حذف تصویر ملکه الیزابت از دانشگاه آکسفورد

به گزارش وبلاگ کلشی ها، گروهی از دانشجویان دانشگاه آکسفورد انگلیس به پایین کشیدن تصویر الیزابت دوم ملکه انگلیس در اتاق مشترکشان (استراحتگاه) رای دادند.

حذف تصویر ملکه الیزابت از دانشگاه آکسفورد

از منابع خبری، آن ها معتقدند که الیزابت دوم برای بعضی از دانشجویان نماد استعمار اخیر است.

دینا رز رئیس دانشکده مگدالن دانشگاه آکسفورد می گوید که این گروه نماینده دانشگاه نیستند. او در توئیتی نوشت: اتاق مشترک میانی، یک سازمان متشکل از دانشجویانی است که فارغ التحصیل شده اند. چند سال پیش، در حدود سال 2013، آنها عکس ملکه را برای تزئین اتاق مشترک خود خریداری کردند اما اخیراً تصمیم گرفتند آن را پایین بکشند. هر دوی این تصمیمات مربوط به خودشان است، نه دانشکده

وی با بیان اینکه دانشکده مگدالن از آزادی بیان و مباحث سیاسی حمایت می نماید اضافه نمود: شاید آن ها دوباره رای بدهند که تصویر ملکه را نصب نمایند شاید هم نه. معذلک تصویر در جای امنی نگهداری می گردد.

در همین حال وزیر آموزش انگلیس این تصمیم را احمقانه خوانده است. گوین ویلیامسون در توئیتی نوشت: او (ملکه) رئیس دولت است و نمادی از بهترین چیزها در خصوص انگلیس است. او در طول مدت سلطنت خود به طور خستگی ناپذیری برای ارتقا ارزش هایی نظیر شکیبایی و احترام در سراسر دنیا کوشش نموده است

این درحالیست که تارنمای گایدو فاوکس گزارش داد که تصمیم برای پایین کشیدن تصویر ملکه انگلیس با اکثریت قابل توجه تصویب شده و این گروه نتیجه گیری نموده است که برای بعضی از دانشجویان تصاویر سلطنتی انگلیس نشان دهنده تاریخ استعمار اخیر است.

گزارش شده که دانشجویان قصد دارند تا عکس ملکه را با تصویر افراد تأثیرگذار و الهام بخش جایگزین نمایند.

لازم به ذکر است دانشکده مگدالن که در سال 1458 تاسیس شد یکی از دانشکده های قدیمی و ثروتمند دانشگاه آکسفورد است که سیاستمدارانی همچون ویلیام هیگ (وزیر خارجه اسبق انگلیس) جورج آزبورن (وزیر دارایی اسبق انگلیس) از آن فارغ التحصیل شده اند. ملکه انگلیس در سال 2008 به مناسبت پانصدوپنجاهمین سالگرد تاسیس آن از دانشکده بازدید کرد.

، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "حذف تصویر ملکه الیزابت از دانشگاه آکسفورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف تصویر ملکه الیزابت از دانشگاه آکسفورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید