حوضچه ورودی و محل پهلوگیری شناورهای گردشگری و صیادی اسکله بندر ترکمن لایروبی شد

به گزارش وبلاگ کلشی ها، ایرنا/ براساس خبرهای واصله، حوضچه ورودی و محل پهلوگیری شناورهای گردشگری و صیادی اسکله بندر ترکمن لایروبی شد.

حوضچه ورودی و محل پهلوگیری شناورهای گردشگری و صیادی اسکله بندر ترکمن لایروبی شد

به گزارش مشاهدات خبرنگار از بندرترکمن، لاگون و حوضچه اصلی اسکله گردشگری صیادی بندرترکمن به عنوان قدیمی ترین بندر گلستان از طریق یک دستگاه کاترساکشن لجن و لایه برداری شد.

براساس این گزارش، در چند روز اخیر یک فروند کاترساکشن در کمتر از صد متری سواحل اسکله بندر ترکمن در داخل خلیج گرگان مستقر شد و عملیات رسوب برداری به اتمام رسید.

رسوبات از طریق بیش از 300 متر لوله به محل احداث دایک شماره چهار پروژه لایروبی خلیج گرگان در مجاورت مجتمع صدا و سیمای بندرترکمن منتقل گشت.

شروع فصل ماهیگیری و فعالیت هزاران ماهیگیر در منطقه و بعلاوه تردد گردشگران برای تماشای زیبایی های پاییزی آشوراده تردد در این اسکله را به رقم قابل توجهی رسانده است.

در حال حاضر روزانه بیش 100 نوبت پهلوگیری و تردد در مسیر بندرترکمن آشوراده یا کومه های صیادی پره از اسکله بندرترکمن انجام می گردد که این رخداد موجب مسرت ملوانان و صیادان منطقه شده است.

سید رضا هاشم نژاد، یکی از ملوانان منطقه گفت: تا قبل از رسوب برداری، تردد شناورها به سوی آشوراده به یک چالش بزرگ برای قایقرانان و ملوانان منطقه تبدیل شده بود.

وی گفت: از ابتدای دهه 80 تا به امروز با افزایش رسوب در مجاورت سواحل بندرترکمن و کاهش عمق آب، تردد قایق و شناورها به سوی خلیج گرگان و آشوراده با سختی بسیاری همراه بود.

هاشم نژاد اضافه کرد: در سالهای گذشته باید چند سال پیگیری می کردیم تا بتوانیم طول اسکله چوبی را 50 متر طولانی تر نموده و این گونه امکان پهلوگیری قایق ها فراهم گردد.

وی گفت: فرآیند اخذ مجوز برای افزایش اسکله احتیاج به موافقت محیط زیست داشت ولی با وجود همه فرآیندهای سخت و افزایش طول اسکله در چند نوبت و حتی نصب اسکله شناور پانتومی، مشکل رسیدن مسافران به قایق حل نشد و با چالش های بسیاری روبرو بود.

وی ادامه داد: با وجود آنکه اسکله چوبی و پانتومی در مجموع حدود 200 متر طول دارند ولی قبل از لایروبی به علت افزایش رسوبات، امکان حرکت قایق ها فراهم نبود اما این مشکل با سرانجام لایروبی رفع شد.

منبع: همگردی

به "حوضچه ورودی و محل پهلوگیری شناورهای گردشگری و صیادی اسکله بندر ترکمن لایروبی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حوضچه ورودی و محل پهلوگیری شناورهای گردشگری و صیادی اسکله بندر ترکمن لایروبی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید