شمال از بالا، هیجان تله کابین سواری

به گزارش وبلاگ کلشی ها، خبرنگاران : شمال کشورمان به خاطر داشتن کوه و د ریا و جنگل بسیار مورد توجه و محبوب گردشگران است؛ برای اینکه بتوانید همزمان به این سه راز بهشتی د ست پید ا کنید ، چاره ای ند ارید که از کمی بالاتر به ماجرا نگاه کنید و برای این کار ساد ه ترین روش استفاد ه از تله کابین است.

شمال از بالا، هیجان تله کابین سواری

شمال نه فقط به خاطر د ریایش شمال شد ه، نه فقط جنگل های انبوهش و نه به خاطر ارتفاعات و جاد ه های کوهستانی خاطره انگیزش که به خاطر د اشتن همزمان برترین های این سه گانه ها یعنی کوه و د ریا و جنگل شمال شد ه است.

برای اینکه بتوانید همزمان به این سه راز بهشتی د ست پید ا کنید ، چاره ای ند ارید که از کمی بالاتر به ماجرا نگاه کنید و برای این کار ساد ه ترین روش استفاد ه از تله کابین است. سه شهر شمالی ایران؛ یعنی نمک آبرود ، رامسر و لاهیجان، سه تله کابین محبوب این خطه سرسبز را هم د ارند، این اتاقک های پرند ه به شد ت محبوب می شوند .

تقریبا هرکد ام از این سه تله کابین ویژگی منحصربه فرد د ارد ؛ نمک آبرود بلند و د ومسیره است، رامسر شما را مهمان چشم اند ازی از د ریا می نماید و لاهیجان هم شما را بالای کوهستانی پر از بوته های چای می چرخاند . اگر مقصد شما برای تعطیلات بهاری خط ساحل خزری است و بچه های کوچک همراه تان د ارید ، حتما سری به یکی از این تله کابین ها بزنید .

تله کابین سواری بر فراز شهرهای شمالی

رو به د ریا و د ر آسمان حرکت می کنید . تله کابین سواری به خصوص د ر استان های شمالی کشور، لذتی وصف ناشد نی د ارد . گرچه د ر تله کابین رامسر می توانید نمای د ورد ست د ریا را ببینید . د ر تله کابین نمک آبرود اگرچه چشم اند از د ریا را ند ارید ، د ر عوض یک کوهستان جنگلی پرابر د ارید.

رستوران های روباز مشهد

رستوران های نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

هیجان تله کابین سواری

بسیاری از تماشای های استان گیلان و بخصوص لاهیجان را می توانید در فصل بهار تجربه کنید. کافی است یک بار پایتان به شهر زیبای لاهیجان برسد تا تمام مردم شهر، شما را به تماشا شیطان کوه دعوت نمایند! منطقه خوش آب و هوایی که با آبشار و دریاچه ای به همین نام، توریست پذیرترین نقطه لاهیجان به شمار میرود.

شاید نام عجیب این کوه مهم ترین علت جذب توریستان کنجکاوی باشد که در شیطان کوه دنبال ردپای ابلیس می گردند؛ اما شیطان کوه نه شیطان دارد و نه فرشته! سرتاسر این منطقه پوشیده از درختان کهنه ای است که هوای مطبوعی را به ریه های مسافران هدیه می نمایند.

در مسیر بالای شیطان کوه، فضای باصفایی وجود دارد که به بام سبز لاهیجان مشهور است. این محوطه سبز و زیبا به وسیله گذرگاهی به قسمت جنوبی پای کوه منتهی می گردد. از بام سبز حدود هزار پله سیمانی تا پای کوه تعبیه شده که یکی از مسیرهای منتهی به بام سبز است.

آبشاری زیبا و تماشای از بدنه کوه به طرف پای کوه سرازیر می گردد. این مسیر را می توانید هم پیاده و هم با ماشین طی کنید. در بام سبز و اطراف تله کابین لا هیجان فضای بسیار بزرگی برای کوهنوردی و پیاده روی مورد استفاده قرار می گیرد. ب

رای رفتن به ایستگاه دوم تله کابین هنگامی که داخل کابین بنشینید، اگر زیر پای خود را نگاه کنید، جنگل ها و باغات چای و شیروانی و سقف خانه ها را می بینید که خیلی آرام از بالای آنها رد می شوید. منظره جنگل و مزارع چای از بالای این تله کابین در زمستان حرف ندارد.

در مدت زمان 20 دقیقه ای که سوار این تله کابین هستید، حدود یک و نیم کیلومتر در آسمان رفت و آمد خواهید کرد. این مجموعه امکاناتی مثل غذاخوری، کافی شاپ، موزه حیات وحش و شهربازی سرپوشیده و روباز هم دارد. تالاب بین المللی امیر کلایه، آبشار شاه نشین، موزه تاریخ چای، حمام گلشن، بافت تاریخی لاهیجان با آجرهای سرخ رنگ و غار شیخان، جاذبه های تماشای لاهیجان است که هر یک به تنهایی روح افزای توریستان است.

تا بلندای قله دیو خمام:

ساحل نمک آبرود در مازندران از پر طرفدارترین مکان های توریستی در شمال کشور است. در ساحل این شهر می توان هم تنی به آب زد و هم سوار بر تله کابین آن از روی شهر گذشت و از میان جنگل عبور کرد. نکته اینکه، به مقدار کافی توریستان در این ساحل و جنگل زباله می ریزند شما که این متن را می خوانید، لااقل مراعات کنید و طبیعت را آلوده نکنید.

در حاشیه شمالی نمک آبرود و در شمال جاده چالوس - تنکابن می توان دل به دریا زد و ساعاتی را در آرامش ساحل خزر گذراند. ساحل نمک آبرود با دارا بودن امکاناتی مثل تله کابین، قایق، جت اسکی، شاتل، چتر پاراسل، هاور کرافت، امکان اقامت شبانه روزی، پلاژ، اسکان شبانه روزی و پارکینگ اختصاصی، یکی از متراکم ترین مراکز سرگرمیی استان است.

تله کابین بلند نمک آبرود شما را تا قله های مدوبن و دیوخمام بالا می برد. قله کوه مدوبن، با داشتن امکانات پذیرایی مسافرین و بعلاوه اختلاف دمای حدود 10 درجه سانتی گراد نسبت به پای کوه در ماه های گرم سال فضای خاطره انگیزی برای توریستان خواهد داشت. وقت سوار شدن به تله کابین به خصوص د ر روزهای تعطیل نوبت را رعایت کنید . موقع حرکت سر جایتان بنشینید و کابین را حرکت ند هید و بلیت ها را تا زمان خروج از تله کابین همراه تان نگه د ارید .

در آسانسور سبز طبیعت!

باید مسیر چابکسر را بگیرید و 5 کیلومتر رانندگی کنید تا برسید به تله کابین رامسر که 50 کابین دارد و در هر ساعت می تواند 450 مسافر را جابه جا کند. شما می توانید صبح اول وقت بالا بروید و تا غروب آفتاب، از منظره ها زیبای آن بهره ببرید. اینجا تنها تله کابین خاورمیانه است که می تواند دریا را به ارتفاعات جنگلی متصل سازد.

مسیر تله کابین از دریا به سمت جنگل است، بنابراین درست از وسط جاده کمربندی می گذرد. این مسیر با جاده ای به طول 8 کیلومتر آغاز شده و سپس ارتفاعات کوه ایلمیلی به طول 400 متر را بالا می رود. ویژگی این کوه این است که دارای کمترین فاصله بین دریا و جنگل است. می توان از آن بالا، منظره ها بکر رامسر،چابکسر، رودسر، قاسم آباد، کتالم، سادات محله و کلاچای را دید!

در بالای کوه شما می توانید در قلب جنگلی انبوه بایستید، بوی خاک باران خورده را استشمام کنید، رطوبت را بر پوست تنتان حس کنید و دریا را زیر پا داشته باشید.نکته جالب دیگر این است که بالای این کوه یک دهنه چاه قدیمی و بسیار عمیق وجود دارد که تا به امروز نتوانسته اند عمق آن را تخمین بزنند، اما انقدر می دانند که انگار این چاه در پایان، راه به دریا دارد! به راستی چه کسی با چه وسیله ای این چاه را از بالای این کوه ستبر به پایین و کف دریای کاسپین حفر نموده است؟!

مثل پرنده پرواز کنید!

هیچ فکر نموده اید که روزی بال داشته باشید و بتوانید در جنگل های بزرگ، مانند پرندگان در ارتفاعی بالاتر از نوک درختان، پرواز کنید و همه چیز را از نزدیک ببینید؟! زیپ لاین یکی از انواع توریسم ماجراجویانه و یک سرگرمی پرهیجان محسوب می گردد که توریست با استفاده از قلاب و به وسیله کابل های محکم و ایمن، مسافت بین دو ارتفاع را طی می نماید.

زیپ لاین تله کابین رامسر، یکى از مهیج ترین قسمت هاى مجموعه سرگرمیى تله کابین رامسر است که در سایت بالاى کوه و لابه لاى درختان جنگل ایلمیلى قرار گرفته است. این سافارى پرهیجان با طول 450متر، از سه خط زیپ و دو پل معلق چوبى تشکیل شده است. توریستان با پوشیدن تونیک صخره نوردى که به آن هارنس می گویند، به وسیله تسمه و کارابین به قرقره متصل مى شوند.

قرقره سپس روى سیم بکسلى که از هر سو به دو نقطه متصل شده است، قرار مى گیرد و توریستان در حالت معلق، مسیر زیپ لاین را با سرعت تمام طى می نمایند. سرعت زیپ لاین به وسیله مسافران قابل کنترل نیست و سرعت آن بستگى به اختلاف ارتفاع نقطه مبدأ و مقصد دارد. قبل از حرکت، لباس هارنس، کارابین، دستکش و کلاه ایمنی هم در اختیار مسافران قرار می گیرد.

منبع: توریسم آنلاین

به "شمال از بالا، هیجان تله کابین سواری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمال از بالا، هیجان تله کابین سواری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید