغداریهای آذربایجانغربی به 4.2 میلیون قطعه میرسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جوجهریزی در مرغداریهای آذربایجانغربی به 4.2 میلیون قطعه میرسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید