تیک آبی به جیمیل هم اضافه شد، تایید هویت برای افزایش امنیت، عکس

به گزارش وبلاگ کلشی ها، دیجیاتو نوشت: جیمیل (Gmail) نیز اکنون به ویژگی تیک آبی مجهز شده که در کنار نام فرستنده نشان داده می گردد و هویت او را تأیید می نماید.

تیک آبی به جیمیل هم اضافه شد، تایید هویت برای افزایش امنیت، عکس

گوگل در وبلاگ خود شرح می دهد که با وجود این ویژگی، کاربران می توانند بفهمند ایمیلی که دریافت نموده اند از سوی یک منبع قانونی ارسال شده یا یک کلاهبردار.

همانطور که در پست وبلاگ گوگل اعلام شده، قابلیت تیک آبی جیمیل براساس ویژگی شاخص های برند برای شناسایی پیغام (BIMI) ساخته شده است. با وجود این ویژگی، شرکت ها برای کاربران تأیید می نمایند لوگوی برندی که به عنوان آواتار ایمیل خود استفاده نموده اند، به آن ها تعلق دارد. بعلاوه شرکت هایی که قبلاً BIMI را اتخاذ نموده اند، به طور اتوماتیک این علامت را دریافت خواهند کرد.

نحوه نمایش تیک آبی جیمیل

تصویر ارائه شده به وسیله گوگل نشان می دهد که کاربران با نگه داشتن ماوس خود روی این علامت، با پیغامی مبنی بر اینکه فرستنده این ایمیل تأیید می نماید که مالک دامنه و تصویر پروفایلی است که برای ارسال ایمیل استفاده شده است. گوگل اشاره می نماید که با وجود این سیستم احراز هویت، کاربران و سیستم های امنیتی قادر خواهند بود تا هرزنامه ها و ایمیل های اسپم را بهتر شناسایی نمایند و بعلاوه کسب وکارها با نهایت اعتماد از حساب خود استفاده نمایند.

از جمله شرکت های بزرگی که از گذشته به کاربران خود تیک تأییدیه آبی ارائه می نماید، می توان به توییتر اشاره نمود که البته در چند وقت گذشته با آشفتگی هایی در این رابطه روبرو شده است. با این وجود، برنامه های دیگری از جمله Pinterest و یوتوب نیز این نماد را به کاربران خود ارائه می نمایند و متا نیز اخیراً تیک آبی پولی اینستاگرام و فیسبوک را در دسترس کاربران بیشتری قرار داده بود.

گوگل از همین امروز تیک های آبی تأیید را برای حساب های Workspace و حساب های شخصی ارائه نموده است، بنابراین در هنگام آنالیز ایمیل های دریافتی خود، ممکن است با چنین قابلیتی روبرو شوید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "تیک آبی به جیمیل هم اضافه شد، تایید هویت برای افزایش امنیت، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیک آبی به جیمیل هم اضافه شد، تایید هویت برای افزایش امنیت، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید