جف بزوس: بلو اوریجین اولین زن را به سطح ماه می برد

به گزارش وبلاگ کلشی ها، جف بزوس با انتشار کلیپی از آزمایش پیروز موتور فرودگر ماه مدعی شد که شرکت فضایی تحت امر او یعنی بلو اوریجین اولین زن را به ماه خواهد برد.

جف بزوس: بلو اوریجین اولین زن را به سطح ماه می برد

به گزارش وبلاگ کلشی ها به نقل از دیجیاتو، جف بزوس بنیانگذار بلو اوریجین با انتشار کلیپی از آزمایش موتور فرودگر ماه این شرکت گفت: این [BE-7] موتوری است که اولین زن را به سطح ماه خواهد برد. موتور BE-7 که توسعه آن سالها زمان برده، تا به امروز 1245 ثانیه آزمایش روشن شدن را با موفقیت پشت سر گذاشته و نیروبخش فرودگر ماه این شرکت خواهد بود.

بلو اوریجین در همکاری با چند شرکت دیگر شامل لاکهید مارتین، نورثروپ گرامن و Draper در حال توسعه فرودگر ماه به نام Human Landing System هستند. بلو اوریجین اواخر مرداد ماه امسال ماکت این فرودگر را برای آزمایشات به ناسا تحویل داد. این شرکت برای انتخاب شدن توسط ناسا به عنوان سازنده اصلی فرودگر با اسپیس اکس و شرکت خصوصی دیگری به نام Dynetics رقابت می نماید.

ناسا اوایل امسال میلادی به بلو اوریجین، اسپیس ایکس و Dynetics به ترتیب 579، 135 و 253 میلیون دلار برای ساخت فرودگر ماه داد و قرار است اوایل سال 2021 از بین آنها دو شرکت را برای ساخت نمونه اولیه فرودگر مأموریت سرنشین دار به ماه در سال 2024 انتخاب کند.

ناسا برای بازگرداندن فضانوردان آمریکایی به سطح ماه تا سال 2024 کار سختی در پیش دارد. پشتیبانی اقتصادی محدود توسط کنگره و همچنین تغییر دولت آمریکا و مشخص نبودن موضع بایدن در قبال مأمویت های فضایی، انجام این مأموریت در تاریخ مشخص شده را در هاله ای از ابهام قرار داده اند. علاوه بر این دفتر بازرسی ناسا اوایل آذر ماه گزارشی منتشر کرد که در آن به چالش های ناسا اشاره شده بود و احتمال بازگشت فضانوردان به ماه تا چهار سال آینده را کم ارزیابی می کرد.

منبع: جام جم آنلاین

به "جف بزوس: بلو اوریجین اولین زن را به سطح ماه می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جف بزوس: بلو اوریجین اولین زن را به سطح ماه می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید