حضور مردم در هر مساله ای می تواند اتفاقات مثبت ایجاد کند

به گزارش وبلاگ کلشی ها، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: مهمترین نکته در مسائلی مانند کرونا این است که موضوع را مردمی کنیم، مردم باید پای کار بیایند و مشکل را از خودشان بدانند. حضور مردم در هر مساله ای می تواند شرایط را تغییر دهد و اتفاقات غیر قابل پیش بینی در جهت مثبت ایجاد کند، مانند پویش های مختلفی که وجود دارد.

حضور مردم در هر مساله ای می تواند اتفاقات مثبت ایجاد کند

حمیدرضا پوریوسف در گفت وگو با وبلاگ کلشی ها، ضمن حمایت و دعوت از مردم برای شرکت در کمپین چراغی برافروز، اظهار کرد: مباحثی وجود دارد که کل جامعه را تهدید می نماید و قضیه عموم جامعه است، مانند کرونا و شرایط مالی و معیشتی. ممکن است در این مقطع بودجه ها و امکانات دولتی کفاف ندهد و این یک واقعیت است.

وی اضافه کرد: مهمترین نکته در چنین مسائلی این است که باید موضوع را مردمی کنیم، مردم باید پای کار بیایند و مشکل را از خودشان بدانند. حضور مردم در هر مساله ای می تواند شرایط را تغییر دهد و اتفاقات غیر قابل پیش بینی در جهت مثبت ایجاد کند؛ مانند پویش های مختلفی که وجود دارد، از جمله پویش چراغی برافروز، پویش بهزیستی برای صیانت از سلامت مددجویان و پویش هایی که نهادهای دیگر ایجاد کردند. این موارد کمک کننده است تا مردم پای کار بیایند؛ مردم به معنی آحاد آنها، نه افراد خاص، بلکه افراد عام که این موضوع می تواند بسکمک از معادلات را تغییر دهد.

پوریوسف بیان نمود: مردم ثابت کردند که نوع دوست و اجتماعی هستند. در موضوع کرونا نیز مردم ما نشان دادند که بسیار بافرهنگ هستند، به ویژه در ایامی که کرونا شایع و خانه نشینی، قرنطینه و فاصله اجتماعی ایجاد شد. در ایام عید نیز شاهد فاصله گیری خوبی بودیم، در زمینه خرید اقلام نیز مردم امساک کردند و اقلام کمیاب و نایاب نشد که این نشان از فرهنگ بالای مردم ایران دارد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه 560 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی بوده که عمدتا افرادی از اقشار در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی هستند، عنوان نمود: این افراد ممکن است به لحاظ مالی دچار نقایص و نقصان های مالی و عملکردی باشند. ما مردم را برای جبران بخشی از کمبودهایی که در بهزیستی وجود دارد به کمک می طلبیم، به ویژه جامعه هدف بهزیستی از جمله سالمندان، بیماران مزمن، معلولان، زنان سرپرست خانوار، معتادان تحت درمان، بچه ها بی سرپرست و بدسرپرست، بچه ها کار و خیابان و معتادان کارتن خواب پاتوق های حاشیه شهر مشهد که نیازمند کمک افراد خیر و مردم هستند.

وی در مورد پویش های بهزیستی در ایام کرونا، گفت: ما پویشی به عنوان پویش صیانت از سلامت مددجویان داریم. بهزیستی خراسان رضوی 300 مرکز تجمعی و 12 هزار نفر مددجو دارد که در مراکز تجمعی شبانه روزی نگهداری می شوند و شامل بچه ها کار و خیابان، معتادان متجاهر و پاتوق های حاشیه شهر مشهد و خانواده هایی است که نیازمند اقلام بهداشتی و حفاظتی برای ویروس کرونا هستند؛ به همین دلیل ما این پویش را راه اندازی کردیم تا از ظرفیت آحاد مردم و خیرین برای کمک به سلامت این اقشار تحت پوشش بهزیستی استفاده کنیم.

پوریوسف ادامه داد: کمک ها نقدی و غیر نقدی بوده و اصناف، بازاریان، بخش صنعت و اتاق بازرگانی کوشش کردند. اتفاقات خوبی در حال رخ دادن بوده و کمک های بسیار خوبی هم اجرا شده است. پویش دیگر لبخند نوروز برای تهیه سبدهای غذایی و حمایتی در ایام نوروز بود که با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، آن را برای تهیه سبدهای غذایی ایام ماه مبارک رمضان مددجویان بهزیستی به ضیافت مهر وصل می کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حضور مردم در هر مساله ای می تواند اتفاقات مثبت ایجاد کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور مردم در هر مساله ای می تواند اتفاقات مثبت ایجاد کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید